دوستی با الگوریتم های گوگل

همه چیز در مورد الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل همیشه در حال به روزرسانی و تکامل هستند . آن ها سعی میکنند تمامی فاکتورهای لازم را برای رتبه بندی وب سایت ها در هرلحظه رعایت کنند .

شاید از وجود این الگوریتم ها کمی دچار نگرانی و سختی بشوید ولی این نکته قابل ذکر است که میشود با آن ها سازگار بود و رتبه ی خود را در گوگل حفظ نمود .

گوگل تمامی فاکتورهای رتبه بندی اصلی خود را نمایان نمیکند. به نوعی میتوان گفت که هیچ کس به طور کامل مطمئن نیست که چه مواردی را برای رسیدن به رتبه ی نخست باید رعایت کند .

با این حال ما از عوامل ها و فاکتورهای متعددی باخبر هستیم که تاثیر بسزایی در رتبه بندی ما دارند که با یکدیگر بهش رح آن میپردازیم :

سرعت صفحه

میدانید که اگر بارگذاری سایت و صفحات سایت شما کند باشد این الگوریتم های گوگل است که بر این فاکتور بسیار حساس هستند . به این دلیل که وب سایت های کند تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند .

مرتبط بودن محتوا

اگرچه میدانید که نباید در سایت خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید ولی باید از این کلمات به درستی استفاده کنید و همچنین محتوای مرتبط با آن ها ایجاد کنید .

طراحی سایت جذاب

وب سایت شما باید کاربر پسند بوده و گشتن در آن برای کاربر آسان باشد

لینک سازی باکیفیت

لینک سازی از دیگر عوامل مهم رتبه بندی است .اگر به دنبال رتبه ی مناسب هستید مطمعن شوید که به مطالب با کیفیت لینک میدهید زیرا پیوندهای نامربوط عواقب خوبی ندارد .

ریسپانسیو بودن سایت

گوگل از نسخه تلفن همراه وب سایت شما برای رتبه بندی و نمایه سازی استفاده می کند و این یک عامل رتبه بندی است

HTTPS

گوگل وب سایت های امن را ترجیح می دهد زیرا آنها بیشتر قابل اعتماد هستند.

Google Algorithms سایتهایی را که بهترین تجربه کاربری را به مردم ارائه می دهند را تقویت و بر روی آن ها تمرکز میکند .

تغییرات الگوریتم های گوگل

گوگل روزانه تغییرات جزئی در الگوریتم خود دارد و حتی گاهی چند تغییر در طول یک روز منتشر میکنند .

این تغییرات معمولاً کوچک هستند . با این حال گوگل سالانه چندین بار تغییرات بزرگتر و گسترده تر را انجام می دهد و می تواند مستقیماً بر عملکرد و رتبه بندی صفحات شما موثر باشد .

همه چیز در مورد الگوریتم های گوگل

به روز رسانی Google Algorithms

برای درک بهتر تغییرات الگوریتم گوگل تعدادی از این به روز رسانی ها که طی اغین چندین سال به وجود آمده اند را باهم مرور میکنیم .

الگوریتم Panda

این به روزرسانی در سال 2011 ایجاد شد . در آن زمان روش هایی مانند استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی و محتواهای تکراری در میان بود .

این الگوریتم نمره کیفیت را معرفی کرد که بر اساس آن رتبه بندی صفحات بر اساس تجربه کاربری و نحوه ی درک کاربر از محتوا بود نه بر اساس تعداد کلمات کلیدی .

بازاریابان و تولید کنندگان محتوا بر این باور شدند که مطالب آموزشی با کیفیت بنویسند و از کلمات کلیدی به تعداد مناسب و کاملا استراتژیک استفاده کنند .

الگوریتم پنگوئن

این به روز رسانی در سال 2012 منتشر شد و راهکار این الگوریتم مبارزه با تکنیک های سئوی کلاه سیاه بود . تکنیک هایی مانند بک لینک های ناخواسته و غیر طبیعی .

هدف این بود که از تاکید بر لینک سازی زیاد که رتبه جستجوی یک صفحه را افزایش دهید دور شوید و به سمت محتوای با کیفیت بالا بروید که تنها شامل لینک های مرتبط و ارزشمند است .

الگوریتم مرغ مگس خوار

این به روز رسانی بیشتر در مورد پر کردن فاصله بین کلمات کلیدی مورد استفاده افراد و نوع محتوایی بود که میخواستند آن را به دست بیاورند . هدف آن انسانی سازی تجربه موتور جستجو وانتقال مرتبط ترین مطالب به صفحه ی اول بود .

الگوریتم رنک برین

از دیگر الگوریتم های گوگل الگوریتم رنک برین بود که صفحات را بر اساس اینکه آیا با جستجوی کاربر مرتبط و پاسخگو است یا خیر رتبه بندی میکرد .

به روز رسانی الگوریتم های گوگل

گوگل چه زمانی الگوریتم جدید منتشر میکند ؟

نیازی به پیگیری هرگونه تغییراتی که گوگل در الگوریتم خود ایجاد می کند نیست . ولی مهم است که به روزرسانی های جدید را پیگیری کنید و استراتژی های سئوی خود را بر اساس آن پیش ببرید .

میتوانید ابزارآنالیز و تحلیل الگوریتمی مانند MozCast را امتحان کنید . این ابزار تغییرات الگوریتم گوگل را روزانه بررسی میکند تا شما را از هرگونه به روز رسانی آگاه سازد .

تفاوت الگوریتم های گوگل با سایر موتورهای جستجو

ما نمیدانیم که موتورهای جیتجوی بینگ و یاهو چند بار الگوریتم های خود را به روز رسانی میکنند در حالی که از گوگل تا حد زیادی باخبر هستیم .

همچنین درموتور جستجوی بینگ عوامل اصلی برای رتبه بندی تا حد زیادی واضح است مانند زمان بارگذاری صفحه و یا کیفیت بک لینک .

از آنجایی که یاهو ارتباط نزدیکی با بینگ دارد قواعد و اصول آن ها شبیه بهم است اما تفاوت هایی هم نیز دارند .

انتشار الگوریتم جدید

سازگاری با الگوریتم های گوگل

اگر میخواهید با Google algorithms هم راستا بشوید و موفق شوید یک سری نکات که برای آن ها مهم است را باید رعایت کنید تا رتبهی مناسبی را دریافت کنید مانند :

بهینه سازی برای موبایل

اگر می خواهید رتبه خود را بهبود ببخشید باید وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید . نحوه ی ظاهر شدن وب سایت خود را در موبایل تست کنید و آن را آنالیز کنید .

بررسی لینک ها

لینک های داخلی و خارجی خود را بررسی کنید . ببینید که آیا به درستی کار میکنند و به مطالب مرتبط هدایت میشوند یا خیر . لینک سازی با کیفیت می تواند رتبه شما را بهبود بخشد.

افزایش تعامل کاربر

افزایش ترافیک سایت بسیار عالی است . کاربری که وارد سایت شما میشود باید تعامل خوبی باشما داشته باشد. اگر نرخ پرش بالایی وجود داشته باشد به ضرر شما است .

افزایش سرعت سایت

یک وب سایت کند با زمان بارگذاری ضعیف می تواند باعث تجربه ی بد کاربری شود و این بر رتبه بندی شما بسیار موثر است .

عدم استفاده از محتوای تکراری

محتوای تکراری در وب سایت شما مطمعنا وب سایت شما را شامل جریمه خواهد کرد .

می توانید با مراجعه به Siteliner و بررسی نشانی اینترنتی شما متوجه شوید شخص دیگری از محتوای شما در سایت خود استفاده می کند .

استفاده از کلمات کلیدی به میزان کافی

پر کردن کلمات کلیدی به این معنی است که شما یک کلمه کلیدی را به دفعات استفاده میکنید تا باعث افزایش رتبه خود شوید . این نوع محتوا الگوریتم های گوگل را دچار اشتباه میکند .

سازگاری با لگوریتم های گوگل
 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تاثیر Domain Authority در سئو

برخی از متخصصان سئو معتقدند که Domain Authority بیشتر منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود، اما آیا دامین آتوریتی یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟

2024-03-13 12:21:40

زمان مطالعه : 5 دقیقه

نحوه استفاده Google Trends برای سئو

نحوه استفاده از Google Trends برای سئو و بازاریابی محتوا و تکنیک‌های پیشرفته برای بدست آوردن داده های مفید در رابطه با کلمات کلیدی موضوع این محتوا از بلاگ سلکتک است

2024-03-03 11:13:00

زمان مطالعه : 8 دقیقه