ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی

ایجاد استراتژی تولید محتوا شبکه های اجتماعی

نحوه ایجاد برنامه محتوای شبکه های اجتماعی به منظور افزایش تعامل با کاربر، جذب دنبال کننده جدید و افزایش فروش برای کسب و کار در این مطلب گفته شده است.

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم.

برای اکثر افراد شبکه های اجتماعی به عنوان راهی سرگرم کننده در اوقات فراغت و یا ارتباط با دوستن استفاده می‌شود. با این وجود بدست آوردن توجه هر شخص و با هر نوع سلیقه ای نیاز به تولید محتوا مانند پست کردن مقالات به کمک ابزار اشتراک لینک، به اشتراک گذاری عکس ها یا انتشار محتوا دارد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بر خلاف استفاده از شبکه‌های اجتماعی منفعل، نیاز به برنامه ریزی و استراتژی دارد.

داشتن یک برنامه تولید محتوای رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند محتوای استراتژیک را توسعه دهید، به طور مداوم پست کنید و نتایج بهتری دریافت کنید.

دلایل اهمیت داشتن برنامه تولید محتوای شبکه اجتماعی

داشتن استراتژی در هر کاری باعث رشد بهتر و فعالیت منظم شما می‌شود. در ادامه دلایل اهمیت ایجاد برنامه تولید محتوا رسانه های اجتماعی را برای شما آورده ایم.

با یک تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی، می توانید:

  • تعیین موضوع محتوا: به جای سردرگمی در حین تولید محتوا، با داشتن برنامه ریزی، میتوانید از موضوعات مناسب و تاثیرگذار برروی مخاطب ها استفاده کنید.
  • برنامه ریزی برای ارسال پست: برای داشتن صفحه معتبر و مورد توجه قرارگرفتن توسط الگوریتم‌های هر شبکه اجتماعی، برای انتشار پست های خود زمان‌بندی داشته باشید.
  • بررسی بهتر نتایج بدست آمده: تجزیه و تحلیل درون برنامه ای به شما امکان می دهد عملکرد پست های خود را مشاهده کنید. وقتی تقویم محتوای اجتماعی خود را برنامه ریزی می کنید، می توانید از این بینش ها برای ارائه ایده های جدید یا استفاده مجدد از آنچه قبلاً کار می کند استفاده کنید.
  • تولید محتوای ترند و محتوای پرطرفدار: انتخاب بین موضوعات ترند و مطالبی که مخاطب خاص شما میپسندد، یکی از دلایل اهمیت داشتن برنامه ریزی است که دریابید در هر زمان تولید محتوای ترند برای شما مناسب است یا تولید محتاو برای مخاطب خاص و هدف شما.
  • داشتن برنامه برای ایجاد محتوا نسبت به هر اتفاق و مناسبت: اگر کسب‌وکار شما رویداد، مناسبت یا به‌روزرسانی‌های آتی دارد، می‌توانید محتوای خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و دید بیشتری برای برند خود ایجاد کنید.
  • مانیتور کردن هشتگ ها: می توانید یک لیست در حال اجرا از هشتگ های محبوب ایجاد کنید و از آنها در پست های بعدی خود استفاده کنید.اینکار در وقت شما صرفه جویی میکند تا هربار برای پست ها بدنبال هشتگ نباشید.

موارد مهم برای ایجاد تقویم محتوای رسانه اجتماعی

تقویم محتوای رسانه اجتماعی یک نمای کلی از محتوا و پست‌های آینده شبکه‌های اجتماعی شما را ارائه می‌کند که بر اساس پلتفرم و تاریخ سازماندهی شده است. به کمک آن می‌توانید پست و محتوای خود را سازماندهی کنید، کمپین ها را مدیریت کنید و یک برنامه زمان بندی مشخص ایجاد کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، 3 مورد زیر را باید در تقویم رسانه های اجتماعی خود قرار دهید:

  • پلت فرم: در چه کانال های رسانه های اجتماعی پست منتشر خواهید کرد.
  • تاریخ و زمان: زمانی که محتوای شما منتشر می شود.
  • ایده‌های خلاقانه برای تولیدمحتوا: از جمله تصاویر، لینک ها، زیرنویس ها، ویدیوها یا هشتگ ها برای هر پست.

برنامه ریزی تولید محتوا رسانه های اجتماعی در 6

ایجاد یک تقویم رسانه های اجتماعی می تواند نسبتا ساده باشد. در صورتی که این 6 مرحله را بدرستی انجام دهید، می‌توانید برنامه ریزی تولیدمحتوا شبکه اجتماعی خود را به راحتی انجام داده و آمارهای صفحه و کانال خود را بهبود دهید.

  1. بررسی تمام حساب های شبکه اجتماعی

اولین قدم این است که تمام حساب‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی مربوطه را بررسی کنید.

باید مشخص کنید در کدام رسانه فعالیت دارید و در کدام، مخاطب هدف شما قرار دارند.

مواردی همچون اطلاعات ورود و تکمیل کردن پروفایل شبکه‌اجتماعی مورد نیاز و مشخص کردن مخاطب هدف هر بخش از جمله کارهایی است که در این مرحله باید انجام دهید.

پس از این کارها، باید شناسایی کنید که کدام حساب ها نیاز به مدیریت دارند و باید به تقویم پست های رسانه های اجتماعی خود اضافه شوند.

  1. از یک الگو یا ابزار طرح محتوا استفاده کنید

زمانی که سیستم یا ابزاری در اختیار داشته باشید، سازماندهی تقویم محتوای اجتماعی شما آسان تر می شود. نرم افزارهای زیادی برای اینکار وجود دارد.Google Sheets  یکی از نرم افزارهایی است که برای برنامه ریزی محتوای اجتماعی مفید و پرکاربرد است. شما به راحتی می توانید موضوعات محتوایی، تاریخ انتشار، دارایی های محتوا و موارد دیگر را وصل کنید.

همچنین به ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی نیاز دارید.این ابزارها برخی رایگان هستند و برخی دیگر نیاز به اشتراک پولی دارند. Sprout Social و Hootsuite از محبوب ترین ابزارهای برنامه ریزی رسانه‌های اجتماعی بحساب می‌آیند.

درنظر داشته باشید که کسب و کار شما ممکن است به ویژگی های خاص، مدیریت پلت فرم قوی تر و غیره نیاز داشته باشد. نکته مهم این است که سیستمی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد محتوای خود را به راحتی ایجاد، زمان بندی و منتشر کنید.

  1. انتخاب پلتفرم و نوع محتوا مورد انتشار در آنها

چه تصمیم به استفاده از نرم افزار داشته باشید، گام بعدی این است که نوع محتوای رسانه های اجتماعی خود را مشخص کنید.

شما باید تعیین کنید چه محتوایی را در چه رسانه‌ای و چه زمانی آن را پست می‌کنید است.

تصمیم گیری در مورد محتوایی که باید پست کنید مهمترین بخش برنامه رسانه اجتماعی شما است. موفقیت استراتژی اجتماعی شما بستگی به این دارد که ایده های محتوایی جذابی ارائه دهید.

چند مدل برای کمک به شما برای شروع وجود دارد.

برنامه ریزی تولید محتوا رسانه های اجتماعی در 6

اصل 80-20

اصل 80-20 اساساً این است که 80 درصد محتوای شما باید برای اطلاع رسانی، آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان باشد و 20 درصد محتوای شما باید برای تبلیغ کسب و کار و فروش باشد.

این به این معنی است که اکثر محتوای شما باید بیش از هر چیز به ارائه ارزش به مخاطبان شما کمک کند. موضوعات و نوع محتوایی زیر به شما کمک می‌کند:

  • مقالات آموزشی
  • اینفوگرافیک های مفید
  • فیلم های آموزشی
  • میم های خنده دار
  • عکس ها
  • مصاحبه های تخصصی

داخل محتواها نیز می‌توانید به تبلیغ خود بپردازید.

قانون یک سوم

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید در مورد محتوای اجتماعی خود از قانون یک سوم پیروی کنید، در نتیجه:

  • یک سوم از محتوای شما باید برای تبلیغ کسب و کار شما و افزایش نرخ تبدیل باشد.
  • یک سوم محتوای شما باید محتوای آموزشی در زمینه کاری مربوط شما باشد.
  • یک سوم محتوای شما باید محتوای سرگرم کننده ای باشد که تعامل با فالوورها را افزایش دهد.

به کمک این استراتژی می‌توانید ترکیبی سالم از انواع محتوا ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه محتوای شما تبلیغاتی نیست. در اصل شما می خواهید اعتماد مخاطبان را بدست آورید و تعاملات را افزایش دهید.

بازاریابی محتوا نباید خسته کننده باشد. سعی کنید موضوعات خلاقانه ای ارائه دهید که با علایق مخاطبان شما صحبت کند و آنها را به تعامل با برند شما ترغیب کند.

  1. محتوای خود را سازماندهی و برنامه ریزی کنید

هنگامی که ترکیب خوبی از موضوعات و ایده های محتوا دارید، وقت آن است که آنها را در تقویم محتوای خود جای دهید.

در این برنامه ریزی بهتر است تمام جزئیات را ذکر کنید تا در هنگام ایجاد محتوا سریعتر پیش بروید.

اینکه چه زمانی و چند وقت یکبار باید محتوا را منتشر کنید به جایگاه شما و زمانی که مخاطب هدف آنلاین و فعال هستند بستگی دارد.

همانطور که استراتژی اجتماعی خود را ادامه می دهید، نظارت بر تجزیه و تحلیل های خود برای اینکه ببینید چه زمانی کاربران در حال مشاهده و تعامل با محتوای شما هستند، بسیار مهم خواهد بود. این مورد می تواند به شما در تعیین زمان ارسال محتوا در آینده کمک کند.

اگر از ابزار برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، حتی ممکن است بتوانید زمان‌بندی کنید که محتوای شما باید به طور خودکار در هر پلتفرم پست شود و عملکرد را در طول این روند نظارت کنید.

  1. عملکرد خود را برای بهینه کردن استراتژی، تجزیه تحلیل کنید

اثربخشی استراتژی رسانه های اجتماعی شما تحت تأثیر داده‌های عملکرد شما خواهد بود.

شما می خواهید ردیابی کنید که چه محتوایی بیشتر طنین انداز می شود، کدام پست ها بیشترین تعامل را دارند و چه محتوایی باعث ایجاد تبدیل برای کسب و کار شما می شود.

این داده‌ها به اطلاع‌رسانی استراتژی محتوای آینده و برنامه زمان‌بندی پست شما کمک می‌کند. به کمک این اطلاعات کمپین ها و استراتژی خود را بهینه کرده تا روند کاری شما بهبود یابد.

بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نسخه‌های تحلیلی و بخش آمار و آنالیتیکس خودشان را دارند. همچنین ابزارهای نرم افزاری شخص ثالثی وجود دارد که عملکرد را ردیابی می کند. . انبوهی از داده ها را خواهید داشت که از آنها می توانید بینش ها و داده‌هایی از شبکه‌اجتماعی را استخراج کنید.

با بررسی رفتارها و واکنش کاربران در مقابل پست همچون، بازدید، لایک، کامنت گزاری، بازدید از پروفایل و اشتراک گذاری محتوا و یا ذخیره کردن آن، اطلاعاتی هستند که می‌توان از آنها میزان تعامل با یک پست را بررسی نمود.

با گذشت زمان، ایده بهتری در مورد اینکه چه محتوایی برای مخاطبان شما بهتر است، چه زمان هایی برای ارسال پست مناسب است و کدام نوع محتوا باعث ایجاد تبدیل و فروش می شود، بهتر خواهید دید.

تاثیر برنامه ریزی تولید محتوا شبکه اجتماعی در کسب و کار

  1. تعامل با فالوورها برای گرفتن ایده تولیدمحتوا

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی شما اطلاعات زیادی در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما بیشتر با آن درگیر هستند، ارائه می دهد.

اما گاهی اوقات دریافت ایده های محتوا و بازخورد مستقیماً از دنبال کنندگان بهتر است، زیرا اکثر ابزارهای تحلیل شبکه‌اجتماعی به شما در تولید این ایده های محتوای منحصر به فرد کمک نمی کنند.

دریافت بهترین ایده برای تولید محتوا می‌تواند از طریق سوالاتی باشد که از فالوورهای خود می‌پرسید، زیرا به نیاز آنها پاسخ داده اید و با آنها تعامل برقرار کردهه اید.

با مطرح کردن سوالات زیر برای سنجش علاقه مخاطبان و جمع آوری ایده های محتوای جدید مفید است:

  • شما چه موضوعی را پیشنهاد می‌کنید؟
  • چه سوالاتی از برند ما دارید؟
  • در رابطه با کدام محصول یا خدمت می‌خواهید بیشتر بدانید؟
  • چه مشکلی دارید و چگونه ما با شما میتوانیم کمک کنیم؟

همچنین می‌توانید درباره پست های قبلی بازخورد دریافت کنید، که ممکن است به شما در اصلاح استراتژی یا حذف انواع خاصی از محتوا کمک کند.

به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی تمام تلاش در مورد جذب مخاطبان شماست. بنابراین، شما باید برای برقراری تعامل بیشتر به رفع نیاز و مشکلات آنها بپردازید.

تاثیر برنامه ریزی تولید محتوا شبکه اجتماعی در کسب و کار

شبکه های اجتماعی به شما آزادی انتشار انواع محتوای جالب، اطلاعاتی، خنده دار و جذاب را می دهند. به کمک پست‌های شبکه اجتماعی برند شما بهتر به تعامل با مخاطبان خود می‌پردازد.

شبکه اجتماعی مانند اپارات با قابلیت های جذاب خود، بستری فراهم کرده که شما با آپلود محتوای مورد نظر توجه کاربران این رسانه را بدست آورید و با افزایش بازدید آپارات خود دریابید چه سبک موضوعی مورد علاقه این کاربران است.

موفقیت استراتژی اجتماعی با داشتن یک برنامه خوب اجرا شده پشتیبانی می شود و به رسیدن موفقیت کسب و کار کمک می‌کند.

برنامه ریزی برای تولیدمحتوا کمک می‌کند محتوای شما موثرتر شود و شما بتوانید محتوای متنوع‌تری ایجاد کنید. بدین ترتیب با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنید و مشتریان جدید جذب کنید.

داده های بدست آمده را بررسی و تحلیل کنید و درصورت نیاز استراتژی خود را بهینه کنید تا با محتوای بهتر توجه کاربران فضای مجازی را بدست آورید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه