نحوه عملکرد الگوریتم های جستجو یوتیوب

 

نحوه عملکرد الگوریتم های جستجو یوتیوب

6 نکته مهم در رابطه با نحوه عملکرد الگوریتم های جستجو یوتیوب در این مطلب از بلاگ سلکتک آورده شده و به برخی سوالات پاسخ داده شده است.

کاربران زیادی در شبکه اجتماعی یوتیوب نسبت به الگوریتم های آن، مخصوصا الگوریتم سرچ یوتیوب سوالاتی برایشان پیش می آید.

به همین جهت،تیم یوتیوب در رابطه با متداول ترین پرسش ها، پاسخ هایی ارائه کردند.

با دانستن برخی مسائل و رعات این نکات می توانید بهتر در این شبکه اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهید.

اگر در یوتیوب در حال فعالیت هستید و به فکر افزایش آمارهای بازدید، لایک و سابسکرایب کانال خود هستید، این محتوا را دنبال کنید.

 

تاثیر تغییر عناوین و عکسهای بندانگشتی (Thumbnails)

سوالی که برای برخی کاربران پیش آمده بود این است که اگر ویدیویی به خوب باز و لود نمی شود، آیا تغییر عنوان و تصویر کوچک (Thumbnails) کمکی می کند؟ یا این باعث می شود که الگوریتم های یوتیوب اعتماد خود را به ویدیو از دست بدهد و از اعتبار آن کاسته شود؟

یوتیوب مطلقاً تغییر ظاهر عنوان یا تصویر کوچک را توصیه می‌کند، زیرا می‌تواند راهی مؤثر برای افزایش ویو یوتیوب برای ویدیو باشد.

این مساله به طور کلی به این دلیل است که ویدیو برای بینندگان متفاوت به نظر می رسد و نحوه تعامل افراد با آن را در زمانی که در پیشنهادهای آنها ارائه می شود تغییر می دهد. سپس الگوریتم یوتیوب به تغییر رفتار کاربر پاسخ می دهد، نه تغییر عنوان یا تصویر کوچک.

عمل تغییر عنوان یا تصویر بند انگشتی ذاتاً YouTube را تحریک نمی‌کند تا تأثیرات یک ویدیو را افزایش دهد. همه چیز به نحوه واکنش کاربران به این تغییرات بستگی دارد.

به طور کلی، ایجاد تغییرات در یک ویدیو تنها زمانی توصیه می‌شود که هم نرخ کلیک کمتری داشته باشد و هم تعداد بازدیدها و نمایش‌های کمتری نسبت به حالت معمول دریافت می‌کنید.

 

نحوه برخورد الگوریتم نسبت به مشترکین قدیمی یاغیرفعال

آیا مشترکین (سابسکرایب های) قدیمی یاغیرفعال می توانند بر عملکرد یک ویدیو تأثیر منفی بگذارند؟

نگرانی اصلی این است که ممکن است آنها منجر به کاهش CTR شود، که در این صورت ممکن است باعث شود ویدیو به اندازه کافی در جستجوها به دیگران پیشنهاد نشود.

الگوریتم توصیه و پیشنهاد YouTube بر روی فید اشتراک به عنوان سیگنال اصلی تمرکز نمی کند. این الگوریتم بر چگونگی عملکرد یک ویدیو در زمینه ای که در آن نشان داده شده است متمرکز است.

به عنوان مثال، رتبه بندی در صفحه اصلی بر اساس عملکرد خوب آن ویدیو در هنگام نمایش در صفحات اصلی سایر کاربران است.

الگوریتم یوتیوب درک می کند که چه بینندگانی محتوای یک کانال را برای مدت طولانی تماشا نکرده اند و از نمایش محتوای آن کانال به مشترکین غیرفعال خودداری می کند.

بنابراین مشترکین غیرفعال مساله ای نیستند که صاحبان کانال باید نگران آن باشند.

 

نحوه اولویت دادن به ویدیوها برای نمایش به سابسکرایب ها

 

نحوه اولویت دادن به ویدیوها برای نمایش به سابسکرایب ها

اگر YouTube محتوا را به همه مشترکین بر اساس عدم فعالیت/عدم تعامل در کانال ارسال نکند، تعداد کل مشترکان چقدر مرتبط است. آیا نباید ویدیوها به کسی نمایش داده شوند مگر اینکه اشتراکشان را لغو کنند؟

سیستم توصیه ویدیوهای یوتیوب آنها را به کسی منتقل نمی کند. کاری که انجام می دهد این است که ویدیوها را وارد می کند و آنها را برای کاربران بر اساس آنچه که به احتمال زیاد تماشا می کنند رتبه بندی می کند.

مشترکین یکی از سیگنال‌هایی هستند که برای رتبه‌بندی ویدیوها برای کاربران استفاده می‌شوند. با آزمایش های زیاد، یوتیوب دریافت که اولویت دادن به محتوای کانال‌هایی که کاربر در آن‌ها مشترک می‌شود، تعداد ویدیوهایی را که کاربران تماشا می‌کنند و تعداد دفعات بازگشت آن‌ها به YouTube را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

به همین دلیل است که الگوریتم پیشنهاد ویدئو یوتیوب به نحوی طراحی شده است که به کاربران توصیه می کند محتوایی را که احتمالاً تماشا می کنند، صرف نظر از اینکه توسط کانال هایی که کاربر در آن مشترک است منتشر شده باشد یا نه، طراحی و تنظیم شده است.

 

نتایج جستجوی YouTube

یوتیوب چگونه نتایج جستجو را رتبه بندی می کند؟

درست همانند موتور جستجوی گوگل، جستجو در یوتیوب نیز هدفی مشابه دارد و می‌خواهد مرتبط‌ترین نتایج را برای درخواست‌ها به کاربران نشان دهد.

ویدیوها در جستجوی YouTube بر اساس عوامل مختلفی رتبه‌بندی می‌شوند، اما مهم‌ترین فاکتورها مربوط بودن و عملکرد ویدیو است.

مرتبط بودن یک ویدئو به این صورت است که عنوان، توضیحات و محتوای یک ویدیو چقدر با درخواست کاربر مطابقت دارد.

عملکرد مربوط به ویدئوهایی است که کاربران پس از انجام پرس و جوهای مشابه برای تماشای آن انتخاب کردند و کلیک بیشتر دریافت می‌کنند.

الگوریتم یوتیوب همچنین معیارهای تعامل کاربر با ویدیو را در نظر می‌گیرد، مانند مدت زمان و میزان تماشای ویدیویی که کاربران انتخاب می‌کنند.

برای روشن‌تر شدن، نتایج جستجوی یوتیوب فهرستی از پربازدیدترین نتایج برای یک جستار مشخص نیست. بیشتر به این بستگی دارد که کدام ویدیوها بیشتر مرتبط هستند و کاربر احتمالاً کدام ویدیوها را تماشا می کند.

 

چندین زبان در یک کانال

آیا آپلود ویدیوها به دو زبان مختلف در یک کانال می‌تواند بر نحوه توصیه ویدیوهای آن کانال توسط YouTube تأثیر بگذارد؟

آپلود به زبان های مختلف در یک کانال می تواند برای بینندگان گیج کننده باشد. به همین دلیل، یوتیوب توصیه می کند برای هر زبان کانال های جداگانه ایجاد کنید.

با این حال، اگر کانال به طور خاص برای مخاطبانی که به چندین زبان صحبت می کنند، پاسخگو باشد، نگه داشتن تمام محتوا در یک کانال منطقی است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

اهمیت زمان تماشا (Watch-Time)

 

اهمیت زمان تماشا (Watch-Time)

آیا برای توصیه کردن یک ویدیو به کاربر توسط الگوریتم یوتیوب نیاز به زمان تماشا یا همان واچ تایم به مدت خاصی است؟

هیچ آستانه خاصی وجود ندارد که یک ویدیو قبل از شروع به توصیه شدن باید رعایت کنید و واچ تایم ملاک نیست.

کانال‌ها ممکن است متوجه شوند که برخی از ویدیوهایشان ماه‌ها پس از انتشار شروع به افزایش تعداد ویو می‌کنند، زیرا معمولاً کاربران به ویدیوهای قدیمی علاقه نشان می‌دهند. این مساله ممکن است به این دلیل باشد که یک موضوع خاص در حال افزایش محبوبیت است یا بینندگان جدید یک کانال ممکن است به عقب برگردند و ویدیوهای قبلی را تماشا کنند.

اکثر کاربران ویدیوها را به ترتیب جدیدترین ها تماشا نمی کنند یا بر اساس زمانی که منتشر شده تصمیم می گیرند چه چیزی را می خواهند تماشا کنند. بنابراین صفحه اصلی کاربر اغلب حاوی ویدیوهایی است که هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پیش منتشر شده اند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بروزرسانی یوتیوب برای واکنش بینندگان در پخش زنده

در بروزرسانی اعلام شده توسط YouTube مدیریت تبلیغات و ری اکشن ها در پخش زنده یوتیوب بهبود می یابد

2024-04-25 10:07:38

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه