طراحی گرافیک هنری خلاقانه و جذاب

طراحی گرافیک ، راهنمایی کامل جهت این حرفه ی خلاق

طراحی گرافیک یک هنر دستی است که در آن متخصصان محتوای بصری  از آن جهت انتقال پیام استفاده میکنند .

این کار با استفاده از فرآیندهای بصری و تکنیک های صفحه آرایی همچون تایپوگرافی و تصاویر برای برآوردن نیازهای خاص کاربران و تمرکز بربهینه سازی تجربه کاربر انجام میشود .

Graphic Design در مورد قالب گیری تجربی تجربه کاربر است . این مجموعه قسمت های متعددی همچون ایجاد لوگو را پوشش می دهد .

طراحی گرافیکی به جذابیت و بازاریابی مربوط می شود . طراحان گرافیک با استفاده از تصاویر ، رنگ و تایپوگرافی کاربران را به خود جذب میکنند .

همچنین متخصصانی که در طراحی تجربه کاربری (UX) کار می کنند باید به انتخاب های خود مثلاً مکان تصویر و فونت که باید رویکردی انسان محور داشته باشد توجه کنند  .

این یعنی که شما به بر کاربران خود توجه کنید و سعی کنید بیشترین تعامل را با آنها داشته باشید در حالی که طرح های زیبا و جذابی را ایجاد می کنید .

از مهارت های Graphic Design برای ایجاد اثری استفاده کنید که به بهبود تجربه ی کاربر و همچنین رعایت سئوی داخلی در طراحی سایت کمک کند .

راهنمای کامل طراحی گرافیک

طراحی گرافیک چیست ؟

طبق گفته ی موسسه ای در آمریکا طراحی گرافیک به عنوان تمرین برنامه ریزی و طرح ایده ها و تجربیات با محتوای بصری و متنی است .

به عبارتی گرافیک دیزاین نظرات یا پیام های خاصی را به صورت تصویری انتقال میدهند . این جلوه های بصری می تواند به به آسانی طراحی یک لوگو یا پیچیدگی  طرح بندی صفحات در یک وب سایت باشد .

طراحی گرافیکی تصاویر و متن را گرفته و آن ها را درقالب رسانه ای پیاده سازی میکند . همچنین تولید کننده را به مصرف کننده مرتبط میکند .

طراحی گرافیک می تواند توسط شرکت ها برای تبلیغ و فروش محصول و خدمت از وب سایت ها برای انتقال اطلاعات پیچیده به صورت قابل درک مورد استفاده قرار گیرد .

اگرچه بسیاری از پروژه های Graphic Design دارای اهداف تجاری مانند تبلیغات و لوگوها هستند ، اما در زمینه های دیگر نیز به کار گرفته میشوند .

طراحی گرافیک چیست ؟

طراحی گرافیک یک طراحی احساسی است

میدانیم که در عصر دیجیتال طراحی گرافیک به این معنی است که باید با نرم افزارهای تعاملی طراحی کنید . اما گرافیک دیزاین همچنان بر اساس اصول قبل پایدار است .

بسیار ضروری است که کار شما با نظر کاربر هماهنگی داشته باشد . از این رو طراحی گرافیکی با احساسات گره خورده است . بنابراین شما به عنوان یک طراح گرافیک  باید درک کاملی از نظریه رنگ و نحوه انتخاب صحیح طرح رنگ داشته باشید .

انتخاب رنگها باید نه تنها به صورت رنگ سازمانی بلکه انتظارات کاربران را نیز منعکس کند مثلا قرمز برای هشدارها .

شما همچنین باید یک تاثیر کلی را در نظر بگیرید و برای آن طراحی کنید . این یعنی توجه به شکل دادن احساسات کاربران . طراحان گرافیک با در نظر داشتن روانشناسی کاربر باید بر برخی از ملاحظات Graphic Design بسیار مهم تمرکز کنند مانند :

  تقارن
  جریان
  تکرار
  الگو
  تایپوگرافی

به طور کلی کار شما تا جایی که طراحی UX و UI پیش میرود هماهنگی اطلاعات است . شما باید اطمینان حاصل کنید که زیبایی و کاربردی بودن در کنار هم هستند .

پس طراحی شما می تواند بهترین فاکتورهای برند شما را به صورت خاص به کاربران شما منتقل کند.

گرافیک دیزاین یک طراحی احساسی

اصول کاربردی Graphic Design

برای درک بهتر مفهوم گرافیک دیزاین آگاهی از عناصر و فاکتورهای تشکیل دهنده طراحی ضروری است .

از جمله این عناصر طراحی گرافیک عبارتند از:

    رنگ
    فرم
    خط
    شکل
    اندازه
    فضا
    بافت

طراحان گرافیک همچنین اصول طراحی را رعایت می کنند که اساساً ترکیبی از قوانین است که به طراحی کمک می کند تا به یک کار موثر برسند .

این اصول به صورت زیر است :

 تعادل
تضاد و مخالف
تایید و تاکید
جنبش
تناسب
آهنگ

همانطور که قبلاً ذکر شد ، هیچ مفهوم گرافیک دیزاین واحدی وجود ندارد . طراحی گرافیک از عوامل و تخصص های زیادی تشکیل شده است .

از طراحی وب گرفته تا انیمیشن و موشن گرافیک . Graphic Design فرصت های عالی را در اختیار افراد خلاق و علاقه مند قرار میدهد تا هنر خود را در معرض دید قرار دهند .

برخی از برجسته ترین نمونه های طراحی گرافیکی امروزی ناشی از پیشرفت های فناوری است .

طراحی وب سایت که حاوی ایجاد صفحات جذاب سایت و نمونه ی بصری برای کاربران است . این فرآیند شامل طرح کلی ، طرح رنگ و ناوبری است .

طراحی تجربه کاربری بر منطق استفاده آسان و رضایتمند وب سایت یا برنامه متمرکز شده است .  این طراحان بر مطلوبیت و پذیرش تاکیید دارند .

طراحی موشن گرافیک که عناصر بصری را از طریق جلوه های ویژه و فیلم ها ارائه میدهند .

اصول کاربردی طراحی گرافیک

کسب وکارهای حوزه ی طراحی گرافیک

با پیشرفت فناوری در عرصه ی طراحی گرافیک کسب و کارهای جدیدی در این زمینه نیز پدیدار شده است . این تحول کل چشم انداز مشاغل در این حوزه را دستخوش تغییر کرده است .

بر اساس پیش بینی اداره آمار کار (BLS) استخدام متخصصان گرافیک در خدمات طراحی سیستم های رایانه ای تا چندسال پیش رو افزایش یافته و این اهمیت این امر را نشان میدهد .

مشاغلی که گرافیک دیزاین در آن ها نقش دارد مانند :

طراح گرافیگ
طراح تجربه کاربری
طراح وب سایت
کارگردان هنری

هستند همانطور که مشاهده میکنید شما این توانایی را دارید که حرفه خود را بر اساس مهارت ها و علایق شخصی خود تنظیم کنید .

یکی از ابتدایی ترین و با صرفه ترین ابزارهایی که طراحان از آن استفاده می کنند دفترچه طرح است . آن ها غالبا ایده ها و طرح های خود را روی دفترچه ترسیم میکنند .

طراحان گرافیک از دنیای اطراف خود الهام می گیرند بنابراین اگر نگران هستید که به حد کافی خلاقیت ندارید پیشنهاد میکنم تحقیق کنید و یا در اینترنت به دنبال ایده و خلاقیت باشید .

کسب و کارهای حوزه ی گرافیک دیزاین

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه