ویدیو وایرال

 

ویدیو وایرال چیست؟

سوال هایی مانند ویدیو وایرال چیست و چطور ویدیو وایرال بسازیم برای شما ممکن است پیش آمده باشد که قصد داریم در این محتوا به چگونگی ساخت یک ویدیو وایرال بپردازیم.

در ابتدا باید به معنی و مفهوم وایرال و ویدیو وایرال بپردازیم.

وایرال در لغت به معنای ویروسی است و به خاطر سریع پخش شدن آن که ویژگی اصلی یک ویروس است.

 وقتی وایرال را با کلمه ای مثل ویدیو ادغام کنیم معنی آن به ویدیویی که در زمان کوتاه فراگیر می‌شود، تغییر می‌کند.

ویدئو وایرال، اهمیت زیادی در دنیای امروزی ما دارد. هر شخص با هر هدف خاصی می‌تواند از این نوع محتوای ویدیویی بسازد و با سرعت بیشتری پخش شود.

دلایل مختلفی برای ساخت این سبک ویدئو ها دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، جنبه‌ی تبلیغاتی است.

 

استفاده ویدیو وایرال برای تبلیغات

ویدیو وایرال که نمونه‌های آن را در بسترهایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و آپارات زیاد می‌بینیم، بازدید بسیار بالایی دارند و به همین دلیل نیز یک ابزار مناسب برای تبلیغات به‌شمار می‌رود.

استفاده از این سبک تولیدمحتوای ویدیویی باعث می‌شود افراد در پرداخت هزینه‌های سنگین برای تبلیغ صرفه جویی کنند.

این موضوع، باعث شده است تا برندهای مطرح در دنیا که تولید محتوای ویدیویی را در صدر استراتژی‌های بازاریابی خود قرار داده‌اند، از ویدیوهای وایرال برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

اما اینکه چگونه یک محتوای وایرال ایجاد کنید، نیازمند آن است که ویژگی‌های اصلی این سبک محتوا و ویدیوها را بدانید.

حال قصد داریم فاکتورهایی را که با استفاده از آن‌ها وایرال بودن یک محتوا را متوجه شویم را برایتان توضیح دهیم.

 

تعداد بازدید ویدیو در وایرال ویدیو

تعداد بازدید ویدیو از فاکتورهای مهم یک ویدیو وایرال است. وقتی که ویدیو شما ویو زیادی داشته باشد، افراد دیگر برای دید آن کنجکاو می‌شوند. خرید بازدید آپارات یکی از خدمات جذاب سلکتک است که به کمک آن می توانید تعداد ویو پست های خود را افزایش دهید. در نتیجه با خرید بازدید آپارات به جذابیت یک ویدیو خود بیافزایید.

زمانی که توجه افراد را به ویدیو خود جلب کردید، حال به بازدیدکنندگان واقعی می‌رسید و با افزایش این بازدیدکننده ها پست شما تبدیل به یک ویدیو وایرال می‌شود.

 

خرید بازدید و لایک آپارات

 

لایک ویدیو در ویدیو های وایرال

میزان لایک نیز همانند بازدید ویدیو به افزایش بازدیدکنندگان یک پست کمک می‌کند. افزایش لایک پست ها باعث می‌شود که کاربران با توجه به تعداد پسندیده شدن زیاد یک ویدیو، برای دیدن آن کنجکاو شوند.

با استفاده از خدمات ویدیویی سلکتک می‌توانید تعداد لایک پست  در پلتفرم هایی مانند یوتیوب، آپارات و اینستاگرام را افزایش دهید.

 

حاشیه های ویدیو جنجالی

حاشیه های یک ویدیو همیشه در جذب مخاطب موثر بوده است. هرچه میزان حاشیه و حرف و نقل ها در مورد یک ویدیو بیشتر باشد، افراد بیشتری برای دیدن آن جذب مب‌شوند. بدین تریتیب باعث می‌شوند مخاطبان در پلتفرم‌های مختلف، در مورد آن‌ها صحبت کنند.

 

مدت زمان بارگذاری ویدیو های وایرال شده

طول عمر یک ویدیو از عوامل مهم در وایرال بودن ویدیو است. هرچه زمان بیشتری از آپلود شدن ویدیو بگذرد، طول عمر آن بیشتر است و وقتی هنوز برای کاربران جذاب باشد، یعنی هنوز وایرال است.

به این معناست که ویدیو‌های ویروسی، طول عمر بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان، از جذابیت آن‌ها برای مخاطبان کم نمی‌شود.

 

روش ساخت ویدیو وایرال

راه های ساخت یک ویدیو وایرال یا همان ویروسی بسیار است. هیچکسی بدش نمی‌آید که یک ویدیو پربازدید داشته باشد، اما ساخت آن به راحتی نیست.

اگر قصد دارید یک محتوای وایرال تولید کنید باید نکات حائز اهمیت در زمینه را کامل بدانید. قصد داریم موارد مهم برای ساخت یک ویدیو وایرال را برای شما توضیح دهیم.

 

روش ساخت ویدیو وایرال

 

محتوا مناسب برای وایرال ویدیو اپارات

برای ساخت هر نوع ویدیو نیاز به یک ایده دارید. اما برای ساخت ویدیو وایرال نیازمند یک محتوای قوی و ایده‌ی ناب هستید.

فرقی نمی‌کند که قصد انتشار ویدیو در آپارات را دارید یا محتوایی که در حال تولید آن هستید، قرار است در اینستاگرام منتشر شود.

محتوای ویدیوی شما، علاوه بر موضوع قوی و جذاب، از نظر ارائه نیز باید در سطح بالایی قرار داشته باشد تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و تبدیل به یک محتوای وایرال شود.

موضوع بسیار مهم دیگری که در رابطه با محتوای ویدیو باید به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت محتوا بسیار بیشتر از کیفیت خود ویدیو اهمیت دارد. هیچگاه نباید تمرکز اصلی خود را روی کیفیت تولید ویدیو قرار دهید.

با توجه به این موضوع، می‌توان دریافت که چرا بسیاری از ویدیوهای وایرال موجود در اینترنت، کیفیت تولید بالایی ندارد و حتی با ساده‌ترین امکانات ممکن ساخته شده‌اند.

 

خلاقیت بالا در تولید محتوای ویدیویی

برای داشتن ایده ناب باید در تولید محتوا خلاقیت به خرج دهید.

استفاده از خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای ویدیویی، باعث می‌شود تا ویدیو شما به یک ایده متمایز تبدیل شود و بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند و اینجا است که ویدیوی شما، قدم در مسیر وایرال‌شدن گذاشته است.

 

پلتفرم مناسب برای انتشار ویدئو وایرال

با توجه به بسترهای متفاوت و سایت های اشتراک ویدیو مختلف، شما می‌توانید در هرکدام از آنها ویدیو خود را به اشتراگ بگذارید. انتخاب یک پلتفرم مناسب برای انتشار و تبدیل کرن آن به یک ویدیو وایرال خیلی تاثیرگذار است.

برای موفقیت در این زمینه، ابتدا باید شناخت درست و کاملی از مخاطبان خود داشته باشید و بدانید که این افراد، بیشتر در چه پلتفرمی حضور دارند. همچنین تعداد کاربران موجود در هر شبکه اجتماعی در محبوبیت آن تاثیر گذار است.

 

خدمات شبکه اجتماعی آپارات

 

آپارات نیز همانند اینستاگرام و یوتیوب از کاربران زیادی برخوردار است که به وایرال شدن یک ویدیو کمک می‌کند.

 

انتشار پست و ویدیو در زمان مناسب

نسبت به نوع و موضوع و پلتفرمی که قصد دارید ویدیو را انتشار دهید، باید زمان انتشار آن را هم تعیین کنید.

زمان انتشار ویدیو یکی از موضوعات بسیار مهمی است که وایرال‌شدن محتوای شما را به‌ دنبال خواهد داشت.

 بنابراین، با توجه به همه‌ی جوانب گفته شده انتشار آن در زمان مناسب می‌تواند ویدیوی شما را به یک محتوای ویروسی تبدیل کند و موفقیت را برایتان به همراه بیاورد.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه