مراحل اولیه طراحی سایت

 

طراحی سایت اولین گام شروع کسب و کار اینترنتی

در دنیایی که همه چیز به سمت دیجیتالی و آنلاین شدن سوق داده می شود، داشتن یک سایت برای هر نوع کسب و کاری (فیزیکی یا مجازی) ضرروری است.

اگر قصد دارید پا به دنیای وب بگذارید طراحی سایت اولین گام شروع کسب و کار اینترنتی شما به حساب می آیید.

حال اینکه طراحی سایت به چه صورت است و در ادامه ی را برای آن چه کارهایی باید انجام دهید، چندین مقوله ی متفاوت می باشد.

روزانه میلیون ها وبلاگ و سایت به صورت آنلاین ساخته و بارگذاری می شوند. بنابراین چه چیزی سایت های معمولی را از سایت های بسیار موفق جدا می کند؟ با سلکتک همراه باشید تا مرحله به مرحله شما را با ساده ترین راه طراحی سایت آشنا کنیم.

همچنین شما می توانید با استفاده از خدمات ما همچون خدمات طراحی وردپرس فروشگاهی، خدمات طراحی وردپرس شرکتی و طراحی سایت اختصاصی کسب و کار آنلاین و سایت خود را راه اندازی کنید.

 

مراحل طراحی سایت

می خواهیم به زبان ساده مراحل طراحی سایت را برایتان شرح دهیم.

اگر شما از عوامل کلیدی در طراحی سایت و یا با نحوه ایجاد سایت آشنایی ندارید، می توانید کل پروسه طراحی سایتتان را به شرکت های دیگر بسپارید، اما حتما پیگیر موارد انجام شده توسط آنها باشید.

 

مراحل طراحی سایت

 

برای طراحی سایت برنامه ریزی کنید

اولین و مهمترین مرحله برنامه ریزی است. تمرکز، مشخص کردن مخاطبان هدف و دلایلی که چرا در حال ایجاد وبسایت هستید را پیدا کنید و اهداف کلی سایت خود را تعیین کنید. با شناخت مخاطبان هدف خود، می توانید طراحی و محتوای خود را بهتر ارائه دهید. درنتیجه منجر به رشد طولانی مدت و موفقیت کلی سایت می شود.

با ایجاد کردن یک برنامه ریزی منظم، می توانید نقشه راه خود را داشته باشید و در طول این مسیر دچار سردرگمی نشوید.

 

طراحی یا دیزاین سایت

راه های مختلفی وجود دارد که فرد می تواند یک وبلاگ یا سایت بسازد.

اما قبل از هر چیزی باید نوع وب سایت خودرا انتخاب کنید.

در صورتی که قصد طراحی سایت اختصاصی دارید، باید با حداقل یک روش برنامه نویسی آشنا باشید، همچنین برای طراحی UX و UI  نیاز به علم طراحی و دیزاین دارید.

 

همچنین می توانید از تیم ها و شرکت ها برای خدمات طراحی سایت اختصاصی کمک بگیرید.

اما  من وردپرس را به شما توصیه می کنم. یک cms رایگان و قدرتمند، همراه با پنل کاربری و پنل مدیریت که دسترسی های قراوانی به شما در تغییرات و تنظیمات سایت می دهد.

مزیت طراحی سایت با وردپرس نسبت به دیگر cms ها وجود قالب های زیبا و متنوع آن است که به راحتی می توانید خریداری و استفاده کنید.

همچنین خدمات طراحی سایت وردپرس بسیار مقرون به صرفه است و به راحتی می توانید سایت فروشگاهی و یا سایت شرکتی خود را ایجاد کنید.

 

طراحی یا دیزاین سایت

 

انتخاب دامنه و برند و نام تجاری

انتخاب دامنه متناسب با برند برای برندسازی شما می تواند به شدت موثر باشد.

این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است اما به این معنی نیست که حتما دامنه و برند شما باید یکسان باشد، اما برای بهتر در خاطر مخاطبین قرار گرفتن، بهتر است دامنه و برند شما یکسان باشد.

 

با انجام برند سازی، مخاطبان و مشتریان با شنیدن نام تجاری شما، به راحتی می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند و اعتبار خوبی می توانید برای کسب و کارتان ایجاد کنید.

 

انتخاب هاستینگ معتبر

قبل از راه اندازی وب سایت خود، به مکانی برای میزبانی محتوای خود نیاز خواهید داشت.

هزینه هاستینگ در ایران بسیار متفاوت است، اما هیچگاه معتبر بودن و پشتیبانی قوی یک شرکت میزبان وب را فدای هزینه پایین نکنید.

برای انتخاب بهترین شرکت هاست، باید حتما جستجو و تحقیق های زیادی کنید تا معتبر ترین و بهترین آنها را پیدا کنید.

 

انتخاب هاستینگ معتبر

 

سئو داخلی سایت

هنگامی که طراحی سایت شما به اتمام رسید نباید از سئو و بهینه سازی آن غافل شوید. اولین مرحله بهینه سازی، سئو داخلی است.

سئوی داخلی را دست کم نگیرید، چرا که گوگل در نگاه اول و خزیدن در وبسایت شما، نکات سئو داخلی را بررسی می کند، پس حتما این امر مهم را به یک شرکت مطمان بسپارید و یا اگر خودتان انجام می دهید، همه ی موارد را لحاظ کنید.

 

شروع به کار وبسایت

با تکمیل تمام موارد فوق، اکنون باید آماده بارگذاری و بالاآوردن سایت خود باشید. توصیه می‌کنم قبل از انتشار، از صحت و سالم بودن همه موارد، از جمله محتوا، رسانه‌ها، پیوندها و موارد دیگر مطمئن شوید.

حالا دیگر می توانید محتوا و توضیحات، محصولات و خدمات و هر موضوعی که در نظرتان هست را منتشر کنید و فعالیت خود را در سایت آغاز کنید.

 

سئو داخلی سایت

 

نگهداری و پشتیبانی سایت

شاید پشتیبانی از سایت در نظر برخی از افراد جزء موارد طراحی سایت نباشد، اما نباید آن را فراموش کنید، چون با وجود هرمشکلی، طراح سایت می تواند آن مشکل را بهتر برطرف کند، پس هنوزم شما درگیر طراحی و تغییرات سایت هستید.

در هر زمینه کاری، برای بهتر عملکردن باید کارتخصصی را به متخصص آن بخش بسپارید و چه کسی به جزء طراح سایت شما، متخصص تغییرات و رفع مشکلات سایت شما هست؟!

امیدواریم در این مقاله از بلاگ سلکتک به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید راحت تر مراحل طراحی سایت را بشناسید.

در صورت هرگونه سوال می توانید از طریق تیکت یا دیگر راه های ارتباطی با همکاران ما ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید و یا با پر کردن فرم طراحی سایت داخل پنل کاربری سلکتک، درخواست خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت ما با شما ارتباط برقرارکنیم.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه