ایجاد و توسعه ی سایت عضویت

نحوه ی راه اندازی و گسترش سایت عضویت

سایت عضویت را نباید با اشتراک های پولی یکسان دانست زیرا این نوع سایت ها منحصراً به یک مدل مالی اشاره می کنند که کاربران را به صفحات خود متصل می کند .

برای مثال وبسایت  Netflix نمونه بارز وب سایت اشتراک است که کاربران از طریق هزینه مستمر به آن دسترسی پیدا می کنند .

از جهتی سایت های عضویت به پلتفرم هایی اشاره می کنند که محتوای انحصاری را از طریق عضویت در دسترس کاربران قرار میدهند .

البته وابسته به اهداف وب سایت میتوانند به صورت رایگان یا طبقه ای فعالیت کنند .

در این پست قصد داریم مزایای Membership site ونحوه ایجاد محتوای انحصاری را برای کاربران شرح دهیم .

سلکتک با استفاده از دانش و تجربه ی قوی در زمینه ی طراحی سایت اختصاصی و نرم افزارهای ویندوزی آماده ی پذیرش سفارشات شما در این زمینه می باشد .

نحوه ی راه اندازی و گسترش سایت عضویت

دلیل ایجاد سایت عضویت

ایجاد سایت عضویت مزایای کاربردی بسیاری دارد ازجمله راه اندازی انجمن و کسب درآمد از طریق محتوای وب سایت شما .

مزیت های ایجاد وب سایت عضویت در زیر شرح داده شده است که عبارتند از :

مطرح کردن خود به عنوان متخصص

همه می خواهند در زمینه خود متخصص باشند . دستیابی به این هدف اغلب میتواند آسان تر و سریع تر ممکن شود .

یکی از راه های مطمئن برای معرفی خود به عنوان یک متخصص تولید محتوای کارآمد است که پایگاه دانش تجارت شما را پر بارتر میکند .

این دارایی ها می توانند به صورت اینفوگرافیک ، وبلاگ ، پادکست و یا هر نوع دیگری از محتواهای سایت شما باشد .

هنگامی که محتوا از طریق یک رابطه فقط برای عضویت در دسترس هستند ، تقاضا برای محتوای خود و تعامل کاربر با محتوای وب سایت خود را افزایش میدهید .

همچنین خود را نیز به عنوان یک متخصص در تجارت معرفی میکنید .

تقویت و رونق جامعه

هنگامی که مصمم برای ایجاد یک Membership site میشوید فقط یک حوزه ی معملاتی ایجاد نمی کنید بلکه شما در حال ایجاد یک جامعه ی رونق یافته هستید .

با ارائه پیشنهادات و مزایای منحصر به فرد به آنها ، و همچنین دادن مکانی برای تعامل با یکدیگر ، این جامعه را تقویت کنید.

خواه این سایت ها پولی یا رایگان باشد  شما یک گروه منحصر به فرد از اعضای فعال با خصوصیات اخلاقی و علاقه ای مشترک در اختیار دارید .

این ایجاد اجتماع نیز در دراز مدت به نفع شما است و خدمت مناسبی را به شما عرضه میکند . زیرا پایه ای از همراهان ایجاد کرده اید که با آنها اعتماد و حسن نیت ایجاد کرده اید .

بالابردن ارزش کلی خود

با هر عضو جدید و دارایی محتوا ، وب سایت شما ارزشمندی و رتبه ی خاصی میگیرد . هرچه محتوای بیشتری ایجاد کنید ایده آل تر است .

دلیل ایجاد سایت عضویت

نحوه ی راه اندازی یک سایت عضویت

اگر مزایای ایجاد سایت انجمن عضویت را درک کردید گام بعدی نحوه ایجاد یک سایت است . به سراغ نکاتی که در طراحی این نوع وب سایت ضروری هستند میرویم :

ایجاد مدل عضویت

قبل از وارد شدن به کار واقعی ایجاد یک سایت عضویت مدل عضویت خود را مشخص کنید . ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا اعضای خود را ساپورت میکنید یا خیر . اگر جواب بله است میزان و فرکانس آن را تعیین کنید .

این ارزیابی قیمت باید شامل تحقیق در مورد میزان هزینه رقبا و ارائه آنها باشد . هزینه نکردن مانند از دست دادن درآمد می باشد زیرا تعداد زیادی از سرنخ های واجد شرایط را فراهم می کند .

پس از تعیین قیمت به سراغ شخص خریدار بروید تا درک کنید چه چیزی برای کاربران شما ارزش دارد .

این ارزش ها حتما نباید در حوزه ی تولید محتوا باشند و میتوانند مواردی نظیر حمل و نقل رایگان یا امتیاز خرید باشند . مطمعن شوید پیشنهادات شما همسو با موارد با ارزش مخاطبتان است .

ایجاد محتوا برای اعضا

هرگونه محتوای منحصر به فرد را در هر رسانه ای که ارائه میدهید فقط سعی کنید که انحصاری باشد همین . وقتی مردم هزینه ای را برای دریافت محتوا پرداخت میکنند بهتر است در مقابل چیزی با ارزش دریافت کنند .

شخص خریدار خود را مجدداً ملاقات کنید تا بفهمید دقیقا چه چیزی میخواهد تا مطمعن شود که در وب سایت شما به اوو نظرش بها داده میشود .

ایجاد بستر مناسب جهت نیازهای خود

اکنون که مدل عضویت خود را ایجاد کرده اید و محتوای فقط اعضای خود را ایجاد کرده اید حال باید شاهراه مناسب موفقیت وب سایت خود را بیابید .

اگر سایت فعلی خود را بر روی وردپرس ساخته اید افزونه هایی وجود دارد که می تواند این مرحله را برای شما راحت تر کند .

چگونه یک سایت عضویت راه اندازی کینم ؟

تعدادی ازسوالات متداول سایت عضویت

مدل سایت عضویت من باید پولی باشد یا رایگان ؟

بستگی به اهداف شما میتوان تعیین کرد که Membership site شما باید پولی باشد یا رایگان . اگر قصد کسب درآمد از محتوا را دارید بهتر است به سراغ مدل پولی هم بروید .

چه نوع محتوایی باید در این سایت قرار گیرد ؟

محتوایی که در سایت عضویت ایجاد می کنید باید ویژه و مخصوص مخاطب شما باشد . محتوای ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار دهید و چیزی را به آن ها عرضه کنید که مهم باشد .

طریقه ی ایجاد سایت عضویت چگونه است ؟

ساختن سایت عضویت به این معنا نیست که باید رمزگذار متخصص باشید. سایت هایی مانند وردپرس افزونه هایی را ارائه می دهند که به شما در این راستا کمک میکند .

دلیل اهمیت ایجاد سایت انجمن عضویت چیست ؟

از مزایای عضویت می توان به کسب درآمد ، ایجاد اجتماع ، معرفی کردن خود به عنوان متخصص و کسب درآمد از محتوای خود اشاره کرد .

چه به دنبال کسب درآمد از محتوای خود باشید و چه خود را به عنوان یک متخصص در زمینه ی تجاری خود معرفی کنید  ایجاد یک سایت عضویت می تواند برای کسب و کار شما دارای ارزش ذاتی و منحصر به فرد باشد .

سوالات متداول وب سایت عضویت

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه