منبع تصویر مناسب برای نوشته ها

چگونه منبع تصویر مناسب برای نوشته ها و تحقیقات پیدا کنیم ؟

بسیاری از تصاویری که  در وبلاگ ها و وب سایت ها میبینید از منبع خاصی نشأت گرفته اند.

تصاویر هنگام نوشتن پست های وبلاگ خیلی مهم  هستند.طبق مطالعات انجام شده معلوم شده است که مطالب و وبلاگ های دارای عکس حدود 94 درصد بازدید داشته اند.

این یعنی خوانندگان از دیدن متن های پی درپی خسته نمیشوند و تصاویر حس خوبی به آن ها القا میکند. تصاویر به شما کمک میکند مفهوم متن را بیش از پیش درک کنید.

یافتن منبع عکس مناسب اولین قدمی است که شما باید برای استفاده از آن ها بردارید. سعی کنید از منبعی استفاده کنید که تصاویر با کیفیت و مناسبی را در خود دارد.

استفاده از تصاویر جذاب و خلاق درمواردی مانند وبسایت های فروشگاهی ، طراحی سایت با cms ، وب سایت های اختصاصی و... بسیار مهم هستند.

پیدا کردن منبع تصویر مناسب برای نوشته ها

چرا پیدا کردن منبع  تصویر مناسب مهم است ؟

در همه حال لازم است که بدانید چگونه منبع تصویر مناسب را به صورت آنلاین بیابید. این کار هم به شما کمک میکند تصاویر با کیفیت پیدا کنید و هم قوانین گوگل را رعایت کنید .

چیزی که شما در مرحله ی اول نیاز دارید دیدن یک تصویر جالب آنلاین و ذخیره ی آن در کامپیوترخود است . اگر این کار را فراموش کردید چی ؟ .

شما باید ساعت ها در تاریخچه ی مرورگر خود سرچ کنید تا این عکس را پیدا کنید . این کار خسته کننده و وقت گیر است در صورتی که یک کار اساسی وجود دارد .

وقتی شما میدانید که منبع تصویر در کجا قرار دارد و چگونه میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید میتوانید از اتلاف وقت و خستگی خود جلوگیری کنید .

شما نمیتوانید از هرعکسی در وبلاگ و یا نوشته های خود استفاده کنید . باید دید میتوانید از لحاظ قانونی از آن استفاده کنید یا خیر. برای این کارها باید منبع اصلی تصویر را پیدا کنید .

اگرچه بسیار کم اتفاق می افتد که به علت استفاده از تصاویر دارای حق چاپ به مشکل قانونی برخورد کنید ، اما بهتر است از اینکه پشیمان شوید ایمنی را رعایت کنید .

دلیل اهمیت یافتن منبع تصویر

روش های یافتن منبع تصویر مناسب

پیدا کردن منبع تصویر کار سختی نیست . ما دراینجا به تعدادی از روش هایی که به شما در انجام این امرکمک میکند اشاره میکنیم .

از جستجوی google استفاده کنید

جستجوی تصاویر گوگل مکانی برای یافتن منبع تصویر مناسب و جذاب است . مطمعنا نیازی به توضیح نیست و میدانید اولین راهی که برای یافتن چیزی به ذهن شما خطور میکند گوگل است .

با استفاده از جستجوی عکس معکوس می توانید این کار را به آسانی انجام دهید .کافی است  به image.google.com بروید .

به جای تایپ کردن کلمه کلیدی ، تصویر خود را بارگذاری کنید. Google  لینکی به تمام صفحه های وب که آن عکس در آن ها وجود دارد میدهد ، و میتوانید نسخه ی اصلی را پیدا کنید .

از سایر ابزارهای عکس معکوس استفاده کنید

حتما به هنگام استفاده از غول های رسانه های اجتماعی نظیر توییتر یا فیسبوک با تصاویر جالبی مواجه شده اید . آیا میتوانید منبع تصویر را پیدا کنید ؟ .

ابزارهای جستجوی عکس معکوس در واقع یافتن منابع اصلی را فقط با استفاده از تصویر بسیار آسان تر از آنچه تصور می کنید می کنند .

کاری که شما باید انجام دهید این است که تصویر را در ابزارهای مربوطه بارگذاری یا کپی کنید . موتورجستجو هرمدل از آن عکس را پیدا میکند .

روش های پیدا کردن منبع تصویر مناسب

تعداد زیادی از ابزارهای عکس معکوس وجود دارد ازجمله :

TinyEye

این ابزارعالی برای جستجوی عکس معکوس است که مکان یابی منبع عکس را بسیار سریع انجام میدهد .

Search By Image

یک برنامه برای اندروید است که این ابزارهم منبع تصویر را برای شما سریع پیدا میکند . کافیست با بارگذاری تصاویر از تلفن خود یا باز کردن تصاویر ازشبکه های اجتماعی سرچ بزنید .

یافتن منبع تصویر با Meta Data تصویر

با استفاده از این گزینه میتوانید اطلاعات فوق العاده ای در مورد یک تصویر را پیدا کنید که این شامل منبع عکس نیز میشود .

در Mac با کلیک راست بر روی عکس و انتخاب گزنه ی دریافت اطلاعات میتوانید فراداده تصویر را پیدا کنید .

در ویندوز نیزبا کلیک راست روی تصویر وانتخاب گزینه ی  Properties میتوانید منبع تصویر را پیدا کنید .

 استفاده از مرورگر موتورهای جستجو

اگر از Chrome استفاده می کنید ، برای پیدا کردن عکس معکوس نیازی به بازدید از تصاویر گوگل نیست .

هنگامی که تصویری را که می خواهید جستجو کنید ، روی آن کلیک راست کنید و جستجوی گوگل برای عکس را کلیک کنید .

روش های یافتن منبع تصویر عالی

چند نمونه وبسایت برای پیدا کردن تصویر عالی

هزینه های استفاده از تصاویر خصوصا برای مشاغل تازه کار و یا کوچک در حال افزایش است . ولی این بدان معنی نیست که شما دست خالی بروید.

مکان های بسیاری برای پیدا کردن تصاویر با کیفیت عالی و بدون حق امتیاز وجود دارد . ما در اینجا به چند نمونه وب سایت اشاره میکنیم .

Unsplash

Unsplash  احتمالا یکی از بهترین پلت فرم های تصویر در جهان است . شما به هر طریقی که مایل هستید میتوانید تصاویر رایگان را در اختیا داشته باشید .

Pexels

یکی دیگر از پلت فرم های تصاویر رایگان است که مجوزهای خاص خود را دارد که مربوط به تمام کارهایی که باید و نباید با عکس ها انجام دهید حاکم است .

Burst

Burst پلت فرم عکس سهام Shopify است . بدون اینکه مشتری  Shopify  باشیدامکان استفاده ی رایگان از عکس ها وجود دارد .

فلیکر

فلیکر منبع تصویر بسیار عالی است که در آن می توانید هزاران تصویر رایگان را برای کسب  کار و تجارت خود پیدا کنید .

Canva

شاید از Canva برای ایجاد لوگو یا پوستر استفاده کرده باشید . ولی تعداد بسیار زیادی از تصاویر رایگان نیز در اختیار شما قرار میدهد .

یافتن منبع تصویر کار طولانی به نظر میرسد اما پیدا کردن یک تصویر با کیفیت بالا و دور از مشکلات قانونی بسیار مفید و با ارزشمند است .

از استراتژی هایی که در بالا ذکر شد استفاده کنید و منبع تصویر مناسب خود را بدست بیاورید . پس از پیدا کردن تصاویر مورد نظر خود آن ها را دروبلاگ و نوشته های خود استفاده کنید .

چند پلت فرم یافتن تصاویر عالی
 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه