تنظیم تبلیغات پولی برای چندین مکان

تنظیم تبلیغات پولی برای چندین مکان تجاری

حرکت از بازاریابی و خرده فروشی سنتی به سمت بازاریابی دیجیتالی به طورچشم گیری رو به رشد است . تبلیغات پولی یکی از بهترین روش های تبلیغات است .

اگر تجارت شما دارای رشد سریع است و میتوانید آن را در چند مکان ارائه دهید یا در فضای مجازی به دنبال جذب مشتری از مکان های مختلف هستید ، بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی شما درچندین مکان بسیار مفید و کاربردی است .

همانطور که مطلع هستید قدرت خرید تاثیر مستقیمی بر روی فرآیندهای تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتالی دارد .

یکی از موارد مهم در کمپین های تبلیغاتی انتخاب مکان صحیح برای تبلیغات است . در اکثر کمپین های تبلیغاتی استفاده از چندین مکان مختلف را در دستور کار خود قرار میدهند .

در گذشته وقتی شما نیت داشتید مکان های مختلفی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید مجبور بودید برای هرمحل کمپین های متعددی ایجاد کنید .

به همین دلیل می باید چندین کمپین مشابه با مکان های مختلف را پیاده سازی میکردید .

گوگل ادوردز برای حل این مشکل آپشن های جدیدی را در اختیار شما قرار داده است . به این صورت دیگر نیازی به استفاده از چندین کمپین مشابه با چندین مکان مختلف نیستید .

تبلیغات گوگل همواره یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت است . میتوانید با خرید ads گوگل به این امر قدرت ببخشید .

تبلیغات پولی برای چند مکان تجاری

تبلیغ در چند مکان یعنی چی ؟

به طور خلاصه باید گفت تنظیم تبلیغات برای چند مکان یعنی کاربران براساس موقعیت مکانی فعلی خود یک تبلیغ شخصی را در اختیار دارند .

به فرض مثال تجارت شما در برلین قرار دارد و میدانید که تبلیغ محصولات و خدمات خود به مردم برلین سودآوری بیشتری دارد .

با این حال فرض کنید تجارت شما جهانی است و آنلاین است و مشتریان شما در مکان های مختلف پخش هستند .

شما باید کمپین های تبلیغات پولی خود را بهینه کنید تا در هر لحظه در مکان های مختلف در دسترس کاربران قرار بگیرید .

به عنوان مثال در کشور خودمان میتوانید یک کمپین متمرکز در تهران ایجاد کنید . همزمان کمپین مشابهی در سایر استان های کشور ایجاد کنید .

در حالی که Google Ads دسترسی بسیار خوبی برای جستجو را ارائه میکند ولی فیس بوک برای کمپین های تبلیغات پولی مناسب تر است .

تبلیغ در چند مکان چیست ؟

چرا باید تبلیغات پولی را درچند مکان انجام دهیم ؟

اگر تمام تمرکز خود بر این است که تمامی کمپین های تبلیغاتی خود را وابسته به یه مکان خاص کنید احتمالا مشتریان خارج از آن محدوده را ازدست میدهید .

اگر شما یک تجارت آنلاین با ظرفیت ارائه خدمات خود در هر مکان دارید باید دسترسی دیجیتالی هدفمندی نیز داشته باشید .

طبق تحقیقات اکثر مشتریان و کاربران قبل از خرید آنلاین ، خدمت یا محصول مورد نظر را جستجو میکنند .

چنانچه تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی خود را برای هدف قرار دادن این کاربران در مکان های مختلف بهینه کنید ، دسترسی  درآمد خود را افزایش میدهید .

قبل از شروع Paid Ads خود برای چند مکان اینکه کدام مکان هدف شماست بسیار مهم است . در زیر استراتژی های یافتن مکان مناسب را شرح میدهیم .

این فرآیند ممکن است در ابتدا پیچیده باشد  اما در واقع بسیار آسان است .

اگر برای تجزیه و تحلیل و تست مکان های مختلف زمانت صرف میکنید میتوانید خوشبینانه به انجام این کار ادامه دهید و برای تقویت آن بیشتر هزینه کنید .

چرا باید تبلیغ در چند مکان را انجام دهیم ؟

پیدا کردن مکان های مناسب برای تبلیغات پولی

مطمعنا اگر تجارت و کسب و کار شما دارای مکان فیزیکی است باید آن منطقه را برای هدف گذاری اولویت دهید .

اگر شما علاقه دارید به افرادی دسترسی پیدا کنید که در کنار شما و محل زندگیتان هستند ، باید شعاع تبلیغات پولی خود را افزایش دهید .

