راه مقابله با لینک سازی اسپم

راه مقابله با لینک سازی اسپم

گاهی اوقات رقیب ها برای پنالتی کردن صفحات سایت شما، اقدام به تعداد زیادی لینک سازی اسپم برای شما می‌کنند.

در نگاه اول ممکن است شما فکر کنید این لینک ها برای شما مفید هستند، اما با بررسی بیشتر به این نتیجه میرسید که دامنه هایی که لینک داده اند، دارای اسپم اسکور زیاد هستند و یا  بعد از مدتی لینک ها حذف می شوند که در این صورت برای سئو سایت شما خوب نیست.

راه مقابله با لینک سازی منفی و اسپم رقبا برای سایت یکی از مهم ترین مواردی است که هر مدیر سئو باید به خوبی برای بهبود روند رشد سایت انجام دهد

در صورتی که راه مقابله با لینک سازی منفی رقبا برای سایت را بیاموزید به هیچ عنوان برای سایت و سئو شما ضرری نخواهد داشت.

در این مقاله از بلاگ سلکتک قصد داریم برای رفع مشکلات لینک سازی اسپم توسط رقبا برای سایت را به شما آموزش دهیم.

مشکلات لینک سازی اسپم برای سایت

لینک سازی spam نوع های مختلفی دارد. گاهی اوقات یک سئوکار به اشتباه اقدام به لینک سازی در سایت هایی می‌کند که اسپم اسکور زیادی دارند و یا به مرور زمان اسپم اسکور پیدا می‌کنند.

همچنین رقبا به منظور پنالتی کردن صفحات شما، ممکن است اقدام به لینک سازی با کلمات نامربوط و مستهجن می کنند. در برخی مواقع لینکسازی اسپم به این صورت است که برای شما لینک سازی به تعداد زیاد انجام خواهد شد و پس از مدتی تمام آنها را حذف می‌کنند تا صفحات شما دچار مشکل و پنالتی گوگل شوند.

مشکلات لینک سازی اسپم برای سایت می تواند ضررهایی مانند پنالتی گوگل و از دست دادن جایگاه سایت در رتبه بندی گوگل به همراه داشته باشد.

به کمک راه های شناساندن لینک های spam سایت به گوگل، شما از خطرات این روش سئو منفی در امان خواهید بود.

شناسایی لینک های spam سایت

قبل از هر چیزی یک مدیر سایت باید بررسی سایت خود را فراموش نکند. به کمک ابزارهایی مانند تولبار moz می توانید به سادگی بک لینک ها و spam score سایت را زیر نظر داشته باشد.

بک لینک های ساخته شده برای سایت در سرچ کنسول وبسایت و در بخش Link قابل مشاهده هستند، اما استفاده از ابزار سئو مانند Ahrefs و یا Moz در شناسایی بک لینک ها به شما سریعتر کمک می‌کند.

پس از مشاهده هرگونه لینکspam  ساخته شده توسط رقیب، سریعا باید اقدامات لازم برای مهار این مشکل انجام دهید.

در ادامه مهم تری و کار لازم یعنی استفاده از ابزار دیس اوو برای رفع مشکل لینک اسپم سایت را به شما آموزش می‌دهیم.

ابزار Disavow گوگل برای رفع مشکل لینک اسپم

Disavow یکی از ابزارهای گوگل برای رفع مشکل لینکسازی spam سایت ها است. شما به کمک دیس اوو می توانید لینک ها مخرب و منفی را برای گوگل ارسال کنید تا تاثیرات آنها برای سایت خنثی شود.

به کمک Disavow Tools شما لینک های یک سایت و یا بخشی از لینک های ساخته شده برای سایت خود را نامعتبر اعلام کرده تا گوگل از آنها برای سئو سایت تاثیری نپذیرد.

نکته جالب اینجاست که این لینک سازی ها کماکان داخل ابزارسئوهایی مانند Moz و Ahrefs قابل مشاهده هستند، اما کامل بی تاثیر برای دامنه شما می‌باشند.

نحوه Disavow کردن لینک های اسپم

نحوه Disavow کردن لینک های اسپم

ابتدا یک فایل notepad باز کنید و لیستی از لینک‌های مخرب و بی‌کیفیتی که آنها را پیدا کرده‌اید، آماده کنید. آدرس وب‌سایت‌ها را می‌توانید به دو صورت در این فایل قرار دهید:

  1. نوشتن آدرس کامل لینک:

http:/example.com/links.html

  1. نوشتن نام دامنه به منظور بی اثر کردن کل لینک های اسپم یک دامنه:

domain:example.com

بدین ترتیب تمام بک‌لینک‌های دریافتی از این دامنه بی‌اثر شوند.

درمحله بعد فایل را با پسوند txt. ذخیره کنید.

حال شما باید با ایمیلی که داخل سرچ کنسول سایت هستید، داخل مرورگر لاگین باشید. سپس از طریق لینک Disavow وارد بخش مربوطه میشوید و آدرس سایت خود را انتخاب می‌کنید.

سپس روی گزینه choose file کلیک کرده و فایل ذخیره شده که تمام بک لینک spam داخل آن هست را انتخاب و submit را بزنید

قبل از دیس اوو کردن باید به چند نکته دقت داشته باشید. اول اینکه به یکباره تمامی لینک ها را غیرمجاز نکنید. اگر لینک های اسپم سایت زیاد هستند، حذف شدن به یکباره تعداد زیاد لینک تاثیر مثبتی در سئو ندارد، پس حتما در چند مرحله اینکار را انجام دهید.

نکته بعد این هست که لینک هارا قبل از Disavow کردن بررسی کنید و از اینکه لینک مخرب و منفی هست اطمینان حاصل کنید، سپس اینکار را انجام دهید.

اهمیت لینک سازی برای سئو

سئو سایت وابسته به پارامترهای مختلفی است.

بازدید سایت نیز از دیگر پارامترهای لازم برای سئو هست که شما در سلکتک با خرید بازدید سایت می‌توانید این پارامتر مهم سئو را در سایت به صورت اصولی بهبود و افزایش دهید.

لینک سازی یکی دیگر از مهم ترین دلایل بهبود سئو است. گاهی اوقات به اشتباه و برخی مواقع توسط رقیب لینکسازی برای سایت میشود که تاثیر خوبی بر روند بهینه سازی سایت ندارد.

با توجه به نکات و راه گفته شده برای بی اثر کردن لینک های مخرب سایت، دیگر مشکلی با لینک‌های اسپم نخواهید داشت.

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه