نحوه سئوی ویدیو یوتیوب

 

نحوه سئوی ویدیو یوتیوب

در هر کسب و کاری باید از شیوه های نوین و جذاب برای حفظ و جذب مشتری استفاده کرد و داشتن یک کانال یوتیوب یکی از بهترین روش های حال حاضر دنیای دیجیتال مارکتینگ هست.

اکنون که کانال YouTube شما راه اندازی شده است، بیایید در مورد بهینه سازی  و نحوه سئوی ویدیو یوتیوب صحبت کنیم.

 

به یاد دارید که در مقاله های قبلی در رابطه با اهمیت یوتیوب برای کسب و کارها صحبت شد و ذکر کردیم که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است؟ اگرچه ایجاد محتوای جذاب یک امر ضروری است، اما تنها عامل موفقیت نیست. چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی ویدیوهای خود انجام دهید تا هم در YouTube و هم در نتایج جستجوی گوگل جایگاه مناسبی کسب کنید.

 

برای جذب کاربران به سمت ویدیو شما داشتن آمارهای جذابی مثل تعداد لایک زیاد، بازدید ویدیو یوتیوب بالا و داشتن فالوور های فراوان نیز می تواند در بدست اوردن توجه کاربران نقش فراوانی دارد. سلکتک با ارائه خدماتی همچون بازدید یوتیوب، خرید لایک یوتیوب و سابسکرایب یوتیوب شما را در بهبود آمارهای کانالتان یاری می کند.

 

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک حرفه ای بازاریابی یوتیوب، ایجاد و بهینه سازی ویدیوهای کانال است. به عبارت ساده، باید بهینه سازی ویدیو به گونه ای باشد که اطلاعاتی در مورد ویدیوی شما به بینندگان دهد که شامل عنوان، توضیحات، برچسب ها، دسته بندی، تصویر کوچک و زیرنویس های ویدیوی شما می شود.

 

چگونه ویدیوهای یوتیوب خود سئو و بهینه کنیم؟

 

ارائه اطلاعات مناسب با سئوی ویدیوی شما تضمین می کند که به درستی توسط یوتیوب نمایه می شود و زمانی که افراد در جستجوی ویدیوهایی مانند شما هستند ، ویدئوی شما نیز ظاهر می شود. سعی شود هنگام پر کردن فیلدهای مربوطه مختصر و صریح باشید، دقت داشته باشید که اگر بخواهید آن را با کلمات کلیدی نامرتبط تبلیغ کنید، ممکن است محتوای شما حذف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی ویدیوی خود برای جستجو در یوتیوب موارد زیر را حتما با دقت مطالعه کنید.

 

عنوان ویدیو

درست مانند سئوی داخلی سایت، بهینه سازی عنوان و توضیحات ویدیوی شما بسیار مهم است. عناوین همان متنی است که کاربران هنگام پیمایش در فهرستی از ویدیوها ابتدا آن را مشاهده و می‌خوانند، بنابراین مطمئن شوید که عنوان شما واضح و قانع‌کننده است. باید جستجوگران را در مورد محتوای خود کنجکاو کنید یا مشخص کند که ویدیوی شما به آنها چه کمکی می‌کند و آیا می توانید مشکل آن ها را برطرف کنید؟!

 

برای درک بهتر آنچه که بینندگان به دنبال آن هستند، باید از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید. مهمترین اطلاعات و کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان خود درج کنید. در نهایت، عناوین را در حدود 60 کاراکتر نگه دارید تا متن در صفحات نتایج ناقص و نامعلوم نباشد.

 

توضیحات ویدیو

یوتیوب  فقط دو تا سه خط اول (حدود 100 کاراکتر) توضیحات ویدیوی شما را نشان می دهد. برای خواندن بیشتر از آن، کاربران یوتیوب باید روی «نمایش بیشتر» کلیک کنند تا بقیه را ببینند. به همین دلیل، همیشه پیوندهای مهم یا CTA را در ابتدای توضیحات خود قرار دهید تا بازدید بیشتری جذب کنید و بتوانید تعامل بیشتری با افراد داشته باشید.

از متن داخل فیلم هم می توان درون توضیحات ویدیو استفاده کنید. این کار می توانند سئوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشند زیرا ویدئوی شما معمولا پر از کلمات کلیدی است.

 

برچسب ها و تگ ها

در مرحله بعد، کلمات کلیدی اصلی را در تگ های خود استفاده کنید. برچسب‌ها ویدیوی شما را با ویدیوهای مشابه مرتبط می‌کنند و باعث افزایش ویو ویدیو یوتیوب شما می شود. هنگام برچسب گذاری ویدیوها، ابتدا مهم ترین کلمات کلیدی خود را تگ کنید و سعی کنید ترکیب خوبی از کلمات کلیدی رایج تر و کلیدواژه های طولانی را در خود داشته باشید.

 

دسته بندی مرتبط با ویدیو

پس از آپلود یک ویدیو، یوتیوب به شما اجازه می‌دهد تا یک دسته ویدیویی را در مدیریت ویدیوها انتخاب کنید. دسته‌های ویدیو، ویدیوی شما را با محتوای مرتبط در پلتفرم گروه‌بندی می‌کنند.

 

عکس Thumbnail

 

عکس Thumbnail

ریز عکسها یا همان Thumbnail تصاویر اصلی هستند که بینندگان هنگام پیمایش در لیستی از نتایج ویدیو می بینند و تصاویر شما می توانند تأثیر زیادی برای جذب آنها و بر تعداد کلیک ها و بازدیدهای ویدیوی شما داشته باشند. یوتیوب  به طور خودکار چند گزینه تصویر کوچک برای ویدیوی شما ایجاد می کند، اما ما به شدت توصیه می کنیم یک تصویر کوچک سفارشی ایجاد و آپلود کنید.

توجه: برای آپلود یک تصویر کوچک سفارشی، باید اکانت خود را تأیید کنید. می‌توانید این کار را با مراجعه به youtube.com/verify و وارد کردن کد تأییدی که YouTube برای شما ارسال می‌کند، انجام دهید.

 

زیرنویس ویدیوها

داشتن زیرنویس می تواند برای متوجه شدن بهتر محتوای شما به بینندگان کمک میکند، همچنین می توانید کلمات کلیدی مهم خود را بهتر به نمایش گذاشته و به بهینه‌سازی ویدیوی شما برای جستجو نیز کمک می‌کنند. می‌توانید با آپلود متن پشتیبانی‌شده یا فایل زیرنویس‌های زمان‌دار، زیرنویس اضافه کنید.

همچنین می‌توانید رونوشت کامل ویدیو را ارائه دهید و یوتیوب به صورت خودکار زمان زیرنویس‌ها را تنظیم می کند، زیرنویس یا ترجمه را در حین تماشای ویدیو تایپ کنید، یا یک حرفه‌ای را برای ترجمه یا رونویسی ویدیوی خود استخدام کنید.

 

زیرنویس ویدیوها

 

لیست های پخش

آیا در مورد چند موضوع خاص ویدیو می سازید؟ لیست های پخش ممکن است ابزار مناسبی برای شما باشد! لیست های پخش به شما این امکان را می دهد که مجموعه ای از ویدیوها را از کانال خود و کانال های دیگر مدیریت کنید. لیست های پخش نه تنها به سازماندهی کانال شما کمک می کنند و بینندگان را تشویق می کنند که به تماشای محتوای مشابه ادامه دهند، بلکه به طور جداگانه در نتایج جستجو نیز نشان داده می شوند. ایجاد لیست های پخش محتوای مرتبط و قابل نمایش بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

برای ایجاد یک لیست پخش جدید، به ویدیویی که می‌خواهید اضافه کنید بروید و روی + افزودن در زیر ویدیو کلیک کنید. سپس Create new playlist را انتخاب کنید. نام لیست پخشی را مشخص کنید و لیست پخش خود را ایجاد کنید.

 

امیدواریم که شما در ساخت و بهینه سازی کانال یوتیوب خود موفق عمل کنید و ویدیوهایی جذاب تولید کنید تا بتوانید در هر زمینه کاری بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه