راه اندازی تجارت

چگونه یک تجارت راه اندازی کنیم ؟

هرکسی میتواند برای راه اندازی تجارت یا کسب و کاری اقدام کند حتی بدون داشتن مدرک دانشگاهی ، داشتن بودجه ی بالایی و یا داشتن تجربه ی شرکتی و غیره.

چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک ایده ی عالی ، سیستم مناسب شما و اراده برای انجام این کار است.

شاید الان به دنبال روش هایی برای یادگیری و راه اندازی کسب و کار هستید و انگیزه و هدفی برای آن دارید. آنچه شما باید بدانید این است که چگونه امپراتوری قدرتمند خود را بسازید.

در این پست ما شما را با مراحل دقیق و مناسب برای شروع و راه‌اندازی یک تجارت و سیستم های مرتبط به آن آشنا میکنیم. پس با سلکتک همراه باشید.

اساس کار به این شکل است که ابتدا یک ایده طراحی کنید که بر اساس نیاز کاربران باشد.

به طور مثال احتمالا شما برای کسب و کار آنلاین به فکر طراحی سایت اختصاصی یا ایجاد پیجی در رسانه های اجتماعی میفتید.

سپس یک طرح تجاری ایجاد کنید و بعد ازآن یک چهارچوب کلی از کسب و کار خود ترسیم کنید و تحقیقات بازار و پرس و جو از دیگران را چاشنی کار خود کنید.

در مرحله ی بعدی جنبه ی حقوقی کار ها را حل کنید. این یعنی تصمیم گیری در مود ساختار کسب و کار ، ثبت تجارت و گرفتن مجوز را انجام دهید.

سرمایه گذاری کنید و تیم خود را ایجاد کنید و بعد از آن تجارت خود را گسترش دهید. این ها یک شمای کلی از کاری که قرار است انجام دهید ، است.

چگونگی راه اندازی تجارت

روند راه اندازی تجارت

 طراحی ایده ی تجاری
تحقیقات بازار
موارد حقوقی
ترسیم چهارچوب کاری
سرمایه گذاری برای تجارت
توسعه ی محصول و خدمت
ایجاد تیم مناسب و پیدا کردن مکان کسب و کار
گسترش تجارت

طراحی ایده ی تجاری

هر کسب و کار با طراحی یک ایده شروع میشود. اگر از قبل این ایده را دارید که سراغ مراحل بعدی بروید وگرنه یک طوفان مغزی را شروع کنید.

برای طراحی یک ایده ی تجاری عالی به این فکر کنید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند فضای کسب و کار را با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر دهد.

سعی کنید چشم انداز جدید و جالبی طراحی کنید تا نسبت به رقبا برتری داشته باشید. به روش هایی فکر کنید که عملکرد شما را بهتر، آسان تر و ارزان‌تر می‌کند.

تحقیقات بازار

هدف اصلی از تحقیقات بازار درک رفتار و علایق مشتری و کاربر است. نقاط قوت و ضعف آن ها را شناخته و نسبت به آن ها عمل کنید.

باتوجه به شرایط اقتصادی کنونی این مرحله بسیارمهم است. سعی کنید هنگام تحقیقات بازار از طریق پرسشنامه ، صحبت مستقیم  وغیره این سوالات را مدنظر داشته باشید :

چه خدمت یا محصولی تقاضا دارد ؟ اندازه ی بازار چقدر است؟ چه تعدادی از رقبا تجارت و کسب و کاری مثل شما  دارند ؟ کاربر چه اندازه قرار است برای محصول شما هزینه کند و غیره.

طراحی ایده ی تجاری

موارد حقوقی

ابتدا ساختار کسب و کار خود را مشخص کنید و الزامات قانونی و مالیاتی را رفع کنید. مواردی همچون انحصار شرکت ، مشارکت ، وشرکت سهامی و غیره.

از خدمات یک متخصص مالیاتی استفاده کنید چون هر ساختاری مجموعه ای از نیازهای مالیاتی خاص خود را دارد و یا میتوانید از یک سرویس شکل گیری تجارت آنلاین استفاده کنید.

نام تجاری انتخاب کنید و تجارت خود را ثبت کنید . برای این امر بهتر است وقت مناسبی بگذارید و با دانش و تحقیق کامل جهت راه اندازی تجارت عمل کنید.

ترسیم چهارچوب کاری

هنگامی که یک طرح تجاری ایجاد می کنید همه جنبه های کسب و کار خود را به صورت یک سند دربیاورید و چهارچوب کاری که میخواهید انجام دهید را ترسیم کنید.

افکار و تحقیقات و آنچه برای راه‌اندازی تجارت ایده آل لازم است را بنویسید و در مورد آن ها تحقیق کنید. با این کار تمامی نکات برای فرآیندهای آینده را شناسایی میکنید.

ترسیم چهار چوب کاری

سرمایه گذاری برای تجارت

روش های زیادی هست که میتوانید منابع لازم برای شروع یک کسب و کار را تهیه کنید. مثلا میتوانید ازخانه شروع کنید و یا از دوستان و خانواده تقاضای قرض کنید.

درخواست وام بانکی بدهید. ولی در صورت نیاز واقعی به وام بانکی و واجد شرایط بودن این کار را انجام دهید.

توسعه ی محصول و خدمت

شما براساس محصول یا خدمت خود نیازهایی خواهید داشت. به عنوان مثال اگر می خواهید برنامه ای را توسعه دهید باید فردی با دانش فنی داشته باشید.

یا اگر محصولی با تولید انبوه بخواهید باید تولید کننده ی محصول انبوه در اختیار اشته باشید. در راستای ایجاد تجارت ایده آل متناسب با نیازتان بهترین ها را به کار ببرید.

سادگی و کیفیت محصول مهم ترین ویژگی یک محصول است. روی چیزی تمرکز کنید که توجه کاربر را به خود جذب کند. از تحویل توسعه محصول به شخص شرکت دیگر خودداری کنید و در صورت انجام این کار مدام نظارت کنید.

برای کاهش سطح ریسک کنترل  همیشگی برای محصول  یا خدمت خود داشته باشید.

توسعه ی محصول و خدمت

 ایجاد تیم مناسب و پیدا کردن مکان کسب و کار

بهترین روش بر ای رسیدن به اهداف خود در راه اندازی تجارت قوی استفاده از یک تیم مناسب است. یکی از جنبه های مهم تجارت رو به رشد واگذاری مسئولیت به شریک ، کارمند یا افراد آزاد است.

در راستای این هدف باید به درستی اهداف خود را مشخص کنید و باید افراد تیم شما نیز این اهداف را درک کنند و خطای کمتری را مرتکب بشوند.

پروتکل های استخدام را ایجاد کنید و از مصاحبه و غربالگری استفاده کنید تا تیم شایسته تری را ایجاد کنید.

درباره مشتریان خود و نحوه تعامل آنها با موقعیت مکانی خود فکر کنید. ببینید آیا موقعیت مکانی شما نمایانگر تصویری است که می خواهید تجارت خود را بر اساس آن راه اندازی کنید یا خیر.

گسترش تجارت

تنها راه اندازی تجارت کافی نیست. اگر می خواهید تجارت خود را به نحو احسن داشته باشید باید یک برنامه رشد داشته باشید. راه های زیادی برای رشد کسب و کار و تجارت خود وجود دارد.

از رسانه های اجتماعی ، کمپین های ارگانیک ، اینفلوئنسرها و ... استفاده کنید. از طریق ایمیل بازاریابی انجام دهید تا تجارت خود را گسترش دهید.

داشتن یک مشتری اختصاصی میتواند نمایان رشد بلند مدت تجارت باشد. تمام تلاشی که شما برای پرورش مشتریان فعلی خود انجام می دهید ، می تواند در طولانی مدت مفید باشد.

زیرا آنها به عنوان مشتری تکراری شما عمل می کنند و در دراز مدت درآمد شما را تضمین می کنند.

ایجاد تیم و گسترش تجارت

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه کسب درآمد از YouTube Shorts

شرایط و قوانین کسب درآمد از یوتیوب شورت در این مطلب از بلاگ سلکتک به صورت کامل توضیح داده ایم

2024-02-26 11:29:06

زمان مطالعه : 4 دقیقه