6 ویژگی برتر یک سایت با کیفیت

 

ویژگی های مهم یک سایت با کیفیت

امروزه، تقریبا تمامی صاحبان کسب‌و‌کارهای مهم در ایران، اهمیت داشتن یک سایت برای تبلیغ و فروش محصولات خود را درک کرده‌اند و حاضرند برای داشتن یک سایت قوی و باکیفیت پول خوبی پرداخت کنند. البته که این پول خوب در قبال کار خوب پرداخت می‌شود.

داشتن یک سایت خوب باعث می‌شود که اتفاقات خوبی برای بیزینس شما بیفتد، اما چگونه؟

بخش اول: کسانی که وارد سایت شما می‌شوند، دچار سردرگمی نمی‌شوند و به راحتی به خرید کردن یا خواندن مطالب شما می‌پردازند. دسترسی آسان باعث می‌شود تا شما به انتخاب همیشگی مخاطبان و مشتریان تبدیل شوید. این یعنی جذب مشتری دائمی که یک مزیت بزرگ برای یک سایت موفق است.

بخش دوم: رضایت مخاطبین از سایت شما همیشه توسط موتورهای جست‌وجو بررسی می‌شود. وقتی شما مخاطبین زیادی دارید که از شما راضی هستند، آن موتور جست‌وجو به سایت شما ارزش و اعتبار می‌دهد. افزایش ارزش و اعتبار در نزد موتورهای جست‌وجو یعنی بودن در صفحات نخست نتایج جستجو. طبیعی است که قیمت طراحی سایت برای صاحبین کسب‌و‌کار مهم باشد اما هزینه برای طراحی یک سایت بیزینسی خوب، در واقع سرمایه‌گذاری برای موفقیت در آینده است.

حال با ما همراه باشید تا ویژگی‌های یک سایت خوب را باهم مرور کنیم.

 

محتوای مصور(عکس یا ویدئو)

تصاویر همیشه باعث جذابیت یک صفحه می‌شوند. این جذابیت باعث می‌شود تا فرد از دیدن صفحه و محتوای شما خسته نشود. به طور میانگین، وجود حداکثر 7 تصویر در یک صفحه الزامی است. اما چرا باید حداکثر 7 تصویر استفاده شود؟ جواب بسیار ساده است.

تقریبا همه ما قبل از خواندن یک متن و یا محتوای یک صفحه، یک بار از بالا تا پایین مقاله را سریع اسکن می‌کنیم و طول و ساختار محتوا را ارزیابی می‌کنیم. حال اگر محتوای سایت شما دارای عکس یا ویدیو جذاب باشد، سریع به اول مقاله برمی‌گردیم و شروع به خواندن می‌کنیم.

 

کی از ویدیو استفاده کنیم؟

شاید استفاده از ویدئو درون یک مقاله کار سختی باشد و ما نتوانیم داخل هر مقاله یک ویدئو قرار دهیم، اما بد نیست بدانیم که استفاده از این قابلیت یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود که ما را نسبت به رقیبانمان متمایز می‌کند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که از ویدئو در کدام قسمت سایت استفاده کنیم؟ بهترین مکان برای قرار دادن ویدئو صفحه "اصلی" یا صفحه "درباره ما" است. قاعدتاً، شما برای معرفی خود یک محتوای طولانی آماده کرده‌اید، اما شاید هر کسی حوصله‌ی خواندن آن نداشته باشد.

پس این دو صفحه بهترین مکان برای قرار دادن یک ویدئو در مورد بیزینس شماست. البته فیلمی که شما برای بارگذاری انتخاب می‌کنید نباید حجم بالایی داشته باشد و در عین حال باید جذاب باشد و بتواند بیزینس شما را به خوبی به دیگران معرفی کند.

 

محتوای مصور(عکس یا ویدئو)

 

محتوای غنی و عمیق

یکی از اصول مقاله نویسی و تولید محتوا برای سایت، استفاده درست از کلمات کلیدی است. درست است که کلمات کلیدی باید در متن استفاده شوند تا شما بتوانید به وسیله آن‌ها در گوگل یا هر موتور جست‌وجوی دیگری رتبه کسب کنید. اما نباید محتوا را از کلمات کلیدی به قدری پر کنید که مخاطب نتواند با محتوا ارتباط بگیرد.

محتوای غنی و عمیق در اصل باید پاسخگوی نیاز مخاطب باشد. برای مثال، اگر کسی می‌خواهد شرایط مهاجرت به استرالیا را بداند، شما باید تلاش خود را بکنید که یک مقاله آموزنده در این مورد بنویسید تا جواب سوال مخاطب را بدهید. این نوع مقالات، تعداد کلامات مشخصی ندارند و تا جایی که نیاز است باید نوشته شوند. شاید 200 کلمه و یا شاید 1000 کلمه.

نکته: اول باید موضوعی مرتبط با کلمه کلیدی خود انتخاب کنید و به جای تکرار پیاپی آن در مقاله یا محتوای یک صفحه، از هم‌معنی‌ها یا کلمات معادل آن استفاده کنید.

 

محتوای طولانی

شاید با دیدن این تیتر کمی متعجب شوید و بپرسید که فرق "محتوای طولانی" با "محتوای غنی و عمیق" چیست؟ همانطور که گفتیم، در محتوای غنی و عمیق تعداد کلمات اهمیت زیاد ندارند و فقط محتوا مهم است. اما در بخش "محتوای طولانی" هم تعداد کلمات و هم اطلاعات آن مقاله مهم اند.

موتورهای جست‌وجو علاقه‌ی زیادی به محتواهای طولانی و آموزنده دارند و مطالبی که مفیدتر و طولانی‌تر هستند را در صدر نتایج جست‌وجو نشان می‌دهند.

نکته: حداقل تعداد کلمات برای چنین مقالاتی، 3000 کلمه است. برای اینکه محتوا کسل‌کننده نشود، سعی کنید از تصاویر بیشتری استفاده کنید. همچنین سعی کنید که مقالات با لحن رسمی نوشته نشوند تا مخاطب با متن شما راحت‌تر ارتباط برقرار کند.

 

محتوای طولانی

 

دسترسی و خوانایی آسان

اکثر نویسنده‌ها و صاحبان سایت‌ها یک اشتباه مشترک دارند. بعضی از این دو گروه در مورد نوشتن بسیار سخت‌گیر هستند و فکر می‌کنند که همه مردم دانش و توانایی آن‌ها را دارند. برای مثال، وقتی شما در زمینه سئو فعال هستید، ممکن است کلمات و اصطلاحاتی را بلد باشید که دیگران تا به حال نشنیده‌اند.

حالا شما یک مقاله نوشته‌اید و از همان اصطلاحات سخت و تخصصی استفاده کرده‌اید ولی من که در حال خواندن مقاله شما هستم، هیچ‌کدام از این اصطلاحات را بلد نیستم و نمی‌فهمم. پس چاره‌ای جز ترک صفحه شما ندارم. پس استفاده از کلمات سخت و تخصصی همیشه به نفع شما نیست.

نکته: سعی کنید که طول جملات و پاراگراف‌ها، زیاد نشود. در ضمن یک ساختار کلی و چشم‌نواز برای مقاله خود طراحی کنید و بر طبق آن حرکت کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی

یک سایت باکیفیت باید با نام خود سایت یا با نام برند در پلتفرم‌های مختلف مجازی از قبیل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و .... فعال باشد. اما این کار چه سودی دارد؟ شما با داشتن صفحات مختلف می‌توانید محتوای خود را در آن صفحات منتشر کنید. برای مثال، توییتر! شما می‌توانید مقالات خود را در توییتر منتشر کنید تا مردم از آن‌جا هم وارد سایت شما شوند.

آیا گوگل برای فعالیت در فضای مجازی به سایت ما ارزش و اعتبار می‌دهد؟

شما با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شوید که هم ارزش و اعتبار سایت شما بیشتر شود و هم بازدید از سایت شما افزایش پیدا کند، اما چگونه؟ شما وقتی یکی از مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، افرادی با کلیک بر روی لینک آن مقاله، وارد سایت شما می‌شوند. با این کار شما ترافیک ارگانیک دریافت می‌کنید.

اما فقط این نیست! گوگل می‌فهمد که افراد از کجا وارد صفحه شما می‌شوند. وقتی تعداد ورودی‌های سایت شما از طریق شبکه‌های اجتماعی زیاد باشد، گوگل متوجه می‌شود که سایت شما یک سایت باکیفیت است و این یعنی افزایش اعتبار در نزد گوگل و موتورهای جست‌وجوی دیگر.

 

شبکه‌های اجتماعی

 

لینک سازی هوشمندانه

لینک سازی هوشمندانه می‌تواند باعث نگه داشتن یک فرد درون سایت شما شود. اگر شما یک مطلبی را در گوگل سرچ کنید، در اکثر مقالات صفحه یک، حداقل یک لینک به یک صفحه دیگر در همان سایت وجود دارد. دلیل این کار خیلی واضح است. وقتی شما توانسته‌اید در بین نتایج جست‌وجوی صفحه یک باشید، پس می‌توانید که از آن صفحه معتبر به دیگر صفحات خودتان هم لینک بدهید.

اما این کار باید هوشمندانه انجام شود. یعنی از کلمه کلیدی درستی برای لینک سازی استفاده شود و همچنین به صفحه نامرتبط لینک ندهید. برای مثال، اگر شما یک مقاله خوب در مورد طراحی سایت دارید، نباید آن را به یک صفحه در مورد ورزش لینک کنید.

 

لینک سازی هوشمندانه

 

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه