راهنمای ایجاد تبلیغات ویدیویی در یوتیوب

 

راهنمای ایجاد تبلیغات ویدیویی در یوتیوب

تبلیغ‌کننده امروزی به دنبال راه‌هایی برای استفاده از محتوای ویدیویی در تبلیغات برای افزایش دید، تعامل و تبدیل سرنخ‌ها است.

راهنمای کامل برای تبلیغات ویدیویی یوتیوب و شروع تبلیغات در ویدیوهای یوتیوب را به صورت کامل در این مقاله برای شما شرح داده ایم.

تبلیغات ویدیویی در بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها در سراسر وب و همچنین در یوتیوب که بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه دارد، ظاهر می‌شود.

YouTube به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا مخاطبان، رفتارها یا اهداف خاصی را هدف قرار دهند و آن را راهی مؤثر برای کسب نتایج مثبت در سراسر مراحل چرخه خرید مشتری می‌کند.

برای افزایش بازدید یوتیوب و ویدیوهای خود نیز میتوانید از خدمات سلکتک استفاده کرده و به تعداد ویوهای هر ویدیو کانال بیافزایید.

 

کمپین تبلیغات ویدیویی در شبکه های اجتماعی

اکثر پلتفرم‌های تبلیغات پولی یک کمپین ویدیویی یا قالب تبلیغاتی از جمله تبلیغات گوگل، تبلیغات مایکروسافت، فیس‌بوک، پینترست، لینکدین و تیک تاک ارائه می‌کنند.

برای اهداف این پست، ما بر روی راه اندازی و اجرای تبلیغات YouTube از طریق پلتفرم Google Ads تمرکز خواهیم کرد چرا که یوتیوب بزرگترین پلت فرم ویدیویی است.

از آنجایی که این کمپین ها از طریق پلتفرم Google Ads مدیریت می شوند، تبلیغات یوتیوب نیز برای گنجاندن در جستجوی فعلی PPC و تبلیغات نمایشی شما راحت است.

شروع کار با تبلیغات ویدیویی ساده تر از همیشه است. ما راهنمای دقیقی ایجاد کردیم تا بتوانید یک حساب تبلیغاتی ویدیویی YouTube  کاملاً جدید راه اندازی کنید

.

تبلیغات ویدیویی در YouTube

ابتدا، بیایید یک نگاه کلی به ویدیوهایی که در دسترس دارید بیندازیم.

  • آیا الان تبلیغات ویدیویی دارید که بتوانید از آنها استفاده کنید؟
  • آیا در حال ایجاد و یا  ویرایش ویدیوهای موجود هستید؟
  • نیاز به ایجاد موارد جدید با تولید کننده ویدیو یا استفاده از قالب های جدید دارید؟
  • محتوای ویدیو : برای تبلیغات، ویدیو باید سریع شروع شود و توجه کاربر را جلب کند. 
  • طول و کیفیت :  کوتاه ترین مدت تبلیغ ویدیویی 6 ثانیه است و توصیه می شود در نهایت مدت زمان آن را به 3 دقیقه یا کمتر محدود کنید. یک قانون مهم و خوب این است که با تبلیغات ویدیویی 15 تا 30 ثانیه ای شروع کنید تا پیام خود را منتقل کنید.
  • ابزارهای ساخت ویدیویی:از ابزارهای گوگل که برای ساخت (در نسخه بتا) دارد و همچنین ابزارهای پولی آنلاین مانند Promo  یا Animoto  که قابلیت های قالب ویدیویی مبتنی بر اشتراک را ارائه می دهد استفاده کنید.

هنگامی که از ویدیوی خود راضی هستید، باید در YouTube آپلود شود.

 

ایجاد لیست مخاطب تبلیغات ویدیویی

ابزارهای متعددی برای ایجاد لیست مخاطبین شما وجود دارد.YouTube  و Think With Google ابزاری برای پیدا کردن مخاطب های شما دارند تا به شما کمک کند تا در مورد ایجاد نمایه مخاطبان خود برای این تبلیغات ویدیویی جدید و جذاب فکر کنید.

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان هدف یا نزدیک به کسب و کار خود را در تعداد محدودی از دسته‌ها مانند خودروها و وسایل نقلیه، خدمات تجاری، رسانه و سرگرمی، نرم‌افزار و غیره انتخاب کنید.

این یک ابزار کمپین ساز کامل نیست، بلکه بیشتر ابزاری است برای الهام بخشیدن به کارهایی که قرار است در آینده شروع کنید.

 

نحوه ایجاد تبلیغات در یوتیوب

پس از ایجاد اکانت یوتیوب می توانید شروع به تبلیغات کنید.

در تب کمپین ها، روی دکمه آبی رنگ + کلیک کنید تا کمپین جدیدی شروع شود.

اگر یک نوع هدف کمپین را انتخاب کنید، هنگام ایجاد کمپین، پیشنهادهای مختلفی برای کمک به انواع دیگر کمپین و قالب‌های تبلیغاتی برای رسیدن به آن هدف دریافت خواهید کرد.

حال مرحله به مرحله ایجاد یک کمپین تبلیغات ویدیویی در یوتیوب را برای شما شرح می‌دهیم.

 

  1. انتخاب اهداف درست

هدف کمپینی که انتخاب می کنید به طور کلی در یکی از سه بخش اصلی قرار می گیرد: افزایش آگاهی، جلب توجه کاربران، یا افزایش فروش.

حرکت بیشتر به فرآیند تنظیم، گزینه هایی را به شما ارائه می دهد که به بهترین وجه با این اهداف مطابقت دارند.

 

تبلیغات ویدیویی در YouTube

 

  1. نوع کمپین ویدیویی را انتخاب کنید

بسته به هدفی که ابتدا انتخاب شده است، گزینه های مختلف نوع کمپین به شما ارائه می شود.

برای اهداف اقدام و خرید، آنها همچنین اهداف ردیابی تبدیل حساب Google Ads را که برای بهینه سازی قیمت پیشنهادی استفاده خواهند کرد را به شما ارائه می دهند.

در اینجا می خواهیم نوع کمپین ویدیویی را انتخاب کنیم .

 

  1.  SubTypes را انتخاب کنید

در مرحله بعد، بسته به انتخاب های قبلی، زیرگروه های مختلفی به شما نمایش داده می شود.

برخی از گزینه‌ها عبارتند از تبدیل‌های محرک، کمپین‌های دسترسی به ویدیو و موارد دیگر.

دوباره این فرآیند شما را به سمت فرمت تبلیغات، هدف گذاری، پیشنهادات و غیره راهنمایی می کند که برای اهداف کمپین شما مناسب تر است.

 

  1.  تنظیمات را پیکربندی کنید

هر زیرگروه کمپین،  تنظیمات کلی را درخواست می کند.

در طول راه‌اندازی، تخمین‌های کمپین در سمت راست ایجاد می‌شوند تا تصوری از حجمی که می‌توانید انتظار داشته باشید را به شما ارائه می‌دهند.

در اینجا چندین تنظیمات کمپین از جمله نام کمپین، استراتژی پیشنهاد بودجه و تاریخ، شبکه‌ها، مکان‌ها، زبان‌ها، حذف محتوا را مشاهده خواهیم کرد.

تعدادی از این تنظیمات نیاز به توضیح دقیق تری دارند.

  • استراتژی پیشنهاد قیمت

تبلیغات ویدیویی امکان ارائه پیشنهاد به ازای هر نمایش، در هر بازدید یا بر اساس نرخ تبدیل را فراهم می‌کند. برای کمپین های آگاهی،CPM  قابل مشاهده (هزینه به ازای هر هزار) و حداکثر CPV (هزینه به ازای هر بازدید) استراتژی های پیشنهادی مناسبی برای استفاده هستند. اگر کمپین مبتنی بر تبدیل باشد، استراتژی‌های Target CPA و Maximize Conversions برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه کار می‌کنند.

  • شبکه‌ها

شرکای ویدیویی در Display Network قابل توجه است. این به حداکثر رساندن دسترسی به خارج از یوتیوب کمک می کند، اما اگر می خواهید تبلیغات را فقط به وب سایت یوتیوب محدود کنید، باید از این شبکه ها انصراف دهید.

  • استثناهای محتوا

توجه به این بخش برای تعریف انواع موجودی و برچسب های محتوایی که برای ارائه تبلیغات برند خود قابل قبول هستند، مهم است. انواع قرار دادن محتوا را متناسب با ارزش های برند خود گسترش دهید یا محدود کنید.

 

  1. ایجاد Adgroup Targeting

در سطح گروه تبلیغات، به بخش انتخاب هدف می‌رسیم.

  • خصوصیات افراد : سن، جنسیت، وضعیت والدین و درآمد خانوار.
  • بخش‌های مخاطب : بازاریابی مجدد، درون بازار، وابستگی و رویدادهای زندگی.
  • جمعیت شناسی تفصیلی : شما می توانید چند قطعه اضافی از جمله هدف گذاری اشتغال را در اینجا پیدا کنید.
  • محتوا : کلمات کلیدی، موضوعات و مکان‌هایی که در اینجا اضافه می‌شوند، مخاطب را محدود می‌کنند. توجه داشته باشید، در اینجا می‌توانید کانال‌ها یا ویدیوهای YouTube خاص را در اینجا هدف قرار دهید.

 

  1. ایجاد آگهی یوتیوب

در نهایت، از لینک ویدیوی خود برای ایجاد اولین تبلیغ استفاده کنید.

آنچه در این مرحله می تواند برای شما ناخوشایند باشد این است که همه انواع تبلیغات برای ایجاد در دسترس نیستند و دربرخی جاها نوشته شده که، این قالب تبلیغاتی به دلیل نوع فرعی یا هدف کمپین در دسترس نیست.

 

فرمت های تبلیغات یوتیوب

بهترین تضمین برای رسیدن به هدف این است که از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که اهداف و زیرشاخه های کمپین با نوع تبلیغاتی که می خواهید اجرا کنید همسو می شوند.

انواع تبلیغاتی که می‌توانید داشته باشید عبارت‌اند از:

 

در جریان غیرقابل رد شدن

  • خوب برای: آگاهی از نام تجاری و دسترسی.
  • تبلیغات 15 ثانیه یا کمتر است و بینندگان گزینه ای برای رد شدن از این تبلیغات ندارند. مانند تبلیغات قابل پرش، تبلیغات قبل، حین و بعد از محتوای ویدیویی ظاهر می شوند.

تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن

  • مناسب برای آگاهی از برند و برندسازی
  • تبلیغات را می توان بعد از 5 ثانیه رد کرد زیرا قبل، حین یا بعد از محتوای ویدیویی اجرا می شوند. هیچ محدودیتی در طول تبلیغات قابل رد شدن وجود ندارد، اما YouTube 3 دقیقه یا کمتر را توصیه می کند.

تبلیغات ویدیویی درون فید

  • مناسب بذای به دست اوردن توجه افراد، سرنخ ها و همه اهداف.
  • در نتایج جستجو در یوتیوب، ویدیوهای مرتبط و پیشنهادات ویدیویی صفحه اصلی قابل مشاهده است.

خارج از جریان

  • مناسب برای آگاهی و رسیدن.
  • فقط تبلیغات تلفن همراه خارج از YouTube در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها ظاهر می‌شود ، این تبلیغات ویدیویی به نشان‌واره نیاز دارند.

تبلیغات باپر

  • مناسب برای آگاهی از نام تجاری و دسترسی.
  • قبل، حین و بعد از محتوای ویدیویی ارائه می شود و تنها 6 ثانیه طول دارد.

تبلیغات سرصفحه

  • مناسب برای آگاهی از برند و دسترسی گسترده.
  • این تبلیغات باید توسط یک نماینده گوگل قرار داده شود، این تبلیغات در بالای فید YouTube Home ظاهر می شود.

 

اهمیت تبلیغات ویدیویی در یوتیوب

 

اهمیت تبلیغات ویدیویی در یوتیوب

پس از راه‌اندازی و اجرای اولین کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی در یوتیوب، داده‌های عملکرد به جریان می‌افتند و بهینه‌سازی و استراتژی‌های کمپین‌های آتی را اطلاع می‌دهند.

YouTube  فرصتی عالی برای دستیابی به مخاطبان خود در تمام مراحل چرخه خرید ارائه می دهد .

همچنین این فعالیت یک فرصت عالی برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد هدف‌گیری و خلاقیتی است که در دیگر پلتفرم‌های تبلیغات ویدیویی پولی عرضه می‌شود.

اگر از تاثیر تبلیغات YouTube بر رونق تجارت و کسب و کار آگاه باشید می‌دانید که با تبلیغات ویدیویی در یوتیوب می‌توانید نتایج فوق العاده ای در رشد بیزینس خود داشته باشید.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه