تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری

 

تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری

سئو و بهینه سازی سایت همیشه امری مهم برای دارندگان سایت بوده، چرا که باعث افزایش ترافیک سایت می شده است. اما تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری و کاربر شما یک پله بالاتر از سئو سایت می باشد، چرا که بعد از هدایت یک شخص به سایت، باید بتوانید نظر اورا جلب کنید.

 

در واقع تبدیل بازدیدکنندگان وبلاگ و سایت به کاربر و مشتریان بسیار پیچیده تر است. بسیاری از کسب‌وکارها وبلاگ‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند تا از این طریق ترافیک زیادی دریافت کنند، اما با استفاده از آن بلاگ برای فروش بیشتر، تلاش می‌کنند تا برندسازی و افزایش فروش داشته باشند.

با این حال، حتی بسیاری از شرکت ها از تلاش های وبلاگ نویسی خود به عنوان ابزاری برای جذب مشتری با عنوان های مختلف بهره می برند.

بنابراین، برای کمک به شما برای شروع، بیایید برخی از مؤثرترین راه‌های تبدیل ترافیک شما به مشتریان را بررسی کنیم که می توانند از مهم ترین راهکارهای رشد کسب و کارتان نیز باشد.

 

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

هنگام ساختن یک وبلاگ، موانع فنی زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کنید. این می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما خبر خوب این است ساخت یک بلاگ برای سایت، امروزه جزء رایج ترین کارها است و با هر cms به راحتی می توانید یک بلاگ طراحی کنید.

طراحان سایت سلکتک در طراحی وبلاگ با زیباترین طراحی و رعایت اصول سئو داخلی می توانند به شما کمک فراوانی در جهت پیشبرد اهدافتان کنند.

با این حال، قبل از اینکه بتوانید در مورد میزبانی، نام دامنه و پلتفرم های وبلاگ نویسی فکر کنید، باید به مهم ترین سوالی که هر مدیرسایت باید بداند پاسخ دهید:

 

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

 

دقیقا چه کسی را می خواهید جذب کنید؟

بسیاری از وبلاگ نویسان این اشتباه را دارند که تصور می کنند هرچه مخاطبان بیشتری داشته باشند، مشتریان بالقوه بیشتری می توانند جذب کنند. در حالی که این رویکرد می تواند منجر به بازدیدکنندگان بیشتر برای سایت شما شود، اما کاربر شما نشوند. در صورتی که در زمینه های متفاوتی اقدام به وبلاگ نویسی کنید، وب‌سایت شما در عین حال درباره همه چیز و در مورد هیچ چیز، فاقد جهت و تمرکز خواهد بود.

تلاش برای ارائه خدمات به هر انسانی در جهان نیز می‌تواند منجر به استرس و ناامیدی شود، که حتی می‌تواند دلیلی برای از دست دادن انگیزه برای ادامه تلاش‌تان باشد. هر انسانی در جهان چیزهای مختلفی می‌خواهد، و تمایل به پاسخگویی به همه اینها می‌تواند منجر به وبلاگی ضعیف شود. به جای تبدیل بازدیدکننده ها به مشتری، این نوع محتوا فقط خریداران بالقوه را دور می کند و تصویری منفی برای برند و کسب و کار شما ایجاد می کند.

بنابراین، به جای استفاده از شبکه گسترده، باید سعی کنید گروه اصلی مخاطبان خود را شناسایی کنید. آنها باید افرادی باشند که بیشترین علاقه را به محصولات یا خدمات شما نشان می دهند و صرفا برای خواندن مقاله به بلاگ نیایند.

 

بعد از شناسایی محدوده مخاطب خود چه باید کرد؟

زمانی که مشخص کردید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، موفقیت با تلاش و صبر برای شما آسان تر خواهد بود. وقتی بتوانید تعیین کنید که وبلاگ شما برای چه کسی است، می توانید روی ارائه محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. با ارسال محتوای دقیق در وبلاگ خود، دیری نمی گذرد که کاربران آنلاین به نام شما اعتماد می کنند و در نهایت از محصولات و خدمات شما حمایت و استفاده می کنند.

برای شناسایی این دسته از افراد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به لیست مشتریان فعلی خود نگاه کنید. می توانید متوجه شوید که کدام مشتری با ارزش ترین، وفادارترین و مناسب ترین است و دلیل با ارزش شدن آن و نحوه ی تبدیل آن به مشتریه شما چیست.

شما می توانید با انجام تحقیقات آنلاین اطلاعات زیادی در مورد هر مخاطبی پیدا کنید، اما بهترین گزینه ممکن است این باشد که وقت بگذارید و با افرادی که به آنها خدمت میرسانید بحث و گفتگو و حتی از آنها نظرسنجی کنید.

 

جمع آوری اطلاعات برای یافتن راه درست

 

جمع آوری اطلاعات برای یافتن راه درست

اگر بتوانید با برخی از خریداران فعلی خود تماس تلفنی (یا از طریق یک ایمیل زنجیره ای) داشته باشید،

مطمئناً بینش های ارزشمند زیادی در مورد آنچه که می خواهند بیشتر در مورد آنها بیاموزند به دست خواهید آورد و سپس برنامه تولید محتوای خود را حول آن موضوعات متمرکز کنید. اطلاعات زیادی را از خریداران فعلی خود در مورد آنچه می خواهند در وبلاگ شما ببینند، دریافت کنید. پذیرای پیشنهادات باشید و نظرات آنها را به عنوان انتقاد مثبت برای خود در نظر بگیرید و آنها را در جهت بهبود بلاگ و سایت خود استفاده کنید.

علاوه بر این، وقتی وبلاگ شما بر نیازهای یک مخاطب خاص تمرکز می کند، زمان بسیار آسان تری خواهید داشت که وبلاگ خود را از رقبا متمایز کنید. این در مراحل اولیه وبلاگ شما بسیار مهم است، زیرا شما می توانید برای وبلاگ خود علاقمندانی ایجاد کنید که آنها مایل به اشتراک گذاری محتوای شما باشند.

داشتن یک مخاطب متمرکز نیز برای اطمینان از اینکه وقتی افراد از وبلاگ شما بازدید می کنند، به احتمال زیاد به آنچه شما برای ارائه دارید علاقه مند می شوند و به پیام ها و پیشنهادهایی که در مقابل آنها قرار می دهید پاسخ می دهند بسیار مهم است.

 

بازدیدکنندگان خود را جذب کنید

 

بازدیدکنندگان خود را جذب کنید

بعد از یافتن راه پیدا کردن علایق کاربران و جذاب تر شدن برای آنها، حالا باید بتوانید به نیازهای آنها پاسخ دهید و بازدیدکنندگان خود را جذب کنید.
در بهترین حالت، زمانی که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند، در حال حاضر در مرحله ای است که بلافاصله پس از خواندن مقالات شما آماده خرید محصولات شما است. با این حال، این سناریویی نیست که اغلب در سایت خود مشاهده می کنید. حتی اگر کاربران آنلاین قصد خرید از شما را داشته باشند، اگر چیزی در وبلاگ شما وجود نداشته باشد که آنها را ترغیب یا تشویق به خرید کند، احتمالاً وبلاگ شما را ترک کرده و در جای دیگری به دنبال خدمت مورد نظرش می رود.

خوشبختانه، فقط به این دلیل که یک خواننده در اولین بازدید از وبلاگ شما هنوز آماده خرید نیست، به این معنی نیست که شما نمی توانید راه هایی برای تعامل دوباره با آنها، تقویت رابطه و آموزش آنها بیابید تا زمانی که متوجه محصولات شما شوند.

با راه‌اندازی راهی برای گرفتن اطلاعات تماس بازدیدکنندگان، می‌توانید راه های برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان سایت را ایجاد کرده و تلاش خود برای بدست آوردن اعتماد او انجام میدهید. این یک راه عالی برای ارتباط با کاربران آنلاین ، بازاریابی محصولات و خدمات شما و نشان دادن علاقه شما به تجارت با افراد حاضر در سایت است.

 

اما چگونه می توانید بازدیدکنندگان را جذب کنید؟

یکی از ساده‌ترین راه این است که فرم‌های دریافت اطلاعات را در سایت و بلاگ فراردهید .

همچنین به بهانه ی نظرسنجی در رابطه با محتوای خود می توانید اطلاعات تماس با افراد را دریافت کنید.

با گذشت زمان، باید پیشنهادات مختلف را با دسته بندی های مختلف محتوا ترکیب و تطبیق دهید، به طوری که هر خواننده پیشنهادی مناسب نسبت به خدمات برای ثبت نام دریافت کند که در آن زمان بیشترین ارتباط را با آنها دارد.

 

ایجاد راه های برقراری ارتباط با شما

وبلاگ نویسی یکی از موثرترین راه ها برای برقراری ارتباط بین افراد و مدیران سایت هست. اما وقتی می‌خواهید خوانندگان را به مشتری تبدیل کنید، ممکن است این افراد نیاز به برقراری ارتباط مستقیم با خود شما داشته باشند و برای بدست آوردن اعتماد آنها برقراری ارتباط باید به ساده ترین شکل ممکن انجام گیرد.

 

اعتماد سازی برای بازدیدکننده سایت

اگر با شرکت های بزرگ یا برندهای معروف کار کرده اید، نمایش آن در سایت شما می تواند بسیار مفید باشد. چه بخواهید چه نخواهید، برخی از برندها وزن بیشتری نسبت به سایرین دارند، بنابراین اگر با شرکت های معروف شراکت دارید، منطقی است که از آنها برای ایجاد اعتماد برای کسب و کار خود استفاده کنید.

کارهای متفاوتی برای اعتاد سازی افراد می توانید انجام دهید، اما صادق بودن همیشه می تواند موثر باشد. همچنین نسبت به هر زمینه شغلی خود ایجاد خدماتی تضمینی برای مشتریان میتواند نظر آنها را جلب کند.

در نهایت، شما باید فعالانه به دنبال فرصت هایی برای پست مهمان یا رفتن به پادکست های محبوب در صنعت خود باشید. وقتی مردم برند شما و شخص شما را در دیگر شبکه های محتوای محبوب مشاهده می کنند، به زودی شما را به عنوان یک متخصص و به عنوان یک شخصیت معتبر که یک رهبر فکری در این زمینه هستید، اعتماد می کنند.

 

اعتماد سازی برای بازدیدکننده سایت

 

امیدواریم با مطالب آموزنده در بلاگ سلکتک بتوانیم به شما در رسیدن به اهدافتان کمک لازم را کرده باشیم.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه