راهنمای جدید Google Ads برای تطبیق کلمه کلیدی

راهنمای جدید Google Ads برای تطبیق کلمه کلیدی

سیستم تطبیق کلمات کلیدی در گوگل ادز فرآیند تازه ای برای انتخاب آگهی، محاسبه قیمت پیشنهادی کلمات کلیدی ارائه داد

با نحوه عملکرد سیستم تطبیق کلمات کلیدی گوگل، از جمله انتخاب آگهی، محاسبات قیمت پیشنهادی و اهمیت گروه بندی کلمات کلیدی آشنا شوید.

در این راهنما موارد زیر را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • گوگل در سیستم تطبیق کلمات کلیدی خود برای تبلیغ در گوگل، فرآیند جدیدی را در پیش گرفته است.
  • سیستم تطبیق کلمات کلیدی Google Ads از فناوری‌های پیشرفته برای تعیین واجد شرایط بودن براساس نوع تطابق کلمه کلیدی، کمپین و معیارهای گروه تبلیغات استفاده می‌کند.
  • این مقاله پر از بینش‌های ارزشمند و بهترین روش‌ها برای تبلیغ‌کنندگان Google Ads است که به دنبال بهبود کمپین‌های خود هستند.
  • این راهنما به شما کمک می کند تا فرآیند تبلیغات گوگل را بهتر درک کنید و منبع ارزشمندی برای بهینه‌سازی کمپین های خود است.

آشنایی با فرآیند تطبیق کلمات کلیدی گوگل ادز

فرآیند تطبیق کلمه کلیدی با وارد کردن یک عبارت جستجو توسط کاربر شروع می شود.

سپس سیستم گوگل از اطلاعاتی مانند تصحیح املایی عبارت، مترادف ها و مفاهیم مرتبط برای ارائه بهترین نتیجه استفاده می کند. این پرس و جو همه کلمات کلیدی مرتبط را که برای ارائه فعال هستند بازیابی می کند.

گوگل از فناوری‌های یادگیری ماشین و درک زبان طبیعی برای تعیین واجد شرایط بودن کلمه کلیدی بر اساس نوع تطبیق کلمه کلیدی، کمپین و معیارهای گروه تبلیغات استفاده می‌کند.

این سیستم به یک تطابق دقیق برای کلمات کلیدی دقیق نیاز دارد، در حالی که کلمات کلیدی عبارت و تطبیق گسترده امکان تطبیق کلی تری را فراهم می کنند.

این سیستم واجد شرایط بودن کمپین و گروه تبلیغات را بر اساس بودجه، هدف‌گذاری جغرافیایی، هدف‌گیری مخاطب، کلمات کلیدی منفی و محدودیت‌های زمانی از روز بررسی می‌کند.

اگر یک کمپین از تطابق گسترده (broad match) استفاده کند، سیستم مکان کاربر، جستجوهای اخیر و صفحه فرود را از جمله سیگنال‌های دیگر در نظر می‌گیرد.

تبلیغات جستجوی واکنشگرا یا همان Responsive Search Ads

هنگامی که سیستم Google واجد شرایط بودن کلمه کلیدی و کمپین تبلیغاتی را تعیین کرد، بهترین خلاقیت را برای کاربر انتخاب می کند.

این کار از طریق سیستم خلاقانه تبلیغات جستجوی پاسخگو انجام می شود، که به طور خودکار بهترین خلاقیت را از سرفصل ها و توضیحات موجود جمع‌آوری می کند.

تبلیغات موردنظر از لحاظ ارتباط با درخواست کاربر ارزیابی می شود و برای نتیجه مورد انتظار بهترین عملکرد انتخاب می شود.

مناقصه و رتبه آگهی

سیستم تطبیق کلمات کلیدی گوگل پیشنهادها را برای استفاده با رتبه آگهی محاسبه می کند.

رتبه آگهی مقداری است که تعیین می‌کند تبلیغات در یک صفحه نسبت به سایر آگهی‌ها کجا نشان داده می‌شوند و آیا اصلاً تبلیغ شما به کاربران نمایش داده می‌شود یا خیر.

با Smart Bidding، یک پیشنهاد منحصر به فرد و بهینه برای هر ترکیب نمایش آگهی بر اساس احتمال اینکه آگهی، با صفحه فرود خاص، برای عبارت جستجوی کاربر خاص و هدف، منجر به تبدیل شود، تنظیم می شود.

اگر یک کمپین از مناقصه دستی (manual bidding) استفاده کند، سیستم فقط از قیمت پیشنهادی ثابت ارائه شده و هرگونه اصلاح کننده پیشنهاد مربوط استفاده می کند.

این سیستم بهترین ترکیب از ارتباط و رتبه آگهی را از بین تبلیغات واجد شرایط انتخاب می کند. این نامزدها شامل یک کلمه کلیدی یا صفحه فرود مطابق، یک creative و یک پیشنهاد هستند.

حراج نهایی

در نهایت، ارتباط با نگاه کردن به معنای عبارت جستجو، معنای تمام کلمات کلیدی در گروه تبلیغات و صفحه فرود در گروه تبلیغات تعیین می شود.

اگر کلمات کلیدی با broad-match واجد شرایط مطابقت باشند، فقط کلمات کلیدی با منطبق گسترده از مرتبط ترین گروه های تبلیغاتی انتخاب خواهند شد.

آگهی با بالاترین رتبه آگهی از هر تبلیغ کننده وارد بخش حراج تبلیغات گوگل می شود و تبلیغ با بالاترین رتبه آگهی در بین همه تبلیغ کنندگان نشان داده می شود.

اهمیت گروه بندی کلمات کلیدی

مهم است که توجه داشته باشید که سیستم گوگل نیازی به افزودن یک کلمه کلیدی در چندین نوع تطبیق برای ایجاد قیف ترافیک به مناطق خاصی از حساب شما را از بین می برد.

وقتی کلمات کلیدی را در گروه‌های تبلیغاتی یا کمپین‌های جداگانه تکرار می‌کنید، می‌تواند داده‌های موجود را که Smart Bidding می‌تواند برای بهینه‌سازی استفاده کند، تقسیم‌بندی و کاهش دهد، که ممکن است منجر به تبدیل کمتر و هزینه‌های بالاتر شود.

همچنین می‌تواند حاشیه خطا را افزایش دهد و تبلیغات، بودجه، اهداف و غیره را در بسیاری از کمپین‌ها و کلمات کلیدی دشوارتر کند.

تاثیر Keyword Matching در کمپین های تبلیغات در گوگل

تاثیر Keyword Matching در کمپین های تبلیغات در گوگل

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با درک فرآیند تطبیق کلمات کلیدی Google Ads، کمپین‌های خود را برای نتایج بهتر بهینه کنند.

گوگل تفکیک سیستم جامع را ارائه می‌دهد و از جمله اینکه چگونه از یادگیری ماشین و فناوری‌های درک زبان طبیعی برای تعیین واجد شرایط بودن کلمه کلیدی استفاده می‌کند و چگونه سیستم خلاق تبلیغات جستجوی پاسخگو بهترین خلاقیت را برای کاربر انتخاب می‌کند.

با توجه به این نکته مهم که گروه بندی کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی کمپین ها بسیار مهم است، با حذف نیاز به افزودن یک کلمه کلیدی در چندین نوع تطابق، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از تقسیم‌بندی و کاهش داده‌های موجود که Smart Bidding می‌تواند برای بهینه‌سازی استفاده کند، اجتناب کنند و در نتیجه تبدیل‌های کمتر و هزینه‌های بالاتری به همراه داشته باشد.

به طور کلی، این ویژگی جذاب برای افرادی که به دنبال بهبود کمپین های تبلیغاتی گوگل خود هستند بسیار مهم است. با استفاده از این ویژگی‌ها شانس موفقیت شما را افزایش می یابد و باعث افزایش نرخ تبدیل در کمپین های تبلیغاتی شما شود.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

نحوه عملکرد اهداف جذب مشتری جدید در گوگل ادز

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری جدید در گوگل ادز به این صورت است که کسر هزینه از حساب فقط در صورت جذب شدن کاربر جدید انجام می گیرد.

2024-04-10 12:32:18

زمان مطالعه : 5 دقیقه

Automatically Created Assets

گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام Automatically Created Assets برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا را برای بهبود استفاده تبلیغ کنندگان ارائه کرده است

2024-03-06 12:21:27

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بهترین مثال‌های سایت لینک در گوگل ادز

مثال های کاربردی از استفاده اکستنشن Sitelink Assets در ادز را ببینید تا بیاموزید چگونه از سایت لینک ها بیشترین بهره را ببرید

2024-01-26 13:06:29

زمان مطالعه : 5 دقیقه