تحقیقات درست ازجایی آغاز میشود که کسب و کار شما مجازی باشد و بخواهید محصول و خدمت خود را به چند مکان و یا کشور بفروشید .

در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب محل  و مکان مورد نظر ، مکانی را هدف بگیرید که تجارت های مشباه تجارت شما در آن مکان در حال موفقیت هستند .

مثلا هدف قرار دادن Paid Ads برای بازاریابی دیجیتال در منطقه ای با اتصال شبکه ی ضعیف  یا تمرکز مشتری بر خرید فیزیکی فایده ای ندارد .

با جستجوی  عبارت X near me  که X نمایانگر تجارت شما است  می توانید به این داده ها دسترسی پیدا کنید .

بعد ازآن میتوانید  ترافیک جستجو ، کلمات کلیدی و روند بازار را برای این عبارت و عبارت های مشابه به آن جستجو کنید . ابزارهایی مانند Google Trends به شما امکان می دهد این کار را به صورت رایگان انجام دهید .

پیدا کردن مکان مناسب برای تبلیغات

مراحل اجرای تبلیغات پولی در چند مکان

بعد از تهیه کردن تحقیقات خود و زیر نظر پرفتن مکان های مختلف باتید به فکر راه اندازی Paid advertising  در چند مکان باشید .

این مرحله به شما کمک میکند اولین کمپین Paid Ads خود را ایجاد کنید .

همچنین به شما یاد میدهد که چگونه پس از راه اندازی بازاریابی خود تجزیه و تحلیل مربوطه را انجام دهید . برای راهنمایی در مورد افزودن چند مکان در تبلیغات پولی نکات زیر را مطالعه کنید .

کلمات کلیدی جداگانه ای را هدف قرار دهید

هنگامی که میخواهید مشتریان مختلف در مکان های متفاوت را هدف قرار دهید ، برای هر مکان از  کلمات کلیدی هدفمند جداگانه ای استفاده کنید .

تنظیم  یک کمپین هدفمند در یک مکان

حال که بهترین کلمات کلیدی کمپین تبلیغاتی خود را تهیه کرده اید ، وقت آن است که کمپین های تبلیغات پولی را راه اندازی کنید.

به بخش کمپین ها در منوی Google Ads بروید .  اگر این اولین پروژه تبلیغات پولی شما است ، ایجاد یک کمپین جستجو را انتخاب کنید .

اگر قبلا کمپینی داشته اید فقط مکان ها را ویرایش کنید و به تنظیمات بروید .

اضافه کردن چند مکان به کمپین خود

پس از راه اندازی یک کمپین در یک مکان  می توانید مکان دیگری را اضافه ، حذف یا تصحیح کنید .

گزینه ی ویرایش کنار کمپین را انتخاب کنید و بر روی گزینه ی Change Locations کلیک کنید تا تنظیمات خود را اضافه کنید .

اضافه کردن مکان ها به صورت انبوه

در صورتی که کسب و کار شما گسترش پیدا کرد و نیاز به اضافه کردن چندین مکان داشتید یک گزینه اضافه کردن انبوه برای شما وجود دارد.

این گزینه که به طور خاص برای مشاغل حق رای دادن و ارائه دهندگان خدمات آنلاین با مکان های مختلف ایجاد شده است ، می تواند بلافاصله با تغییرهای جزئی مکانی موجب افزایش دسترسی شما شود .

روی نماد آبی رنگ در صفحه مبارزات خود کلیک کنید و افزودن مکانهای متعدد را انتخاب کنید. اکنون می توانید تا 1000 مکان را به صورت فله ای اضافه کنید تا دسترسی شما بیشتر شود و در این کار در وقت صرفه جویی کنید.

مراحل اجرای تبلیغات پولی درچند مکان

 

 

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

نحوه عملکرد اهداف جذب مشتری جدید در گوگل ادز

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری جدید در گوگل ادز به این صورت است که کسر هزینه از حساب فقط در صورت جذب شدن کاربر جدید انجام می گیرد.

2024-04-10 12:32:18

زمان مطالعه : 5 دقیقه

Automatically Created Assets

گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام Automatically Created Assets برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا را برای بهبود استفاده تبلیغ کنندگان ارائه کرده است

2024-03-06 12:21:27

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بهترین مثال‌های سایت لینک در گوگل ادز

مثال های کاربردی از استفاده اکستنشن Sitelink Assets در ادز را ببینید تا بیاموزید چگونه از سایت لینک ها بیشترین بهره را ببرید

2024-01-26 13:06:29

زمان مطالعه : 5 دقیقه