8 سوال مهم استارتاپ ها

شروع یک استارت آپ

اگر قصد دارید در یک استارت آپ موفق دست داشته باشید باید 8 سوال اساسی را از خودتان بپرسید و با توجه به پاسخ های آن ها اقدام به فعالیت کنید .

این سوالات ناشی از مسائل جدیدی است که این کارآفرینان با آن روبرو هستند ، بنابراین شما باید بهترین راهکار ها را برای رسیدن به پاسخ مناسب به کار ببرید .

چگونه شانس موفقیت برنامه ی خود را افزایش دهیم ؟

هیچگاه ساختن یک برنامه آسان نیست و مسلما به ثمر رساندن آن سخت تر است.  برای جمع آوری کمک های مالی برای ساختن برنامه ، پیدا کردن تیم برنامه نویس مناسب و موارد بسیار زیاد دیگری که برای پیگیری وجود دارد. 

آنچه ما دریافتیم این است که بنیان گذاران اغلب فراموش می کنند که باید با برنامه ها و استارت آپ ها باید مانند یک تجارت کامل رفتار شوند. آنها نیاز به بازاریابی ، بهبود تجربه کاربری ، گزارش در مورد KPI و غیره دارند.

در کنار این که تمام این عوامل را باید در نظر بگیریم ، توصیه اول ما برای بنیان گذاران که به دنبال ساختن یک برنامه هستند این است که خود را در جایگاه کاربران قرار بدهند تا درک بهتری از دیدگاه یک کاربر نسبت به آن عمل داشته باشند .

هرگز برای اولویت بندی ویژگی ها و نکات یک نرم افزار ، رفتارها و نکات فانتزی را به جای تجربه ی یک کاربر استفاده نکنید زیرا این چیزی است که برنامه شما را خراب و یا موفقیت آن را باتاخیر مواجه می کند. 

چالش اصلی این است که این مورد را چندین سال قبل از شروع کار در ذهن خود داشته باشید تا توانید درک مناسبی از نیازهای کاربر خود داشته باشید .

چگونه برای ساختن برنامه حمایت مالی دیگران را فراهم کنم ؟

استارتاپ هایی که به دنبال ساخت نرم افزار هستند بیشتر به سرمایه گذاران متکی هستند تا بتوانند ایده خود را به واقعیت تبدیل کنند. اما جلب نظر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه نیاز به تلاش بسیار است و همین دلیل آن را به یک مرحله سخت تبدیل کرده است .

شما باید هدف و برنامه خود را به صورت کامل مشخص کرده باشید تا درصورت روبرو شدن با یک سرمایه گذار بتوانید آن را جذب پروژه خود کنید .

چندین جمله با هدف اینکه برنامه شما و ارزش آن به اندازه کافی خوب است ، حرکت مناسبی است اما سرمایه گذاران اغلب می خواهند اطلاعات بیشتری دریافت کنند ، بنابراین ساخت یک صفحه وب سایت که به صورت مشخص اهداف شما را نشان میدهد در جذب او تاثیر به سزایی میتواند داشته باشد .

سلکتک می تواند شما را در ساخت و طراحی سایت و یا صفحه فرود کمک کند تا بتوانید خیلی بهتر اهداف خود را به سرمایه گذاران نشان دهید .

سرمایه گذار استارت آپ

نبودن ایده مشابه و یا داشتن ایده ای که موفق تر رقبا ظاهر شویم 

با کمی جستجو و بررسی کردن میشود متوجه شد که آیا چنین ایده ای وجود دارد و یا ما میتوانیم خیلی بهتر از رقبای موجود در بازار فعالیت کنیم یا خیر ؟

این سوال باعث میشود که فعالیت های بیهوده و یا ایده های بدونه بازده را به کار نگیریم .

بعد از این بررسی ها به حداقل 3 نتیجه ی خوب میرسیم :

  1. اجتناب از اشتباهات رقبا
  2. پیدا کردن نقاط قوت و ضعف برنامه آنها
  3. جمع آوری بازخورد مفید از نظرات برنامه های مشابه

کدام پلتفرم برای ایده ی من مناسب تر است؟

در حال حاضر پلتفرم ها و سیستم عامل های متفاوتی در حال استفاده هستند و هر کدام مخاطب و کاربران مختص خود را دارند .

از نظر من برای موفقیت در این زمینه باید باید تمام جوانب را در نظر داشت و نیاد خود را محدود به یک پلتفرم کنید  .

اگر قصد دارید یک نرم افزار موبایلی ایجاد کنید شما باید برای سیستم عامل Android  ios , و... این نرم افزار را برنامه نویسی کنید تا بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید و هیچ کاربری را از دست ندهید .

پلتفرم ایده آل

چگونه مطمئن شوم که کسی ایده های من را نمی دزدد ؟

مسلما این نگرانی برای هرکسی به وجود می آیید چون نمونه ی این کارها همیشه بوده و هست و نگرانی بی موردی ندارید !

ایده های عالی زیادی قبلاً به سرقت رفته است ، اما راه هایی وجود دارد که میتوانید مطمئن شوید این اتفاق برای شما نمی افتد .

ما به شما توصیه می کنیم با هر کسی که با آن کار می کنید ، یک قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کنید و فقط اطلاعات نیاز برای طراحی پروژه را به او دهید تا از تمام جزییات روند کار ما آگاه نباشد .

چگونه برروی برنامه خود ارزش گذاری کنم ؟

3 مورد میتواند در تعیین هزینه برنامه شما موثر باشد :

1 - ویژگی های برنامه شما

2 - سیستم عامل هایی که برنامه خود را منتشر می کنید

3 - کیفیت برنامه نویسی که انتخاب می کنید

برخی از بزرگترین شرکت های توسعه دهنده برنامه برای ساختن یک برنامه هزینه های زیادی دریافت می کنند و قیمت آنها نشان دهنده ارزش درک شده از برند و کیفیت آنها است.

دقت کنید که همیشه ضرب المثل هیچ ارزانی بدونه حکمت نیست در همه زمینه ای صدق میکند و مراقب فریب اشخاص با هزینه های کمتر باشید .

زمان ساخت و اجرا پروژه من چقدر است ؟

مسلما زمان تکمیل و اجرای پروژه ها متفاوت هست اما زمان معقول برای راه اندازی یک برنامه میتواند بین 1 تا 6 ماه نسبت به حجم کار ، معقول باشد .

این زمان باید شامل تست ها و رفع باگ های احتمالی برنامه نیز باشد .

اما این برآورد زمان کاملاً بستگی به تیمی دارد که برای ساختن برنامه خود استفاده می کنید. 

اگر آنها از جدیدترین شیوه های برنامه نویسی استفاده کنند ، جزئیات را نادیده نگیرند و برنامه ای با کیفیت پایین تولید نکنند در انتها شاید زمان بیشتری صرف شود اما کفیت کار انجام شده شگفت انگیز تر است . بنابراین هنگام انتخاب تیم خود ، باید مراقب باشید.

زمان ساخت و اجرا پروژه

به روز رسانی نرم افزار چقدر اهمیت دارد ؟

بسیاری از استارت آپ ها فراموش می کنند که کار آنها پس از تولید برنامه آنها آغاز شده است و پروژه نیازمند فعالیت بیشتر است. یافتن معایب ، باگ ها ، بهبود کارایی ها و استفاده از نقد ها و بررسی های کاربران در برنامه خود امری لازم و مهم در کارهای استارآپی هست .

همچنین ، مزیت بزرگ آپدیت یک پروژه این است که باعث ایجاد هیجان می شود!  چه کسی دوست ندارد برنامه مورد علاقه اش بهتر شود؟

به روز رسانی نرم افزار

نتیجه گیری کلی

شما همواره در مسیری که آغاز کردید باید بسیار تلاش کنید و از شکست ها و مشکلات درس بگیرید تا بتوانید یک استارت آپ موفق را ایجاد کرده و هموارده در جهت کمک به کاربران و جلب نظر آنها فعالیت و رشد کنید .

ما در بلاگ سلکتک همواره تلاش می کنیم مطالب به روز و مفید را در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید یک کسب و کار آنلاین را با اصولی ترین روش ها ایجاد و مدیریت کنید . 

استارتاپ موفق

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه