چت جی پی تی برای تولید محتوا و سئوسایت

چت جی پی تی برای تولید محتوا و سئوسایت

استفاده از ChatGPT برای سئو و تولید محتوا و نکات مهم در رابطه با این هوش مصنوعی که به اسم چت جی پی تی میشناسید به صورت کامل برای شما آورده شده است

با بررسی شش نکته در مورد ChatGPT ، در می‌یابید که آیا می‌توانید از این هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی سایت و تولید محتوا بهره ببرید.

ChatGPTیک چت ربات هوش مصنوعی است که می تواند مسیرها را طی کند و کارهایی مانند نوشتن مقاله را انجام دهد. مسائل متعددی وجود دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از آن برای محتوا و سئو باید درک کنید.

کیفیت محتوای ChatGPT شگفت‌انگیز است، بنابراین ایده استفاده از آن برای افزایش بازدید و اهداف سئو باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مطلب از بلاگ سلکتک میخواهیم بررسی کنیم که آیا از چت جی پی تی برای تولید محتوا و سئوسایت می توان استفاده کرد یا نه!

ChatGPT چه کارهایی می تواند انجام می دهد؟

به طور خلاصه،  ChatGPTنوعی یادگیری ماشینی است که به آن مدل یادگیری بزرگ نیز می‌گویند.

یک مدل یادگیری بزرگ، یک هوش مصنوعی است که بر روی حجم وسیعی از داده ها آموزش می بیند تا بتواند پیش بینی کند کلمه بعدی در یک جمله چیست.

هر چه داده های بیشتری دریافت کند (در مورد انواع وظایفی که می تواند انجام دهد مانند نوشتن مقاله) بیشتر آموزش داده می‌شود.

گاهی اوقات مدل های زبان بزرگ توانایی های غیرمنتظره ای را ایجاد می کنند.

همچنین دانشگاه استنفورد بیان می‌کند که چگونه افزایش داده های آموزشی GPT-3 را قادر ساخت تا متن را از انگلیسی به فرانسوی ترجمه کند، با توجه به اینکه چت جی پی تی به طور خاص برای انجام این کار آموزش ندیده است.

مدل های زبان بزرگ مانند GPT-3 و GPT-3.5 که زیربنای ChatGPT است برای انجام کارهای خاص آموزش ندیده اند.

آنها با طیف گسترده ای از دانش، آموزش می بینند و سپس می توانند آن را در حوزه های دیگر اعمال کنند.

این طرز آموختن، شبیه نحوه یادگیری یک انسان است. به عنوان مثال، اگر انسانی اصول نجاری را بیاموزد، می تواند از آن دانش برای ساختن یک میز استفاده کند، حتی اگر به آن شخص هرگز به طور خاص نحوه انجام آن را آموزش نداده باشند.

GPT-3 شبیه به مغز انسان عمل می کند زیرا حاوی دانش عمومی است که می تواند برای چندین کار اعمال شود.

مقاله دانشگاه استنفورد در مورد GPT-3

برخلاف اکثر سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی، GPT-3 به چنین هوش عمومی شبیه به انسان نزدیک‌تر شده است.

ChatGPT از یک مدل زبان بزرگ دیگر به نام InstructGPT استفاده می کند تا برای گرفتن مسیرها از انسان و پاسخ های طولانی به سوالات پیچیده آموزش داده شود.

این توانایی برای پیروی از دستورالعمل‌ها باعث می‌شود ChatGPT بتواند دستورالعمل‌هایی را برای ایجاد یک مقاله تقریباً در مورد هر موضوعی دریافت کند و آن را به هر طریقی که مشخص شده انجام دهد.

با توجه به قابلیت های یادگیری آن، می تواند یک مقاله با محدودیت هایی مانند تعداد کلمات و گنجاندن نکات موضوعی خاص بنویسد.

ChatGPT چه کارهایی می تواند انجام می دهد؟

شش نکته در مورد ChatGPT که باید بدانید

ChatGPT می تواند تقریباً در مورد هر موضوعی مقاله بنویسد، زیرا بر روی متن های بسیار متنوعی که در دسترس عموم است آموزش داده شده است.

با این حال محدودیت‌هایی برای ChatGPT وجود دارد که قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از آن در پروژه SEO سایت مهم است که بدانید.

بزرگترین محدودیت این است که ChatGPT برای تولید اطلاعات دقیق غیرقابل اعتماد است. دلیل نادرست بودن آن این است که مدل فقط پیش‌بینی می‌کند که چه کلماتی باید بعد از کلمه قبلی برای یک جمله در یک پاراگراف در مورد یک موضوع خاص بیایند و دقت آن برروی محتوا و موضوع اصلی نیست.

اگر قصد استفاده از چت جیپیتی برای تولیدمحتوای سایت را دارید، مسلما این موضوع باعث نگرانی شما خواهد شد.

  1. برنامه ریزی شده برای جلوگیری از انواع خاصی از محتوا

برای مثال،ChatGPT  به‌طور خاص برنامه‌ریزی شده است تا متنی درباره موضوعات خشونت گرافیکی، مستهجن و محتوای مضر مانند دستورالعمل‌هایی درباره نحوه ساخت یک وسیله انفجاری تولید نکند.

  1. بی اطلاع از رخدادهای جاری

محدودیت دیگر برای این هوش مصنوعی این است که از محتوایی که بعد از سال 2021 ایجاد شده است آگاه نیست.

بنابراین اگر محتوای شما باید به روز و تازه باشد،ChatGPT  در شکل فعلی آن ممکن است مفید نباشد.

  1. دارای تعصبات داخلی است

محدودیت مهمی که باید از آن آگاه بود این است که به گونه ای آموزش دیده باشد که مفید، راستگو و بی ضرر باشد.

این ویژگی ها همیشه مناسب نیستند، بلکه تعصبات عمدی هستند که در دستگاه تعبیه شده اند.

به نظر می رسد بی ضرر بودن برنامه باعث می شود خروجی از منفی بودن جلوگیری کند.

این یک مساله خوب است، اما به طور ماهرانه مقاله را از مقاله ای که ممکن است در حالت ایده آل خنثی باشد تغییر می دهد.

باتوجه به این مساله همیشه پایان محتوا قابل پیشبینی خواهد بود و باتوجه به موضوع سایت و محتوا مورد انتظار باید تنظیمات دقیق تری برای تولید محتوای خود تعیین کنید.

نکته این است که ChatGPT دارای سوگیری هایی است و باید از نحوه تأثیر آنها بر خروجی آگاه بود.

  1. ChatGPT به دستورالعمل های بسیار دقیق نیاز دارد

ChatGPT به دستورالعمل‌های دقیقی نیاز دارد تا بتواند محتوایی با کیفیت بالاتر تولید کند که شانس بیشتری برای یونیک بودن یا داشتن یک دیدگاه خاص داشته باشد.

هرچه دستورالعمل های بیشتری به آن داده شود، خروجی مورد انتظار پیچیده‌تر خواهد بود.

این مورد هم یک نقطه قوت و هم محدودیت است که باید از آن آگاه بود.

هرچه دستورالعمل کمتری در درخواست برای محتوا وجود داشته باشد، اینکه خروجی یک محتوای یونیک نباشد، احتمال آن بیشتر می‌شود.

این موضوع صرفا از این دیدگاه گفته نمیشود که محتوا کپی باشد، گاهی اوقات کلمات متفاوت هستند اما ساختار محتوا یکسان می‌شود.

ChatGPT برای انتخاب کلمات کاملاً تصادفی در هنگام پیش‌بینی کلمه بعدی در مقاله طراحی شده است، بنابراین منطقی است که خود سرقت ادبی انجام ندهد. وقتی دستورها کمتری به آن دهید، ممکن است درخواست شما با شخص دیگری یکسان شده و محتوای کاملا خاص و یونیک به شما تحویل ندهد.

  1. آیا محتوای ChatGPT قابل شناسایی است؟

محققان در گوگل و سایر سازمان‌ها سال‌ها بر روی الگوریتم‌هایی برای شناسایی موفقیت‌آمیز محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کار کرده‌اند.

مقالات تحقیقاتی زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. محققان آزمایش‌های زیادی انجام داده‌اند تا ببینند چه نوع تحلیلی می تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از الگوریتم هایی برای تشخیص محتوای کپی و یا بی ارزش استفاده می کند، شناسایی می‌کند.

آنها استراتژی هایی مانند استفاده از الگوریتم BERT برای جایگزینی کلمات با مترادف ها را آزمایش کردند. همچنین یکی دیگر از راهبردهای دیگر که غلط املایی را اضافه کرد.

چیزی که آنها کشف کردند این بود که برخی از ویژگی های آماری متن تولید شده با هوش مصنوعی مانند امتیازات شاخص Gunning-Fog و Flesch Index برای پیش بینی اینکه آیا یک متن توسط کامپیوتر تولید شده است مفید است، حتی اگر آن متن از الگوریتمی استفاده کرده باشد، بازهم مفید و قابل استفاده است.

  1. واترمارک نامرئی

جالبتر این است که محققان OpenAI واترمارکینگ رمزنگاری شده را توسعه داده اند که به شناسایی محتوای ایجاد شده از طریق یک محصول OpenAI مانند ChatGPT کمک می کند.

به کمک این نحوه نگارش، محتوا مختص شما می‌شود و واترمارکینگ می‌تواند به یک استاندارد صنعتی تبدیل شود، به گونه‌ای که Robots.txt به استانداردی برای خزیدن اخلاقی تبدیل شد.

واترمارکی که محقق ایجاد می‌کند بر اساس رمزنگاری است. هر کسی که کلید را داشته باشد می‌تواند سندی را آزمایش کند تا ببیند آیا علامت دیجیتالی دارد که نشان می‌دهد توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

این کد می تواند به شکل نحوه استفاده از علائم نگارشی یا به عنوان مثال در انتخاب کلمه باشد.

آیا باید از هوش مصنوعی برای اهداف سئو استفاده کنید؟

اینکه آیا می‌توان از چت جی پی تی برای سئو و بهینه‌سازی سایت استفاده کرد سؤال مهم ما است. این هوش مصنوعی مزیت های خاصی برای راحت‌تر شدن فعالیت های مارا دارد.

در طول روند سئو سایت، تولید محتوا نقش اساسی در بهبود سئو و افزایش سرعت ایندکس سایت دارد. با افزایش تعداد صفحات سایت و انتشار مقالات کاربردی و سپس خرید ورودی گوگل به منظور افزایش ترافیک ارگانیک یکی از مهم ترین تکنیک های رشد سئو است.

حال به کمک هوش مصنوعی به منظور ایجاد مقاله های مفید و افزایش ترافیک سایت، آیا سئو سایت بهبود می‌یابد؟

با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال را دریابید.

آیا باید از هوش مصنوعی برای اهداف سئو استفاده کنید؟

محتوای هوش مصنوعی قابل تشخیص است

بسیاری از مردم می گویند که هیچ راهی برای گوگل وجود ندارد که بفهمد آیا محتوا با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

مساله تشخیص محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کم و بیش قبلاً حل شده است.

تشخیص محتوای تولید شده توسط ماشین موضوع تحقیق سال‌ها قبل بوده است، از جمله تحقیق در مورد چگونگی تشخیص محتوایی که از زبان دیگری ترجمه شده است.

پس تشخیص اینکه محتوا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است برای گوگل راحت و بدونه دردسر است.

محتوای تولید شده خودکار دستورالعمل‌های Google را نقض می‌کند؟

در رابطه با این مساله جان مولر در آوریل 2022 گفت که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دستورالعمل های گوگل را نقض می کند.

برای ما، اینها اساساً همچنان در دسته محتوای تولید شده به صورت خودکار قرار می گیرند، چیزی که تقریباً از ابتدا در دستورالعمل های وب مستر داشته ایم.

افراد به روش های مختلف به طور خودکار محتوا تولید می کنند و برای ما، اگر از ابزارهای یادگیری ماشینی برای تولید محتوای خود استفاده می کنید، اساساً مانند این است که فقط کلمات را کنار هم می‌گذارید و یا مترادف ها را جستجو می کنید، یا ترفندهای ترجمه ای را انجام می دهید که دیگران قبلا انجام می دادند.

درحال حاضر ممکن است کیفیت محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی بهتر شده است، اما همچنان محتوایی است که به صورت برنامه‌ریزی شده بدون تولید هیچ چیز اصلی یا افزودن ارزش کافی تولید شده است.

به نظر می‌رسد که این مساله روشن می‌کند که صرفاً تولید خودکار محتوا آن را اسپم نمی‌کند. فقدان تمام ارزش‌های افزوده و ویژگی‌های کلی «هرزنامه» است که آن محتوا را مشکل‌ساز می‌کند.

ChatGPT ممکن است در نقطه ای حاوی یک واترمارک باشد

در نهایت، محقق OpenAI گفت چند هفته قبل از انتشار ChatGPT که "امیدواریم" واترمارکینگ در نسخه بعدی GPT ارائه شود.

بنابراین ChatGPT ممکن است زمانی با واترمارک ارتقا یابد، اگر قبلاً واترمارک نشده باشد.

بهترین استفاده از هوش مصنوعی برای سئو

بهترین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای مقیاس‌بندی سئو به‌گونه‌ای است که کارمند را بهره‌ورتر کند. این معمولاً شامل اجازه دادن به هوش مصنوعی کار خسته کننده تحقیق و تجزیه و تحلیل است.

خلاصه کردن صفحات وب برای ایجاد توضیحات متا می تواند استفاده قابل قبولی باشد، زیرا گوگل به طور خاص می گوید که این برخلاف دستورالعمل های آن نیست.

استفاده از ChatGPT برای ایجاد یک طرح کلی یا خلاصه محتوا ممکن است استفاده جالبی باشد.

واگذاری تولید محتوا به یک هوش مصنوعی و انتشار آن همانطور که هست ممکن است موثرترین استفاده از هوش مصنوعی نباشد و باید ابتدا از نظر کیفیت، دقت و مفید بودن بررسی شود.

بنابراین همچنان استفاده از هوش مصنوعی مفید است اما باید محتوا را بازنگری و به صورت کامل بررسی و ویرایش کنید تا تاثیر بهتری بگیرید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا نام دامنه در رتبه بندی نتایج گوگل موثر است؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید

2024-04-29 15:48:50

زمان مطالعه : 5 دقیقه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه