حفظ مشتری و بهبود آن در تجارت

چه راه هایی برای حفظ مشتری وجود دارد ؟

اگر می خواهید در دراز مدت تجارت شما موفق شود ، حفظ مشتری فاکتور بسیار مهمی است که باید بر روی آن تمرکز ویژه ای داشته باشید .

نتیجه ی این عمل نگهداری مشتری دائم العمر است . عدم کار بر روی وفاداری مشتری و بهبود استراتژی های حفظ مشتری به معنای این است که کسب و کار شما درجا میزند .

با وجود این مشتری های جدید را به دست بیاورید و آن ها را به مشتری وفادار تبیدل کنید . از دست دادن بسیاری از مشتریان موجود برای شما گران تمام میشود .

این نکته قابل گفتن است که برای جذب مشتری جدید چند برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود شما هزینه دارد .

در این پست میخواهیم  نگاهی به آنچه می توانید برای بهبود وفاداری به  کسب و کار شما و نگهداری مشتری در کسب و کار خود انجام دهید بکنیم .

همچنین شما با یادگیری این ترفندها قادر خواهید بود روابط مشتری با خود را بهبود ببخشید و افزیش فروش و افزایش بازدید کننده سایت را کسب کنید .

راه های حفظ مشتری

ترک برند شما توسط مشتریان موجود در گام اول

اگر می خواهید حفظ مشتری را بهبود دهید بهتر است یک قدم به عقب برگردید و ببینید که چه چیزی در وهله ی اول روی میزان ماندگاری مشتری شما تأثیر می گذارد و دلیل ترک آن ها چیست ؟

اگر از دلایلی که منجر به کاهش نرخ حفظ مشتری شما می شود اطلاع دارید می توانید برای رفع این دلایل و بهبود تجربه مشتریان خود از برند خود شروع کنید .

چنان چه کاربران کمتری شما را ترک کنندعلاوه بر بهبود نگهداری مشتری ، رضایت مشتری و وفاداری به برند را نیز بهبود می بخشید .

یکی از استراتژی هایی که میشود در پیش گرفت این است که از کسانی که شما را ترک میکنند بازخورد بگیرید .

به محض اینکه مشتری تصمیم گرفت  شما را نداشته باشد و ترک کند می توانید برای او ایمیل شخصی ارسال کنید تا از او بپرسد که چرا تصمیم به ترک شما گرفته است .

درخواست بازخورد مشتری یک روش عالی برای تشخیص هرگونه نارضایتی مشتری است .

در صورت وجود داشتن این مورد می توانید برای تشویق خریدهای مکرر و بهبود نرخ نگهداری کاربر بر روی بهبود رضایت مشتری کار کنید .

شاید همه به ایمیل شما پاسخ ندهند ولی آنهایی که پاسخ می دهند  یک بینش ارزشمند از کارهایی که برای بهتر انجام دادن کار برای بهبود نگهداری مشتری و وفاداری او هست را ارائه می دهند .

ترک برنذ شما توسط مشتری در وهله ی اول

تصدیق گفته های مشتری از ارکان اساسی حفظ مشتری

نمی توانید هنگام خواندن پاسخ هایی که از مشتریان قبلی دریافت می کنید آن ئها را نادیده بگیرید و رد کنید . بهبود رضایت مشتری با گوش دادن به صحبت های آنها شروع می شود .

مطمئناً  شکایات و انتقادات منفی برای شما کمی سخت است مخصوصا در شبکه های اجتماعی . اما اگر منجر به بهبود حفظ مشتری میشود از آن به عنوان یک شاخص عملکرد استفاده کنید .

می توانید نظرسنجی را در اختیار مردم قرار دهید و حتما نیازی به دریافت بازخورد مشتری از طریق ایمیل نمی باشد .

با استفاده از یک نظرسنجی به عنوان شاخص عملکرد ، مشتری که حساب خود را لغو می کند می تواند به راحتی دلیلی را انتخاب کند که چرا اینکار را انجام داده است .

از این بازخورد مشتری می توان برای انطباق با بهبود تجربه مشتری برای مشتریان جدید و به طور کلی رضایت مشتری و تشویق به خرید های پی در پی استفاده کرد .

از آنجا که نظرسنجی بلافاصله پس از قطع رابطه اعمال میشود احتمالاً پاسخ صحیح و راست بیشتر است زیرا دلیل لغو در ذهن مشتری تازه است .

این کار به آن ها نشان می دهد که شما به نظر آنها اهمیت می دهید  و تاثیر بسزایی در روابط شما با آن ها و نگهداری مشتری میگذارد .

تصدیق گفته های مشتری

بهبود تجربه کاربر در راستای حفظ مشتری

تجربه کاربر نقش اساسی در خریدهای مکرر و حفظ مشتری دارد . تحقیقات نشان میدهد که درصد بالایی از مشتریان به دلیل برخورد نامناسب و روابط ضعیف با مشتری برند شما را ترک میکنند .

در بهبود تجربه مشتری و رضایت مشتری دو تقسیم بندی وجود دارد که عبارت است از تشویق خریدهای مکرر و وفاداری به برند تجاری.

اولین مورد شامل گرفتن بازخورد مشتری است که از مشتریان موجود دریافت کرده اید از طریق نظر سنجی مشتری و دیگر فاکتورهای لازم .

گزینه ی دوم شامل کار روی قسمتهای خاصی از تجارت شما است که بر حفظ مشتری و انتظارات مشتری تأثیر می گذارد مثل یک برنامه ی وفاداری مشتری .

چنانچه مایلید استراتژی نگهداری مشتری خود را بهبود ببخشید و تجارت خود را قوی کنید باید بر بخش های اساسی تجارت خود تمرکز کنید .

اولین فاکتوری که نیاز به تمکز دارد فرآیند تسلط به مشتری است . لازم است که در طی فرآیند تسلط به مشتری شما به وضوح آموزشهای لازم را به مشتریان جدید ارائه دهیدتا فروش بیشتری را کسب کنید .

بهبود تجربه کاربر و حفظ مشتری

دومین اقدامی که باید روی آن تمرکز کنید خدمات مشتری و تجربه مثبت مشتری است . مشتریان شما منیاز به احترام دارند و میخواهند به صحبت های آن ها گوش دهید .

یک راه عالی برای دستیابی به این هدف ارائه چت زنده در رسانه های اجتماعی است .

به این ترتیب وقتی مشتری های شما با مشکلی روبرو می شوند ، همیشه شخصی برای کمک وجود دارد و این به بهبود حفظ مشتری کمک بسیاری میکند .

اگر مشتری ها تجربه بدی داشته باشند آن ها این مطلب را بازگو خواهند کرد . فشارهای منفی بر برند شما در شبکه های اجتماعی خریدهای مکرر و شهرت برند شما را کاهش میدهد .

سومین عنصری که باید روی آن تمرکز کنید قابلیت استفاده از سرویس شما است .

شما می توانید از بازخورد مشتری ارائه شده توسط مشتریان قبلی به منظور بهبود تجربه مشتری از تجارت و رضایت مشتری خود استفاده کنید .

با تعامل با مشتریان وفادار از این طریق ، می توانید اطلاعاتی را که ممکن است  شما از آن بی خبر باشید را کسب کنید .

بهبود تجربه کاربر در فرآیند حفظ مشتری

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه