تفکر مثبت و تاثیر آن در زندگی

چگونه تفکر مثبت زندگی شما را تغییر میدهد ؟

قدرت تفکر مثبت بر هیچ کس پوشیده نیست . در واقع ، این ایده که ذهن شما می تواند دنیای شما را تغییر دهد کاملا اثبات شده و قطعی است .

باید به شما این اطمینان را بدهم که تمرکز بر نکات مثبت و داشتن افکار مثبت می تواند مسیر زندگی شما را در تمام عرصه های زندگی دگرگون سازد .

جا دارد که این سوال را از خود بپرسیم آیا می توانید حدس بزنید که موفق ترین و خوشبخت ترین افراد در تمام طول روز به چه چیزی فکر میکنند ؟ .

باید گفت افراد سالم و موفق در بیشتر مواقع به چگونگی به دست آوردن هر آنچه در ذهن خود دارند فکر میکنند . از این طریق ایجاد یک نگرش مثبت که زندگی آن ها را تغییر میدهد .

با ذکر یک مثال به سراغ این بحث میرویم . فرض کنید شما در فضای آنلاین میخواهید با طراحی سایت و نرم افزار یک بیزینس راه اندازی کنید .

اگر به آن خوشبین باشید و ذهن مثبت نسبت به انجام این کار داشته باشید احتمالا نیمی از مسیر را پیش رفته اید .

تفکر مثبت و تغییر زندگی

تفکر مثبت و مثبت اندیشی با تعیین هدف شروع میشود

وقتی درباره آنچه می خواهید و چگونگی به دست آوردن آن فکر می کنید احساس سرور و سلطه ی بیشتری نسبت به زندگی و آینده ی خود دارید .

وقتی به چیزی فکر می کنید که باعث خوشحالی شما می شود ، مغز شما در واقع اندورفین ترشح می کند که یک حس آرامش و رضایت خاطر به شما میدهد .

این امر سبب این میشود که شما یک نگرش مثبت پیدا می کنید و تمام این جریانات به داشتن هدف که همان تفکر مثبت است ختم میشود .

بر اساس بسیاری از تست های روانشناسی و روانشناختی افراد شاد از کیفیت ویژه ای برخوردار هستند که آنها را قادر می سازد زندگی بهتری نسبت به حالت متعادل خود داشته باشند .

ما اسم این کیفیت راخوش بینی میگذاریم . بهترین خبر در مورد خوش بینی این است که قابل آموزش و یادگیری است . این یعنی شما میتوانید با داشتن تفکر مثبت خوشبینانه عمل کنید .

طبق قانون علت و معلولی هر چیزی را که انجام میدهید و میگویید افراد دارای ذهن مثبت نیز آن را انجام میدهند همان نتایج را بدست می آورید و آن را تجربه میکنید .

افراد خوش بین در هر مشکل به جنبه ی مثبت آن نگاه میکنند . وقتی اوضاع بد و اشتباه پیش می رود میگویند این عالی است و حس مثبت اندیشی را در خود تقویت میکنند .

شروع تفکر مثبت با تعیین هدف

قدرت تفکر مثبت و تاثیر آن بر رفتار ما

افراد خوش بین در هر ناکامی به دنبال درس ارزشمند و حصول تجربه هستند . آنها به جای ناراحت شدن و سرزنش شخص دیگری برای آنچه اتفاق افتاده است میخواهند از آن درسی بگیرند .

ولی باید گفت آن ها چگونه ذهن خود را تربیت می کنید تا مثبت اندیش باشند ؟ .

آموزش ذهن شما برای مثبت اندیشی با استفاده از یک مفهوم ساده قابل دستیابی است . ذهن شما به اندازه کافی پهنای باند دارد که هر دفعه بر روی یک موضوع تمرکز کند .

وقتی یک رویداد منفی رخ می دهد ، بدانید که تفکر و پاسخ شما نتیجه ی نهایی را تعیین میکند . پس بهتر است تفکر مثبت را در خود تقویت کنید و به دنبال برآوردهای عالی باشید .

افکار مثبت افکاری هستند که می توانند بارها و بارها تکرار شوند تا به شما یاد دهند چگونه از افکار منفی دوری کنید و نگرش مثبت را تقویت کنید .

