چگونه اینستاگرام نتایج جستجو را رتبه بندی می کند

 

چگونه اینستاگرام نتایج جستجو را رتبه بندی می کند

رئیس اینستاگرام، آدام موسری، توضیح داد که چگونه این اپلیکیشن نتایج جستجو را رتبه‌بندی می‌کند و چند بهترین شیوه سئو اینستاگرام را به اشتراک گذاشت.

نحوه رتبه بندی نتایج در جستجوی اینستاگرام پیچیده نیست و با دانستن آن می توانید محتوا را برای رتبه بندی بهتر در کلمات کلیدی هدف بهینه کنید.

نحوه نمایش و رتبه بندی نتایج جستجو در اینستاگرام متفاوت است، زیرا متکی به متنی است که شخص تایپ می‌کند.

دلیل این تفاوت این است که کاربرممکن است یک عبارت را به صورت کامل بنویسد و یا از هشتگ و # استفاده کند. از این رو با توجه به نحوه نوشتن عبارت کلیدی، نتایج بازگردانده شده، می تواند کاملا متفاوت باشد.

همچنین همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، رتبه بندی نتایج سرچ اینستاگرام، در تگ های مختلف، می توانند متفاوت باشند.

 

پارامتر های مهم رتبه بندی جستجوی اینستاگرام

علاوه بر متن وارد شده توسط کاربر، الگوریتم جستجوی اینستاگرام از اطلاعات حساب ها، هشتگ ها و مکان ها برای رتبه بندی نتایج استفاده می کند.

مهم ترین سیگنال های رتبه بندی سرچ اینستاگرام به ترتیب عبارتند از:

  • متن نوشته شده کاربر

مهم ترین پارامتر در نمایش نتایج جستجو اینستاگرام وجود دارد، متن نوشته شده توسط کاربر است.سعی کنید ابتدا متن را با نام‌های کاربری، بایو، زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها مطابقت دهد.

  • فعالیت های اخیر حساب

این سیگنال شامل حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید، پست‌هایی که مشاهده کرده‌اید و نحوه تعامل شما با دیگر اکانت ها در گذشته! اینستاگرام معمولاً اکانت‌ها و هشتگ‌هایی را که شما دنبال می‌کنید یا بازدید می‌کنید، بالاتر از آن‌هایی که دنبال نمی‌کنید به شما نشان می‌دهد.

  • میزان تعامل کاربر

زمانی که نتایج بالقوه زیادی وجود داشته باشد، اینستاگرام به سیگنال های تعامل کاربر با دیگران نگاه می کند. این موارد شامل تعداد کلیک ها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و دنبال کردن یک حساب، هشتگ یا مکان خاص است.

 

بهترین روش های سئو اینستاگرام

با توجه به اهمیت اینستاگرام برای تمامی کسب و کارها، باید بتوانید جایگاه مناسبی در نتایج آن داشته باشید که این کار به کمک سئواینستاگرام امکان پذیر است. سئو در اینستاگرام ملزم به رعایت یکسری اصول است.

با توجه به رعایت نکات زیر، پست های اینستاگرام شما، می تواند رتبه بهتری در جستجوی آن داشته باشد. شما با داشتن جایگاهی بهتر در رتبه بندی سرچ اینستاگرام، کاربران بیشتری جذب خواهید کرد که در نهایت برای کسب و کار شما مفید است.

نکات زیر را برای سهولت یافتن محتوای شما در اینستاگرام آورده شده است و با انجام آنها جایگاه بهتری کسب خواهید کرد.

 

نام کاربری و نام نمایه مربوطه را انتخاب کنید

با توجه به اینکه متن مهم ترین پارامتر رتبه بندی است، باید سعی کنید یک دسته یا نام پروفایل اینستاگرام را انتخاب کنید که به محتوای شما مرتبط باشد. این کار بهترین راهکار برای نمایش در جستجوهای مرتبط است.

اگر مخاطبان شما را با نام خاصی می شناسند، آن نام را در نام کاربری یا نمایه خود وارد کنید تا بتوانید در هنگام جستجوی آن کلمه شما ظاهر شوید.

 

کلمات کلیدی و مکان های مرتبط را در بیو خود بگنجانید

متن در بیوگرافی شما نیز اهمیت دارد، بنابراین کلمات کلیدی و مکان‌های مرتبط را در آن قرار دهید. مطمئن شوید که بیوگرافی شما توضیحاتی از شما و زمینه فعالیت شما باشد و حاوی متن و کلماتی در مورد اینکه شما چه کسی هستید و صفحه شما درباره چه چیزی است باشد.

اگر حساب شما برای مکانی خاص است، مانند یک کسب و کار کوچک، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما در بیو می‌تواند پیدا کردن شما را برای افراد آسان‌تر کند.

 

بهترین روش های سئو اینستاگرام

 

از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط در کپشن ها استفاده کنید

استفاده از کلمات و عبارات کلیدی به عنوان هشتگ، در کپشن پست ها می تواند در افزایش تعداد بازدیدکننده، موثر واقع شود. البته دقت داشته باشید از تعداد زیاد هشتگ در این یک پست استفاده نکنید و ارزش تولید محتوای خود را پایین نیاورید.

سعی کنید از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا پست شما بهتر در نتایج جستجوی‌اینستاگرام نمایش داده شود.

 

جریمه های جستجوی اینستاگرام

همانطور که گوگل جریمه هایی در جستجو خود دارد، نقض دستورالعمل های اینستاگرام می تواند باعث کاهش رتبه محتوای شما در نتایج جستجو شود. اینستاگرام درصورت مشاهده نقض قوانین، ممکن است پست های فردی، کل حساب ها یا کل هشتگ ها در یک موضوع را جریمه کند.

حساب‌هایی که هرزنامه ارسال می‌کنند یا دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض می‌کنند، ممکن است در رتبه بندی نتایج جستجو پایین‌تر قرار بگیرند که در این صورت ممکن است مجبور شوید نام کاربری کامل آنها را جستجو کنید تا نتیجه موردنظر را پیدا کنید.

در صورت مشاهده این موارد اینستاگرام به اصطلاح اکانت را shadowbanning می کند.

یک حساب کاربری shadowbanning اینستاگرام شبیه به پنالتی شدن یک سایت در نتایج گوگل است. بدین ترتیب تنها را مشاهده آن، بازدید مستقیم است و از طرف جستجوها ترافیکی دریافت نخواهید کرد.

همچنین ممکن است اگر دستورالعمل های اینستاگرام نقض شود، حساب به طور کامل از سایت حذف می شود.

 

بروزرسانی ها برای رتبه بندی سرچ اینستاگرام

اینستاگرام به زودی مجموعه‌ای از آپدیت‌ها را در نتایج جستجو ارائه می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بیشتر از حساب‌ها و هشتگ‌ها را پیدا کنند.

این شرکت در حال کار بر روی یک تجربه کامل صفحه نتایج جستجو است که به افراد کمک می‌کند تا عمیقاً و دقیق تر به نتیجه مورد نظر خود برسند.

اینستاگرام همچنین قصد دارد بخش سرچ کلمات کلیدی را گسترش دهد و امکان کاوش بیشتر در موضوعات را فراهم کند.

در حال حاضر world cup در اینستاگرام، اکانت‌ها و هشتگ‌هایی را که کلمه world cup در آن وجود دارد، برمی‌گرداند. به زودی همین جستجو می‌تواند علاوه بر حساب‌ها و هشتگ‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای world cup را بازگرداند.

در اینجا نمونه‌ای از آپدیت جدید سرچ اینستاگرام را مشاهده میکنید:
 

بروزرسانی ها برای رتبه بندی سرچ اینستاگرام

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بروزرسانی یوتیوب برای واکنش بینندگان در پخش زنده

در بروزرسانی اعلام شده توسط YouTube مدیریت تبلیغات و ری اکشن ها در پخش زنده یوتیوب بهبود می یابد

2024-04-25 10:07:38

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه