بهبود در عملکرد پایگاه داده در وردپرس 6.1

 

بهبود در عملکرد پایگاه داده در وردپرس 6.1

وردپرس 6.1 شامل بهبودی گسترده در عملکرد پایگاه داده خود است که این ویژگی جدید نوید عملکرد سریع‌تر وب‌سایت‌های وردپرس را می‌دهد.

وردپرس 6.1، در نوامبر 2022 برنامه ریزی شده است و بهبود گسترده ای در عملکرد پایگاه داده خواهد داشت.

با افزایش بازدیدکنندگان یک سایت، اگر قابلیت کش در سایت فعال نباشد، درخواست های زیادی سمت سرور می‌رود که نتیجه آن کاهش سرعت سایت است که این مساله برای سئو سایت مناسب نیست.

بهبود دقیق حافظه پنهان و دیگر بروزرسانی هایی که در این محتوا به آن می‌پردازیم وهمراه ما در بلاگ سلکتک باشید.

اگر قصد بهبود سئو سایت خود را دارید می‌توانید با خرید ورودی گوگل از ما این پارامتر مهم در سئو را به راحتی و با تنظیمات جذاب و کاملا شخصی سازی شده تامین کنید.

 

بهبود در عملکرد پایگاه داده

با توجه به مشارکت کننده اصلی وردپرس که روی این پروژه کار کرده است، ویژگی کش منجر به بهبود چشمگیری خواهد شد.

بدین ترتیب در وردپرس 6.1، بهبود گسترده ای در عملکرد پایگاه داده وجود دارد. جستجوهای پایگاه داده در WP_Query اکنون در حافظه پنهان هستند.

در این صورت باید منجر به میلیاردها کوئری پایگاه داده کمتر تکرار شود.

WordPress 6.1 شامل بهبودی در نحوه اجرای کوئری های پایگاه داده در کلاسWP_Query  می‌شود، به طوری که نتیجه جستجوهای پایگاه داده در حافظه پنهان آبجکت ها ذخیره می‌شود.

این بدان معناست که اگر همان کوئری پایگاه داده بیش از یک بار اجرا شود، نتیجه از حافظه نهان بارگیری می شود.

برای کسانی که از کش کردن اشیاء دائمی استفاده می‌کنند، این بدان معناست که تا زمانی که کش‌ها از بین نرود، کوئری پایگاه داده دوباره اجرا نمی‌شود و در نتیجه تعداد کوئری بسیار کمی به پایگاه داده درخواست می‌دهند.

 

نحوه عملکرد پایگاه داده و کوئری ها در وردپرس

وردپرس قسمت های مختلف وب سایت را در یک پایگاه داده ذخیره می کند.

یک پایگاه داده حاوی اطلاعاتی درباره سایت است که در جداول سازماندهی شده قرار گرفته است.

به عنوان مثال، تمام محتوای پست های صفحه وب در یک جدول ذخیره می شود.

هنگامی که شخصی از یک صفحه وب بازدید می کند، وردپرس با زدن یک کوئری در دیتابیس برای جستجو و یافتن محتوای آن صفحه وب تلاش میکند.

وردپرس برای هر صفحه وب درخواستی چندین کوئری در پایگاه داده ایجاد می کند و این کار را برای هر بازدید کننده سایت انجام می دهد.

در نتیجه، وقتی بازدیدکنندگان سایت شما زیاد باشند، هزاران بار در دقیقه این اتفاق می‌افتد و می‌تواند به یک بار سنگین بر روی سرور تبدیل شود و در نتیجه عملکرد پایگاه داده کندتر شود که به نوبه خود سرعت کل سایت را کاهش می‌دهد.

با این ویژگی جدید ذخیره پایگاه داده، به جای ایجاد یک پرس و جو از پایگاه داده، ابتدا بررسی می کند که آیا آنچه به دنبال آن است در حافظه پنهان است یا خیر و اطلاعات را از آنجا بیرون می کشد.

 

کش پایگاه داده در وردپرس 6.1

 

کش پایگاه داده در وردپرس 6.1

در سایت‌ها با فعال کردن حافظه پنهان اشیاء مداوم، این امر منجر به تعداد زیادی از مجموعه‌های کش غیرضروری و افزودنی‌هایی شد که در هر درخواست اجرا می‌شوند. اگر کش کوئری از قبل وجود داشته باشد و در حافظه پنهان باشد، کش تنظیم نشده است. استفاده از update_post_caches را با _prime_post_caches جایگزین کنید تا مطمئن شوید که فقط پست‌هایی که در حافظه پنهان نیستند، قرار می‌گیرند.

هر نسخه شامل صدها پیشرفت است و مهمترین آنها به طور کلی در روز انتشار واقعی برجسته می شوند.

انتظار می‌رود که ویژگی جدیدی که عملکرد وردپرس را بهبود می‌بخشد در نسخه 6.1 قرار گرفته و سرعت سایت های وردپرسی را افزایش دهد.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه کسب درآمد از YouTube Shorts

شرایط و قوانین کسب درآمد از یوتیوب شورت در این مطلب از بلاگ سلکتک به صورت کامل توضیح داده ایم

2024-02-26 11:29:06

زمان مطالعه : 4 دقیقه

آموزش کامل کار با دیسکورد

به کمک دیسکورد شما می توانید گروهی ایجاد کرده و با اعضای گروه چت صوتی و یا ارتباط متنی داشته باشید. با سلکتک همراه باشید تا آموزش کار با آن را یادبگیرید

2024-02-09 11:46:55

زمان مطالعه : 8 دقیقه