تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو

ارتباط بین رسانه های اجتماعی و بهبود سئو

میدانید که در سالیان گذشته سئو و عوامل تاثیر گذار بر آن دستخوش تغییرات زیادی شده است . یکی ازتغییراتی که طی این چند سال زیاد جلب توجه کرده است رسانه های اجتماعی بوده است .

نکته ای که قابل بیان است این است که اگرچه ممکن است عوامل شبکه های اجتماعی مستقیما بر سئو موثر نباشند اما بر رتبه سئو شما تأثیر می گذارد.

طبق مطالعاتی که طی همین مدت قبل انجام شد مقالات و نوشته ها را با شبکه های اجتماعی و بدون آن تست کردند و متوجه شدند که چقدر وجود این شبکه ها باعث بهبود سئو میشود .

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان از سوشیال مدیا استفاده می کنند  حضور و فعالیت در این شبکه ها میتواند به خوبی برند شما را مطرح کند و باعث افزایش ورودی به سایت شما شود .

در این پست به شما خواهیم گفت که بازاریابان چگونه از social media برای بهبود فرایند بهینه سازی وب سایت و تجارت خود استفاده میکنند .

در این نوشته ما چند مورد طلایی که هر مدیر وب سایت و بازاریابی باید در مورد تاثیر سوشیال مدیا بر بهبود سئو بداند را بیان میکنیم .

سلکتک فعالیت های مهمی در زمینه ی خدمات شبکه های اجتماعی ارائه میدهد که میتوانید با مراجعه به وب سایت ما از خدماتی همچون افزایش ویو آپارات ، افزایش لایک و بازدید اینستاگرام ، افزایش سابسکرایب یوتیوب و... بهره ببرید .

ارتباط رسانه های اجتماعی و سئو

نکاتی در مورد تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو

لینک های رسانه های اجتماعی

گوگل لینک های منتشر شده در اکانت های social media شما را هنگامی که کاربری از طریق آن وارد سایت شما شود یک بک لینک معتبر میداند .

گوگل سایت های اجتماعی را مانند داده های دیگر جستجو می کند به نحوی که صفحات فیس بوک و توییتر مانند سایر صفحات فهرست وب با آنها رفتار میشود .

این را بدانید که اعتبار یک اکانت و پیج در رسانه های اجتماعی بر رتبه جستجو تأثیر نمی گذارد اما پیوندهای منتشر شده در این رسانه ها بر رتبه صفحه تأثیر می گذارند .

تولید محتوا ، اشتراک گذاری فیلم و تصویر و همچنین دریافت بک لینک همگی از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی و بهبود بهینه سازی سایت هستند .

همچنین با فعالیت در این شبکه ها سایت و کسب و کار خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کنید و این خود باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میشود .

نکات مهم شبکه های اجتماعی

پروفایل رسانه های اجتماعی

در حالی که اشتراک های اجتماعی ممکن است بر موقعیت یک صفحه در نتایج جستجو تاثیر بگذارد و یا خیر ولی پروفایل رسانه های اجتماعی شما قطعاً بر محتوای نتایج جستجوی شما تأثیر می گذارد.

در واقع این پروفایل ها اغلب جزو نتایج برتر در لیست جستجو برای نام های تجاری شما هستند .

برای تست کردن نام تجاری و برند خود را در گوگل وارد کنید و ببینید با حساب های social media خود در چه رتبه ای قرار دارید .

کانال های اجتماعی می توانند حتی بهتر از صفحات وب شما در نتایج باشند .

بنابراین اگر یک حساب اجتماعی در بالای نتایج جستجو ظاهر شود  به همان اندازه که روی وب سایت آنها کلیک می کنند روی این حساب ها هم کلیک می کنند .

مشخصات پروفایل سوشیال مدیای شما شما برای گوگل و کاربران شما اهمیت خاصی دارد .ایجاد چند کانال اجتماعی فعال می تواند برند شما را بیشتر معرفی ، جذاب و شخصی کند .

نتیجه میگیریم که داشتن پروفایل هایی با اطلاعات به روز و محتوای جذاب بسیار کارساز و مهم است .

شبکه های اجتماعی شبیه موتورهای جستجو هستند

در حال حاضر مردم فقط به سراغ گوگل ، بینگ و دیگر موتورهای جستجو برای جستجوی مطالب خود نمیروند . آنها همچنین از کانال های رسانه های اجتماعی برای یافتن نیازهای خود استفاده میکنند .

به طور مثال اگر در توییتر فعال هستید  این امکان وجود دارد که افراد پس از جستجوی توییت های مرتبط با تولید و بازاریابی محتوا به توییت های شما برسند .

پروفایل رسانه های اجتماعی

مورد دیگری که وجود دارد این است که چنانچه کسی بخواهد کسب و کار شما را آنالیزکند احتمالاً توییتر ، فیس بوک ، لینکدین و دیگر رسانه هارا باز کرده و سریع جستجو می کند تا ببیند فعالیت شما در هر شبکه چگونه است .

تجارت ها باید به گونه ای بر سئوی خود کار کنند که علاوه بر گوگل برموتورهای جستجوی اجتماعی را نیز تمرکز کنند .

تاثیر گذاری  به مرورر زمان

اگر گوگل میگوید که شبکه های اجتماعی در حال حاضر بر رتبه بندی تاثیر ندارد به این معنی نیست که هرگز چنین این اتفاق نمی افتد . مطمعنا موتورهای جستجو قدرت این رسانه ها را در نظر میگیرند .

برندهای تجاری قدرتمند همیشه به اقتدار خود در کانال های social media می پردازند و هنگام طراحی استراتژی  های سئوی خود به این مسائل تمرکز میکنند .

بازاریابان باید مفهوم سئوی خود را گسترش دهند تا راههای بی شماری را که افراد در وب به دنبال دریافت خدمت یا مطلبی هستند را در نظر بگیرند.

همچنین باید در مورد تأثیرات مثبتی که افزایش ترافیک از رسانه های اجتماعی می تواند بر رتبه بندی جستجوی آنها داشته باشد و دیگر مزایای این شبکه ها تمرکز کنند .

وقتی یک صفحه از سایتی دارای سیگنال شبکه های اجتماعی بالایی باشد این یعنی محتوای آن به خوبی بین کاربران به اشتراک گذاشته میشود .

این امر به بهبود اعتبار صفحه و Page Rank آن کمک میکند . میدانید که هرچه اعتبار دامنه یک سایت بالاتر باشد گوگل به آن دامنه اعتماد بیشتری میکند و این باعث بهبود جایگاه سایت در رتبه بندی میشود .

مزایای استفاده از سوشیال مدیا

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه