هزینه ی تبلیغات گوگل

راه های کاهش هزینه های تبلیغات گوگل

هزینه ی تبلیغات گوگل و استراتژی های کاربردی کاهش آن موضوع این مطلب از بلاگ سلکتک است و به شما آموزش خواهیم داد هزینه های تبلیغات گوگل را کاهش دهید.

تبلیغات گوگل یک راه تبلیغاتی کاملا پربازده اما گران بحساب می آید. برای کاهش هزینه ها باید از یکسری ترفند استفاده کنید و ما در این مطلب به آن پرداخته ایم.

با سلکتک همراه باشید.

هزینه ی تبلیغات گوگل چقدر است ؟

این سوالی کاملا منطقی است که برای دریافت هرخدمت یا محصولی از هزینه ی آن آگاه شوید. هزینه ی تبلیغات گوگل نیز سوالی است که اکثر کاربران برای تبلیغات خود میپرسند.

احتمالا کاربران تازه‌وارد ppc  به این فکر میکنند که به چه میزان باید برای تبلیغات در گوگل هزینه کنند و آیا میتوانند از پس این هزینه ها برآیند یا خیر.

باید گفت جواب کلیشه ای بستگی دارد تنها جوابی است که میتوان داد. به این دلیل که هزینه ی Google Ads به چندین متغیر اساسی بستگی دارد.

مشاوران سلکتک همواره در کنار شما هستند تا تمامی جزئیات تبلیغات گوگل ، خرید تبلیغ ادوردز و میزان هزینه  و پلن های مناسب شما را در اختیارتان قرار دهند و شما را راهنمایی کنند.

دراین پست قصد داریم تا شما را با مفاهیم و هزینه های PPC آشنا کنیم و این چرخه را به  صورت کامل برای شما شفاف سازی کنیم پس بیایید باهم نگاهی به توضیحات زیر بیاندازیم.

هزینه ی گوگل ادز چقدر است

هزینه ی گوگل ادز به چه چیزهایی بستگی دارد ؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا اشاره شد و نبودن جواب قطعی برای سنجش میزان هزینه ی تبلیغات ، ولی عوامل تاثیر گذار در کاهش و افزایش این هزینه ها را باهم بررسی میکنیم.

نوع تجارت ، چرخه ی ماندگاری و عمر مشتری ، استراتژی فعلی شما ، این ها عوامل تاثیر گذار در تعیین نرخ هزینه ی تبلیغات گوگل هستند که مختصر به شرح آن ها میپردازیم.

نوع تجارت

نوع تجارت یا کسب و کاری که شما در پیش دارید مانند حسابداری ، املاک ، حقوقی و ... یکی از رقابت های گوگل ادز است.

بستگی به نوع کسب و کار ممکن است هزینه های گران تری برای هر کلیک (CPC) تبدیل بشود. و این به دلیل حرفه ای یا آماتور بودن تجارت شماست.

چرخه ی ماندگاری و عمر مشتری

شما باید این گزینه را زیر نظر داشته باشید زیرا که ممکن است مشتری به مدت زمان بیشتری بخواهد خدمات بگیرد و ماندگاری بیشتری داشته باشد بنابراین هزینه ی تبلیغات افزایش می یابد.

استراتژی فعلی شما

بنا بر شرایط و عوامل متعددی تجارت ها و مشاغل روندهای کاری خود را تغییر می دهند مثلا صنعتی به علت شیوع بیماری کرونا تبدیل را افزایش و هزینه را کاهش میدهد.

عوامل تعیین کننده ی هزینه ی گوگل ادز

گوگل ادز چگونه کار میکند ؟

برای اینکه درک درستی از هزینه ی Google Ads برای شما بدست آورید ، ابتدا باید نحوه عملکرد این پلت فرم را بفهمید.

یکی از بزرگترین پذیرش های غلط در مورد تبلیغات گوگل این است که تبلیغ کنندگان با بیشترین هزینه بیشترینتاثیر را میگیرند.

گرچه بودجه ی تبلیغات هرگز گم نمیشود ولی گوگل ادز از شرایطی متعادل را نسبت به تبلیغ کنندگان جدید دارا است.

 حراج گوگل ادز

حراج گوگل ادز همان شیوه و عملکردش است که بدین صورت بیان میشود. وقتی کاربر عبارتی را سرچ میزند در نوار جستجوی گوگل قرار میگیرد.

سپس گوگل به دنبال این است که این عبارت در کلمات کلیدی تبلیغ کنندگان است یا نه. اگر چنین باشد حراج تبلیغات آغاز میشود.

گوگل سپس رتبه آگهی هر یک از رقیب ها را محاسبه می کند و تعیین می کند که در کجا تبلیغ شما در بخش نتایج پولی قرار می گیرد. رتبه آگهی با حداکثر پیشنهاد و امتیاز شما محاسبه می شود.

گوگل علاوه بر پول امتیاز کیفیت را نیز در نظر میگیرد تا مطمئن شود با کیفیت ترین تبلیغات را در اختیار کاربر قرار میدهد.

حتی ممکن است با صرف هزینه ی کمتر نسبت به دیگر رقبا ولی به دلیل داشتن امتیاز رتبه بندی و کیفیت بهتر ، تبلیغات موثرتری داشته باشید.

روند کار تبلیغات گوگل

بودجه ی تبلیغات گوگل من چگونه هزینه میشود ؟

یک صحبت مشترک بین اکثر کاربران گوگل ادز این است که بودجه ی تبلیغاتی آنها خیلی سریع تمام میشود و آن چه برای یک ماه در نظر گرفته اند چند روزه تمام میشود.

این آن چیزی است که اکثر مشاغل فکر میکنند Google Ads بسیار گران است ولی در واقع این طور نیست و یک سو تفاهم  در نحوه ی بودجه بندی است.

بودجه ی تبلیغات گوگل خود را با یک رقم اصلی شروع کنید  که نمایانگر اکثر بودجه ی شما است و سپس در صورت تغییر اوضاع آزادانه برای هزینه ی گوگل ادز عمل کنید.

بیایید و با بودجه ی روزانه شروع کنید. بودجه روزانه هر یک از کمپین های گوگل ادز شما دارای تب تنظیمات خاص خود است.

در آن می توانید پارامترهای خاص هر کمپین را به طور مستقل از سایر کمپین های حساب خود کنترل کنید.

اگرچند کمپین به طور همزمان دارید و میخواهید هزینه ی تبلیغات گوگل را برای آن ها محاسبه کنید آنها را اولویت بندی کنید.

و اگر کمپینی تبلیغات پرفروش ترین محصولات شما را دارا است به آن هزینه ی بیشتری اختصاص دهید.

همچنین اگر میخواهید به صورت ماهانه برنامه بریزید تفکیک کمپین روزانه را حساب کنید و نسبت به آن بودجه را به هرکمپین اختصاص دهید.

بودجه ی تبلیغات گوگل

هزینه تبلیغات گوگل در بودجه روزانه چقدر است

با ذکر یک مثال به شرح میزان هزینه ی تبلیغات گوگل در یک روز میپردازیم.

فرض کنید تبلیغی با 0.45  CPCدلار دارید و میخواهید روزانه 300 کلیک تبلیغ دریافت کنید. با استفاده از این ارقام می توانید بودجه روزانه تخمینی را محاسبه کنید  0.45x 300 = 135 دلار.

اگر0.45 دلار هزینه ی حداکثر CPC شما باشد این بیشترین مبلغی است که از شما بابت هرکلیک کم میشود.

با این همه حال بنا به متغیرهای هر حراج تبلیغاتی متعدد ،  مبلغی که برای هر هزینه کسر میگردد میتواند دستخوش تغییر شود.

فقط به یاد داشته باشید که اگر حداکثر CPC خود را روی 0.45 دلار تنظیم کنید ، هرگز بیشتر از این برای یک کلیک پرداخت نمی کنید.

بودجه ی روزانه تبلیغات گوگل

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

نحوه عملکرد اهداف جذب مشتری جدید در گوگل ادز

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری جدید در گوگل ادز به این صورت است که کسر هزینه از حساب فقط در صورت جذب شدن کاربر جدید انجام می گیرد.

2024-04-10 12:32:18

زمان مطالعه : 5 دقیقه

Automatically Created Assets

گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام Automatically Created Assets برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا را برای بهبود استفاده تبلیغ کنندگان ارائه کرده است

2024-03-06 12:21:27

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بهترین مثال‌های سایت لینک در گوگل ادز

مثال های کاربردی از استفاده اکستنشن Sitelink Assets در ادز را ببینید تا بیاموزید چگونه از سایت لینک ها بیشترین بهره را ببرید

2024-01-26 13:06:29

زمان مطالعه : 5 دقیقه