مدیریت زمان و نقش آن در زندگی و کسب و کار

مدیریت زمان ، موفقیت را جذب کن

آیا تا به حال این سوال را ازخود کرده اید که چرا برخی از افراد موفق به انجام تمام کارها سروقت میشوند و عده ای در نیمه ی راه کم می آورند ؟ همه چیز به مدیریت زمان برمیگردد .

طبق تحقیقاتی حدود نیمی از کارها در لیست کارهای ناتمام قراردارد . یعنی به عبارتی تقریبا از هر 10 کار 4 مورد به اتمام نمیرسد .

جای این سوال باقی میماند که چرا برخی از افراد با وجود صرف ساعت های یکسان از دیگران بیشتر بهره وری دارند ؟ میتوانید راز موفقیت آن ها را دریابید ؟ .

باید گفت هیچ  راز و قدرتی درکار نیست . همه چیز به Time Management برمی گردد . این مهم ترین و باارزش ترین مهارتی است که هر کسی می تواند بیاموزد .

وقت طلاست و زمان غیر قابل تعویض است . بنابراین اگر خواهان استفاده و بهره وری بهینه هستید باید هوشمندانه کار کنید .

سلکتک با ارائه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ از قبیل سئو ، طراحی سایت ، خدمات شبکه های اجتماعی نظیر خرید ویو یوتیوب ، خرید بازدید آپارات و... به کسب و کارهای شما کمک میکند .

مدیریت زمان و کسب موفقیت

مدیریت زمان چیست ؟

چه در کسب و کار و چه در زندگی شخصی خود ، هرگز نباید اهمیت مدیریت زمان را کوچک جلوه دهیم . برای درک بهتریک لحظه به آن فکر کنید .

چندبار به خود یا دوستان گفته اید که میخواهید فلان کار را انجام دهید ولی وقت ندارم ؟ .

حالا از خود بپرسید: آیا اگر از زمانم بهینه تر استفاده کنم ، آیا می توانم راه موفقیت را بهتر طی کنم ؟ . دقیقاً منظور ما مدیریت زمان است . این یعنی استفاده بهتر و بهینه تر از زمان .

استراتژی های Time Management زیادی در اختیار ما است  اما مهم است که ما مزایای ملموس مدیریت تایم را درک کنیم و به عادت های قدیمی خود باز نگردیم .

24 ساعت در روز وجود دارد . اما هیچ کس 24 ساعت کامل کار نمی کند .

همه ما با ظرفیت های مختلف کار می کنیم ، اما اکثر چیزی در حدود 7 الی 8 ساعت کار میکنیم .

بنابراین  اگر می خواهیم در اوج  موفقیت و رقابت در تجارت و کسب و کار خود باشید  یافتن راه هایی برای به حداکثر رساندن بازده خود درهمین تایم ضروری است .

مدیریت زمان چیست ؟

کارهایی که در مدیریت زمان باید انجام داد

هوشمندانه کار کنید نه سخت تر و طولانی تر

هنگامی که کنترل  کسب و کار و زمان را در دست دارید زمان برای شما کار میکند نه بر علیه شما . پیدا کردن جریان کاری خود آسان است تنها روال عادی را پیدا کنید .

راه های زیادی برای هوشمندانه کار کردن وجود دارد . موارد کوچکی مانند یافتن صرفه جویی در وقت یا صرف نظر کردن از کارهای بی اهمیت میتواند مکان خوبی برای شروع باشد .

تصیمات بهتر بگیرید

مدیریت زمان خوب نه تنها به ما در دستیابی به اهداف بهتر کمک می کند ، بلکه باعث تصمیم گیری بهینه تر و آگاهانه نیز می شود .

وقتی به زمان نیاز داریم ممکن است تصمیمات ضعیفی بگیریم این اغلب به ضرر کار ما است.

داشتن زمان بیشتر در دستان ما این امکان را به ما می دهد که بهتر فکر کنیم و این یعنی می توانیم برای تصمیم گیری رویکردی سنجیده اتخاذ کنیم .

به دست آوردن میزان پتانسیل خود

اگر ما با کمترین ظرفیت خود کار می کنیم  بعید است که بتوانیم از پتانسیل کامل خود را به معرض نمایش بگذاریم . اما در صورت به کار بردن تمام توان خود بهترین نسخه ی خود را ارائه میدهیم .

خودسازی و تمرکز بر روی خود

وقتی به طور موثر کار کنید می توانید زمان بیشتری را به یادگیری و بهبود خود در کسب و کار اختصاص دهید .

زمان بیشتری برای مطالعه کتاب ، یادگیری مهارت های جدید یا تقویت مهارت های موجود ما وجود دارد که باید آن ها را به کار ببریم .

هرچه بیشتر خودمان را ارتقا دهیم ، ارزش بیشتری در یک محیط حرفه ای داریم و پول بیشتری را میتوانیم کسب کنیم .

کاهش استرس

وقتی زمان با ما نیست و مدیریت زمان نداریم  احساس عصبانیت و سردرگمی داریم . این زمانی است که استرس شروع می شود و در نتیجه سلامت روانی ما دچار مشکل می شود .

اما در صورت یادگیری مدیریت وقت زندگی هماهنگ می شود ، حجم کار آسان تر می شود و نتیجه ی بهتری برای ما دارد .

کارهایی که در مدیریت زمان باید انجام داد

4 (D) در مدیریت زمان

در محل کار  بسیاری از ما باید به خاطر بسیاری از مسائل از جمله موفقیت و پیشرفت تصمیمات فوری بگیریم .

4 (D) در مدیریت زمان به عنوان بهره وری شناخته می شود که یک چارچوب تصمیم گیری است که به شما در برقراری تماس ها کمک می کند .

4 (D) مخفف Do ، Defer  ، Delegate  و Delete است .

به عنوان ابزاری برای اولویت بندی و برنامه ریزی کار این ها به شما این امکان را می دهند که سریع تصمیم بگیرید ودر آینده چه کاری باید انجام دهید و چه چیزی را از لیست کارهای خود حذف کنید .

در ابتدای هر روز کاری ، به لیست کارهای خود را مشاهده کنید سوالات زیر را از خود بپرسید:

الان چه کارهایی را میتوانم انجام دهم ؟ چه کارهایی را به شخص دیگر واگذار کنم ؟

چه کارهایی از نظر تایم مهم نیستند و بنابراین می توانند عقب بیفتند؟ کدام کارها را میتوان کلا کنار گذاشت ؟ .

پس از اینکه فهرست کارهای خود را را طبق چهار (D) تقسیم بندی کردید حجم کاری خود را با تقسیم کردن آن به قطعات کوچکتر و کنترل شده کم کنید .

4 (D) در مدیریت زمان

مهارت های مورد نیاز برای مدیریت زمان

سازمان دهی

قبل از انجام هر کاری ، یک لحظه وقت بگذارید و در مورد نحوه انجام کارها فکر کنید. هدف چیست ؟  آیا نظم در کارهایتان دارید و... .

اولویت بندی

اولویت بندی گردش کار را نباید تنها داشت بلکه باید ضروری دانست و اعمال کرد . این به شما کمک می کند روی کارهای مهم تمرکز کنید .

تعیین هدف

تعیین هدف در هر پروژه بسیار مهم است . اهداف اعلام شده خود را در چارچوب کاری خود قرار دهید . بهتر است بیش از حد فکر کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید .

برنامه ریزی

وقتی با یک برنامه محکم کار می کنید و برنامه ریزی دارید پیش بینی در کارهایتان دارید و برای هر تعداد احتمال آماده می شوید . همچنین احتمال غافل گیری شما کمتر است .

زمان خود را پیگیری کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود مهارت های مدیریت زمان این است که نحوه گذراندن زمان خود را پیگیری کنید .

هنگامی که متوجه شدید زمان شما چگونه صرف میشود می توانید بفهمید چه چیزی شما را به جلو می راند و چه چیزی شما را عقب نگه می دارد.

مهارت های لازم در مدیریت زمان

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه کسب درآمد از YouTube Shorts

شرایط و قوانین کسب درآمد از یوتیوب شورت در این مطلب از بلاگ سلکتک به صورت کامل توضیح داده ایم

2024-02-26 11:29:06

زمان مطالعه : 4 دقیقه