از هم اکنون تصمیم بگیرید که لیوان زندگی خود را نیمه پر ببینید . افراد خوشبخت به جای نگرانی یا حسرت به خاطر بسیاری از نعمت های زندگی خدا را شاکر هستند .

تصمیم بگیرید که شاد باشید ، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد  این روحیه حس آرامش و موفقیت را در شما زنده میکند .

قدرت تفکر مثبت و تاثیر بر رفتار ما

تفکر مثبت در رفتار و عمل

ایجاد یک نگرش مثبت می تواندبه روش های مثبتی به شما کمک کند . وقتی به افکار مثبت فکر می کنید مغز شما اجازه نمی دهید هرگونه افکار یا تردیدهای منفی را پرورش دهد .

بعد از اینکه آموزش دیدید چگونه مثبت فکر کنید ، متوجه تغییرات شگفت انگیز اطراف خود خواهید شد .

با کاهش باورهای محدودکننده خود به طور موثر درجا زدن و کسلی را ازخود دور میکنید و هرگز نتایج بد و منفی را در ذهن خود تصور نمی کنید .

هنگامی که به فکر منفی رسیدید تفکر مثبت را سرلوحه قرار دهید و با انجام رفتارهایی که در زیر به آن اشاره میکنیم روحیه ی خود را قوی کنید .

سعی کنید بیشتر لبخند بزنید . طبق گزارشی افرادی که هنگام انجام یک کار استرس زا لبخند می زدند بعد از آن احساس مثبت تری نسبت به افرادی که خنثی بودند داشتند .

اگر لبخند واقعی باشد مطمعنا سود بیشتری میبرید . بنابراین به دنبال شوخ طبعی باشید و وقت خود را با افراد یا چیزهایی که باعث خنده شما می شود بگذرانید .

تفکر مثبت در رفتار

نکاتی که افراد بدبین باید بدانند

اگر شما به طور طبیعی بدبین تر باشید به این معناست که شما انتظار بدترین اتفاقات را دارید . یادگیری تفکر مثبت به عنوان مهارتی که می توانید آموزش ببینید تا به شما کمک کند .

مطالعاتی نشان داده است که مثبت اندیشی به افراد کمک می کند تا بیماری را کنترل کنند و افسردگی را تسکین دهند . صرف نظر از اینکه آنها به طور طبیعی خوش بین یا بدبین باشند .

قبل از اینکه تفکر مثبت را تمرین و اجرا کنید به دنبال هرگونه افکار منفی باشید که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد .

مثلا پیش بینی فاجعه یکی از افکار منفی است . این بدان معناست که شما یک عقب گرد دارید و منتظر آن هستید که بدترین اتفاق رخ دهد .

مثلا در هنگام رفتن به سر کار ماشین شما خراب میشود . شما به دنبال این هستید که تمام روز شما قرار است خراب شود .

تفکر سیاه و سفید نوعی دیگر از افکار منفی است . این یعنی شما هیچ حد وسطی را قائل نیستید یعنی یا همه چیز عالی است یا بد .

وقتی حس کردید تفکر منفی سراغتان آمده است سعی کنید آن را متوقف کنید و تمرکز خود را به سمت تفکر مثبت سوق دهید .

منطقی فکر کنید . افکار منفی شما یک شبه از بین نخواهد رفت. اما با تمرین می توانید به خود یاد بدهید تا مثبت اندیش باشید .

نکاتی در مورد افراد بدبین

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه کسب درآمد از YouTube Shorts

شرایط و قوانین کسب درآمد از یوتیوب شورت در این مطلب از بلاگ سلکتک به صورت کامل توضیح داده ایم

2024-02-26 11:29:06

زمان مطالعه : 4 دقیقه

آموزش کامل کار با دیسکورد

به کمک دیسکورد شما می توانید گروهی ایجاد کرده و با اعضای گروه چت صوتی و یا ارتباط متنی داشته باشید. با سلکتک همراه باشید تا آموزش کار با آن را یادبگیرید

2024-02-09 11:46:55

زمان مطالعه : 8 دقیقه