نمره کیفیت کلمه کلیدی

نمره کیفیت خوب برای هر کلمه کلیدی چیست ؟

هنگامی که حرف از نمره کیفیت میشود همه مایل هستند بهترین باشند . در تبلیغات گوگل داشتن کلمات کلیدی با کیفیت از بهترین ترفندهای سودآوری محسوب میشود .

نمرات کیفیت دهی از 10 محاسبه میشود . وقتی که شما یک کلمه کلیدی جدید به حساب خود اضافه میکنید به طور طبیعی گوگل امتیاز کیفیت 6 را به شما میدهد .

عوامل بسیاری در تغییر کردن این نمره دخالت دارند ازجمله نرخ CTR  پیش بینی شده ، تبلیغات ، تجربه ی صفحه فرود و... که تعیین میکنند این نمره بالاتر رود یا دچار افت بشود .

بحث امروز ما در مورد این که Quality Score خوب و عالی  چیست که وابسته به نوع کلمه کلیدی درخواستی شما است صحبت خواهیم کرد .

مشاهده این معیار کلیدی AdWords در زمینه به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را برای تمرکز تلاشهای بهینه سازی خود شناسایی کنید .

به طور کلی تقسیم بندی این نمره به این صورت است که برای کلمات کلیدی مارک دار و تاپ بین 8 تا 10 است . برای کلمات کلیدی تجاری بین 7 تا 9 و برای کلمات کلیدی کم هدف عدد 7 است .

نمره کیفیت خوب برای هر کلمه کلیدی

نمره کیفیت (Quality Score) چیست ؟

یکی از مهمترین قسمت ها در تبلیغات گوگل کلمات کلیدی مناسب و باکیفیت است . هر کلمه ثبت شده در تبلیغ دارای یک نمره کیفیت quality score  می باشد که سقف آن 10 است .

برای افراد تازه کار Quality Score معیاری است که گوگل برای تعیین کیفیت و مرتبط بودن صفحه فرود آن ها نسبت به یک کلمه کلیدی استفاده میکند .

همچنین از این خصوصیت برای محاسبه کردن هزینه ی هر کلیک و رتبه بندی تبلیغات آن کلمه کلیدی استفاده میکند .

هرچه نمره کیفیت تبلیغات بهتر باشد هزینه ی هر کلیک پایین تر است . امتیاز کیفیت در ادوردز بر هزینه هر کلیک تأثیر می گذارد .

کلمات کلیدی را میتوان به 4 بخش تقسیم بندی کرد . کلمات کلیدی برند تجاری ، رقبای تجاری ، هدف بالا و هدف پایین .

کلمات کلیدی برند تجاری مخصوص خود شماست .  بعید است که رقیبی از نام شما در آدرس اینترنتی خود یا در صفحه فرود استفاده کند زیرا خلاف مقررات گوگل است .

میان تقسیم بندی کلمات برند تجاری و رقبا دو دسته کلمات کلیدی با هدف بالا و پایین وجود دارد . اما یکسان تمرکز کردن بر روی هر دو کاری اشتباه است .

نمره کیفیت چیست ؟

نمره کیفیت کلمات کلیدی در تبلیغات

اگرچه وب سایت شما باید اولین چیزی باشد که هنگام جستجو در کسب و کار شما در نتایج ارگانیک ظاهر بشود ولی موارد دیگر در بالای این نتایج ارگانیک وجود دارد که رقبای شما از آن استقبال می کنند .

باید گفت که خوش بختانه رقبای شما برای دیدن آن ها باید هزینه پرداخت کنند .و گفتنی است که برای این کار هم خیلی راغب هستند .

به همین دلیل شما بایدبر روی کلمات کلیدی تمرکز ویژه ای بکنید . این کار نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی هم ندارد و در واقع تسلط بر SERP سود آوری را به دنبال دارد .

شما اساساً می توانید برای کمپین های تبلیغاتی خود و کاهش هزینه ی تبلیغات به یک نمره کیفیت ایده آل برسید . این بدان معناست که اگر حداقل نمره 8 را نمی بینید خیلی باید بر روی کار خود بیشتر تلاش کنید .

تمرکز خود را بر روی عوامل موثر بگذارید .  CTR مورد انتظار باید زیاد باشد زیرا جستجو برای برند تجاری شما بوده است و تبلیغ شما نمی تواند بیشتر مرتبط باشد .

تلاش بیشتر را تجربه صفحه فرود میطلبد  که تحت تأثیر ترکیبی از محتوا ، ساختار و زمان بارگذاری قرار می گیرد .

Quality score در تبلیغات

بهبود Quality Score

بیایید باهم به عوامل تاثیر گذار بر بهبود کیفیت کلمات کلیدی صحبت کنیم . در درجه ی اول اطمینان حاصل کنید که صفحه ی فرود شما با ابزار Google PageSpeed ​​Insights به سرعت بارگیری می شود .

در سر تیتر صفحات خود عوامل متمایز بودن خود با رقبا را بنویسید حتی اگر این بدان معناست که CTA خود را به  دست توضیحات بسپارید .

برای تمرکز داشتن بر SERP تا آنجا که می توانید افزونه های تبلیغاتی مرتبط را به کمپین های خود اضافه کنید . با انجام این کار مشتریان شما به صفحات مرتبط تری میرسند .

کلمات کلیدی تجاری با هدف بالا مهمترین زیر مجموعه کلمات کلیدی در در ادوردز شما به شمار می آیند و بسیار گران هستند . کلمات کلیدی با هدف بالا بخشی است که در آن حداکثر نمره کیفیت بیشترین تأثیر را بر عملکرد میگذارد .

کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا محل تمرکز تلاش های بهینه سازی Quality Score شما هستند .

بهبود نمره کیفیت

قبل از اینکه گوگل تجربه صفحه فرود را جزء عوامل امتیاز کیفیت در نظر بگیرد هر کدام از تبلیغ کنندگان بر روی بهینه سازی ارتباط و CTR تمرکز کرده اند .

تمرکز کردن بر روی صفحات فرود سخت است اما در صورتی که سرعت و ارتباط رات بهینه کنید الگوریتم گوگل از شما راضی خواهد شد .

اطمینان از ارتباط معنایی و زمان بارگذاری سریع بهترین راه برای بهبود این جزء از نمره کیفیت شما است . برای کلمات کلیدی که هدف خاصی را برای شما دنبال میکند ارزش دارد .

کلمات کلیدی با هدف کم اهمیت نیستند. در حقیقت ، آنها پایه و اساس هر کمپین بازاریابی مجدد بزرگ را میسازند .

نمره کیفیت پایه 6 گوگل  نوعی حس خوش بینی ولی مصنوعی از طرف گوگل است ولی احتمالا از این نمره پایین تر می آیید .

اقدام به پیاده سازی صفحات فرود در کمپین تبلیغاتی خود کنید . این کار باعث میشود به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید و از هدر دادن شرایط و وقت جلوگیری میکند .

CTA های خود را به طور مستمر مورد بازبینی و امتحان قرار دهید تا بدانید چه چیزی CTR را بیشتر می کند .

در تیتر اول خود نوشته های خاص و متفاوت استفاده کنید تا توجه را از نتایج جستجوی ارگانیک دور کنید.

بهبود نمره کیفیت کلمات کلیدی

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

نحوه عملکرد اهداف جذب مشتری جدید در گوگل ادز

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری جدید در گوگل ادز به این صورت است که کسر هزینه از حساب فقط در صورت جذب شدن کاربر جدید انجام می گیرد.

2024-04-10 12:32:18

زمان مطالعه : 5 دقیقه

Automatically Created Assets

گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام Automatically Created Assets برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا را برای بهبود استفاده تبلیغ کنندگان ارائه کرده است

2024-03-06 12:21:27

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بهترین مثال‌های سایت لینک در گوگل ادز

مثال های کاربردی از استفاده اکستنشن Sitelink Assets در ادز را ببینید تا بیاموزید چگونه از سایت لینک ها بیشترین بهره را ببرید

2024-01-26 13:06:29

زمان مطالعه : 5 دقیقه