ایجاد هویت برند تجاری

مراحل ساخت هویت برند تجاری مناسب

ایجادهویت برند تجاری از اصلی ترین شاخصه های کسب و کار و تجارت است.بسیاری از افراد غالبا تفاوت بین هویت برند و برند تجاری را نمیدانند.

آن ها فکر میکنند که این دو یکی است و به جای همدیگر استفاده میکنند ولی باید گفت که این گونه نیست و اصلا قابل تعویض نیستند.

سؤال اینجاست که تفاوت بین برند و هویت برند چیست ؟ چگونه میتوان یک هویت برند تجاری ایجاد کرد ؟

تفاوت میان برند و هویت برند چیست ؟

مردم غالبا از واژه ی برند برای محصولا استفاده میکنند و احتمالا همه ی ما این کار رو انجام داده ایم. مثلا پس از خرید یک لباس میپرسیم مارک لباس چیست و غیره.

در این جا ما دقیقا در  مورد برند محصول استفاده نمیکنیم بلکه در مورد  محصولی صحبت میکنیم که توسط آن برند عرضه و فروخته میشود. برند عبارت است از نحوه درک مردم از تجارت شما.

حال باید پرسید هویت برند چیست؟ هویت برند چیزی است که مشتری آن را می بیند. هویت برند شما از تمام عناصر بصری یک مارک یا برند تشکیل شده است مثلا آرم  ، طراحی و تایپوگرافی آن.

دلیل اهمیت این موضوع این است که هویت برند یعنی دید مشتری و کاربر و این یعنی هویت برند تجاری شما اولین تاثیر را برمشتریان جدید میگذارد.

هویت برند تجاری

 مراحل ایجاد هویت برند تجاری

درک خود و هدفتان

اولین قدم برای ساخت و ایجاد هویت برند تجاری خود درک این موضوع است که شما کی هستید و هدف شما چیست. پس برای این امر درک وجود و هدف خود از این کار مهم ترین اقدام شما است.

وقتی درکی از هدفتان بیابید میتوانید هویت خود را به عنوان یک برند مشخص کنید.

سوالاتی در این زمینه پیش می آید مثلا اگر برند شخصی باشد کاربران چه شخصیتی دارند و چگونه ارتباط برقرار میکنند ؟ یا چه چیزی شما را منحصر به فرد میکند ؟ دلیل کاری که انجام میدهید چیست و غیره.

داشتن درک روشنی از پاسخ های خود به این سوالات هنگام ایجاد هویت برند خود بسیار مفید و مؤثر است.  مانند ایجاد شخصیت مشتری برای فهمیدن طریقه ی بازاریابی مؤثر که باید جواب تمامی این سوالات را بدانید.

برای درک هدف از برند تجاری  باید بدانید که چرا کاربران باید به تجارت شما اهمیت بدهند و شما چگونه خاص میشوید.

درک خود و هدفتان

تحقیق در مورد مخاطب و رقابت خود

لزوما باید در مورد کاربر و مخاطب خود تحقیق کنید و بفهمید نیاز کاربر چیست و از شما چه میخواهد.

این یک مرحله ی کلیدی است که درک مناسبی از کاربر و این که از شما و تجارتتان چه میخواهند داشته باشید تا به برند و تبلیغات شما در حوزه ی برندتان کمک کند.

شما لزوما می خواهید بسته به مخاطب خود یک شخصیت خریدار ایجاد کنید.  پس سعی کنید مخاطب خود راشناسایی کنید.و اینکه هویت برند تجاری ایده آل خریدارشماچه کسی است.

همچنین اطلاعاتی در مورد سن آن ها ، منافع آن ها ، میزان درآمد آن ها ، طریقه ی خرج کردنشان ، و مکان حضور آن ها را به دست آورید.

مثلا دانستن این که اکثر مخاطبان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب حضور دارند و اینکه آیا فقط در یک رسانه ی اجتماعی فعالیت دارد یا بیشتر و... کمک شایانی به درک مخاطب خود میکند.

همچنین مورد رقابت خود تحقیق کنید.  منظوراز این کار این نیست که فقط از وب سایت ها بازدید کنید بلکه  برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند کافی برای رسیدن به این هدف ، باید خیلی عمیق‌تر پیش بروید.

بررسی رسانه های اجتماعی ، ثبت نام ایمیلی ، درک نام تجاری رقبا و دیگرموارد لازم از جمله کارهایی است که باید برای رقابت خود از آن ها استفاده کنید.

تحقیق مخاطب

 ایجاد لوگو

در این مرحله لوگوی خود را طراحی کنید به صورتی که ویژگی های مربوط به هویت برند تجاری خود درآن قابل فهم و مشاهده باشد.

پس وقت کافی را برای ایجاد لوگوی تجارت خود بگذارید که به اندازه ی کافی قدرتمند و از لحاظ بصری جذاب باشد.

برخی از لوگوها در عین سادگی معنای عمیقی دارند مثلا نایک که نمادی از اساطیر یونان است که الهه ی پیروزی است و یا آمازون که نمادی از A تا Z  دارد یعنی از A تا Z  هرچیزی میخواهید بخرید.

میتوانید نوع افکار و میزان خلاقیتی که در این مرحله وجود دارد را درک کنید.  لوگوی شما در وب سایت ، تبلیغات ، پروفایل های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر نشان داده می شود.

بخش مهم و اصلی طراحی لوگو این است که هم از نظر بصری جذاب باشد و هم پیام برند شما را ارائه دهد.

حتما در طراحی لوگو از رنگ های جذاب استفاده کنید همچنین به تایپوگرافی آن اهمیت ویژه ای بدهید و از متن مناسب استفاده کنید.

زیرا طبق صحبت قبل لوگوی شما از اصلی ترین شناسه های معرفی برند شما است.

طراحی لوگو

توسعه ی صدای برند خود

این یک مرحله ی فوق‌العاده ضروری در ایحاد هویت برند تجاری شما است.  صدای برند شما در مکان های مختلفی قرار میگیرد و این حائزاهمیت است.

صدای برند شما درپست های رسانه اجتماعی ، تبلیغات ، وبلاگ ها و ... در هنگام برقراری تعمل با مخاطبانتان قرار میگیرد.

وقتی کار روی صدای برند خود را شروع می کنید ، باید لحن آن را مشخص کنید.توجه به این موضوع که آیا حرفه ای ، شوخ‌طبع یا دوستانه باشد.

هرلحنی که انتخاب کنید باید در تمامی سیستم عامل ها سازگار باشد. بدین ترتیب میتوانید تاثیر بالقوه ای برمخاطبانتان بگذارید. شما باید لحنی متناسب با شخصیت برند خود استفاده کنید.

مثلا اگر نام تجاری شما روی محصولات لوکس تمرکز دارد ، می بایست لحنی حرفه ای داشته باشید تا برند پیشرفته خود را تکمیل کند.

مطمعنا مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید گفتگو است. شما به برند خود صدا می دهید تا مخاطبان بتوانند با شما مکالمه کنند.

اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان خود همسو هستید تا صدا به هدر نرود.

توسعه ی صدای برند خود

شروع کنید و استوار باشید

پس از این که تمامی اقدامات لازم را برای ایجاد هویت برند تجاری خود انجام دادید باید استارت بزنید و در این راه استوار باشید.

برای این منظور باید بازاریابی هویت برند تجاری خود را شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که همه ی فرآیندهای برندهای تجاری خود را ایجاد کرده اید.

از قلم ها ، رنگ ها و اشکال خود که قبلاً انتخاب کرده اید استفاده کنید وبدانید که مهم نیست که چه چیزی ایجاد می کنید پیغام برند شما را منعکس کرده و از طریق صدای برند شما ارسال میشود.

از راهنمای سبک برند خود استفاده کنید. راهنمای سبک برند یا مارک راهنمایی است شامل تمام مواردی که تاکنون در این فرآیند ایجاد کرده اید.

هویت برند تجاری شما اگر راهنمای سبک برند داشته باشد میتواند به هر کسی که نام تجاری شما را میخواند حس بازیابی و همانند بودن بدهد.

ما تمام این کارها را نکردیم که از این فرایندها استفاده نشود پس اطمینان حاصل کنید که راهنمای نام تجاری شما به راحتی دنبال می شود و دستورالعمل های مشخصی برای سناریوهای مختلف دارد.

تمامی این فرآیند ها به شما و تیم شما کمک میکند محتوای جالبی متناسب با بند تجاری خود درست کنید.

ساخت هویت برند را شروع کنید

اهمیت برندینگ در کسب و کار

به کمک یک برندینگ قوی، هویت منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای برند خود ایجاد کنید!

گاهی، اصطلاحاتی نظیر برند و لوگو به عنوان معادل یکدیگر استفاده می شود. برای انتخاب لوگو نیز باید دقت مناسب را به خرج دهید تا تصویری ماندگار ایجاد کنید.

ناگفته نماند که لوگوی هر سازمانی نمادی از تجارت و کسب  و کار آن است ، با این حال ، بازهم کلیت یک برند نمی باشد. در واقع، ایجاد لوگو تنها یک گام کوچک در جهت برندسازی ، توسعه و ایجاد هویت برند است.

برند اساساً بخش مهمی از هویت یک برند Brand Identity است که یکی از مهمترین بخش های برندینگ می باشد.

نام تجاری باید مرتبط با حوزه فعالیت و کسب و کار شما باشد و معرف محصولات یا خدمات ارائه شده توسط برند شما است.

امیدواریم به کمک این مطلب از بلاگ سلکتک به شما در ساخت هویت برند تجاری مناسب کمک کرده باشیم.

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بروزرسانی یوتیوب برای واکنش بینندگان در پخش زنده

در بروزرسانی اعلام شده توسط YouTube مدیریت تبلیغات و ری اکشن ها در پخش زنده یوتیوب بهبود می یابد

2024-04-25 10:07:38

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه