کاهش نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی

 

اهمیت شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کار

آیا می‌دانید اهمیت شبکه های اجتماعی برای تجارت و رشد هر کسب و کاری چه میزان است؟

طبق بررسی های انجام شده در سال 2023 کاهش نرخ تعامل شبکه های اجتماعی محبوب را شاهد بوده ایم و قصد داریم در این مطلب به بررسی هرکدام بپردازیم.

مانند بسیاری از حوزه های بازاریابی، نتایج بر اساس، مخاطبان هدف و توانایی ایجاد محتوایی که مشتریان را جذب می کند، متفاوت است.

در گزارش معیارهای رسانه‌های اجتماعی ۲۰۲۳، شاهد کاهش نرخ‌های مشارکت رسانه های اجتماعی محبوب بوده ایم.

مجموعه داده ها تعامل رسانه های اجتماعی در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و توییتر را برای 2100 شرکت در صنایع مختلف، از غذا و نوشیدنی گرفته تا فناوری، پوشش می دهد.

فالوورهای فیس بوک شرکت های مورد تجزیه و تحلیل از 25000 تا 10000000 متغیر است و همه آنها بیش از 5000 دنبال کننده در اینستاگرام، تیک تاک و توییتر دارند.

پیداکردن مخاطب هدف، در هر شبکه اجتماعی، نیازمند کارهای خاص است. همچنین با انتشار و اشتراک گذاری محتوا و صفحات سایت در تمام شبکه های اجتماعی‌ها، مشترکین خود را به سایت هدایت می‌کنید و به بهبود سئو وبسایت کمک فراوانی می‌کنید.

با سلکتک همراه باشید.

 

کاهش مشارکت کلی در رسانه های اجتماعی

بین سال‌های 2019 تا 2022، همه صنایع شاهد کاهش مشارکت کلی در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بوده‌اند.

فیس بوک و توییتر تنها تغییر جزئی در تعامل نشان دادند.

برای فیس بوک، در سال 2021 به 0.06٪ کاهش یافت و این نرخ در سال بعد حفظ شد. در توییتر، بین سال‌های 2019-2022 0.01 درصد کاهش یافت.

ایجاد و ارسال هفتگی در طول زمان برای هر دو رسانه از 5.8 به 5 پست در هفته در فیس بوک و 5.4 به 3.9 پست در هفته در توییتر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، اینستاگرام با افت بسیار بیشتری مواجه شد و از 1.22 درصد به 0.47 درصد رسید. اما برخلاف فیس بوک و توییتر، ارسال هفتگی در این پلتفرم از 4.3 به 4.5 پست در هفته افزایش یافته است.

 

نرخ تعامل در فیس بوک

در تمام کسب و کارها، میانگین نرخ تعامل فیس بوک به ازای هر پست توسط فالوورها 0.06٪ است.

میانگین تعداد پست‌های هفتگی در تمام زمینه‌های کاری 5.04 است، که رسانه‌ها بیشترین ارسال را با 73.5 بار در هفته دارند. این احتمالاً به این دلیل است که شرکت های رسانه ای محتوای خبری بیشتری نسبت به برندهای دیگر زمینه‌ها منتشر می کنند.

 

تعامل و مشارکت در اینستاگرام

در تمام زمینه ها، میانگین نرخ تعامل اینستاگرام به ازای هر پست توسط فالوورها 0.47٪ است.

میانگین تعداد پست های هفتگی در تمام صنایع 4.6 است که تیم های ورزشی با 15.6 بار در هفته بیشترین ایجاد و ارسال پست را دارند.

 

تعامل تیک تاک

اصولا در تمامی زمینه های فعالیت، میانگین نرخ تعامل TikTok به ازای هر پست توسط فالوورها 5.69٪ است.

میانگین تعداد ویدیوها در هفته در تمام صفحات 1.75 است، که بیشترین ارسال رسانه ها در هفته 4.2 بار است.

 

نرخ تعامل در توییتر

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل در توییتر به ازای هر پست توسط فالوورها 0.035٪ است.

میانگین تعداد توییت‌های هفتگی در صفحات 3.91 است که بیشترین توئیت رسانه‌ها 70.2 بار در هفته است.

 

بهترین نوع پست در شبکه های اجتماعی

 

بهترین نوع پست در شبکه های اجتماعی

بهترین نوع پست ها در هر شبکه اجتماعی بسته به نوع کسب و کار و زمینه فعالیت متفاوت است.

پست های عکس و ویدئو بیشترین تعامل را در فیس بوک دارند، در حالی که پست های لینک و استاتوس (وضعیت) کمترین میزان تعامل را دارند.

برای اینستاگرام، داده‌ها نشان می‌دهد که کسب‌وکارها باید تلاش‌های تولید محتوا را روی ریلز، استوری ها و عکس متمرکز کنند. همچنین دیگر پست‌های ویدیویی آپلود نمی‌شوند زیرا نسبت به ریلز‌ها تعامل کمتری دارند.

در توییتر، پست‌های دارای عکس، ویدیو و وضعیت بیشترین میزان تعامل را نشان می‌دهند، در حالی که توییت‌های دارای لینک کمترین میزان تعامل را دارند.

 

استفاده از هشتگ های برتر

هشتگ ها نسبت به نوع فعالیت و پلتفرم ها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. استفاده از هشتگ هایی با موضوعات تعطیلات بیشترین تعامل را در تمام زمینه ها و صفحات ایجاد می‌کنند، در حالی که محبوبیت مسابقات و هدایا در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است.

 

ایجاد پست مناسب برای هر سوشیال مدیا

نکته کلیدی این است که مخاطبان هر کسب و کار کمی متفاوت است. در حالی که برندهای غذا و نوشیدنی بهترین تعامل را با ریلزهای اینستاگرام دارند، برندهای آموزش عالی بهترین تعامل را با چرخ فلک های اینستاگرام و یا همان پست های عکس یا ویدیو تا 10 اسلاید مشاهده می کنند.

برای استفاده حداکثری از استراتژی رسانه های اجتماعی، راه هایی را برای تبدیل محتوای خود به قالبی بیابید که بهترین تعامل را در هر یک از شبکه های اجتماعی محبوب و مورد استفاده شما داشته باشد.

این مساله تضمین می‌کند که با محتوایی که کاربران از دیدن آن‌ها لذت می‌برند، به مشتریان بالقوه تبدیل میشوند و اینگونه روند جذب کاربر برای شما بهتر انجام می‌گیرد.

سعی داشته باشید بتوانید با ساخت پست های مناسب و ایجاد ارتباط بیشتری با کاربران هدف در هر پلتفرم، آنها را به سمت خود جذب کنید و نرخ تعامل را افزایش دهید.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بروزرسانی یوتیوب برای واکنش بینندگان در پخش زنده

در بروزرسانی اعلام شده توسط YouTube مدیریت تبلیغات و ری اکشن ها در پخش زنده یوتیوب بهبود می یابد

2024-04-25 10:07:38

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه