اینستاگرام یا یوتیوب؟

اینستاگرام یا یوتیوب؟

اینستاگرام و یوتیوب هر دو از پربیننده‌ترین و پرکاربرترین شبکه های اجتماعی دنیا هستند.

این دو شبکه اجتماعی نحوه کار تقریبا شبیه به هم دارند و خب البته کاربران نسبت به نیاز و علاقه‌ی خودشان در آن ها فعالیت می کنند.

در ایران به خاطر فیلتر بودن یوتیوب دسترسی به آن را کمی سخت تر کرده، اما دوست داران این سایت، همچنان در کشورمان زیاد هستند.

همچنین قابلیت جذاب کسب درآمد یوتیوب باعث شده که افراد با گروه سنی‌های متفاوتی در این پلتفرم فعالیت داشته باشند.

اینستاگرام نیز کاربران و اینفلوئنسرهای به خصوص خودش را داراست و از آن هم برای سرگرمی و هم برای تبلیغات و اهداف متفاوت دیگری استفاده کنند.

اینستاگرام و یوتیوب، بیش از دو میلیارد کاربر فعال در سیستم عامل ها در کنار هم دارند. نه تنها هر دوی این پلتفرم ها توانسته اند توجه میلیاردها نفر را به خود جلب کنند، بلکه برای هزاران کسب‌و‌کار و تجارت برجسته مورد توجه قرار گرفته است.

این پلتفرم های بصری به افزایش دیده شدن شما کمک می کند و باعث می شود مشتریان جدیدی را به دست آورید.

به عنوان یک وبلاگ نویس، باید سبک خود را انتخاب کنید که در نهایت به شما در انتخاب شبکه‌ی مناسب به شما کمک می کند. اگر برای انتخاب پلتفرمی که می خواهید کاوش کنید مشکل دارید، با سلکتک همراه باشید تا متوجه شوید که کدام برای وبلاگ نویسان بهترین است؟

سلکتک با ارائه خدماتی همچون بازدید و لایک ویدیو یوتیوب و اینستاگرام می تواند به شما در ادامه راه برای رسیدن به اهدافتان نیز کمک کند.

 

تشریح یوتیوب و اینستاگرام

حال میخواهیم این دو شبکه اجتماعی را بهتر برایتان تشریح کنیم تا برای انتخاب کاری آسوده تر پیش‌رو داشته باشید. هر کدام از آنها ویژگی های منحصربفردی دارند که می توانید از آنها به نحو احسنت استفاده نمایید.

 

یوتیوب

اگر از تولید محتوای ویدئویی با کیفیت مطمئن هستید، هیچ پلتفرمی مناسب تر از YouTube برای شما نخواهدبود.

یوتیوب این بستر را برای شما فراهم کرده است که بتوانید از آن کسب درآمد کنید. اگر بتوانید محتواهاو ویدیوهای جذاب تولید کنید، قطعا کاربران زیادی را جذب خواهید کرد.

یوتیوب در قبال بازدیدهای ویدیو شما، به دلیل نمایش تبلیغات برروی ویدیو، به شما هزینه ای خواهد داد و از این طریق میتوانید کسب درامد از طریق یوتیوب کنید.

تندیس های متفاوت توتیوب برای تعداد افراد دنبال کننده شما، رکورد زدن لایک،کامنت و... از جذابیت های این پلتفرم می باشد.

برای رسیدن به مرحله کسب درامد یوتیوب باید یکسری دستورالعمل خاص را دنبال کنید تا بتوانید از طریق تولیدمحتوا و ویدیوهای خود پولی به جیب بزنید!

اما داشتن این شبکه اجتماعی سود های دیگری هم دارد!

 

افزایش سابسکرایب یوتیوب

 

تاثیرات یوتیوب بر بالابردن ترافیک سایت

اگر سایتی دارید، باید به فکر بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک و کاربرانتان باشید، پس هیچوقت نمی توانید از این شبکه اجتماعی جذاب غافل شوید.

تاثیرات مستقیم بر سئو و همچنین جذب کاربرانی از طریق وبسایت یوتیوب می تواند به کسبو کار و بهبود جایگاه سایت شما نیز کمک کند.

پس اگر برروی وبلاگ و سایتی فعالیت دارید، یوتیوب را فراموش نکنید.

 

تاثیر افزایش لایک ویدیو یوتیوب

 

اینستاگرام

اینستاگرام از محبوب ترین شبکه اجتماعی ها در دنیا و ایران می باشد. دلیل این محبوبیت دسترسی آسان و تنوع فیلم و عکس ها در این پلتفرم است.

شما با هر میزان توانایی میتوانید یک پروفایل ایجاد کرده و ویدیوها و عکس های خود را به اشتراک بگذارید.

آیا شما توانایی در قرار گرفتن پشت دوربین هستید؟ یا بیشتر یک عکاس ساده هستید؟ خب ، Instagram می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. این پلتفرم متمرکز بر عکس در سالهای ناچیز خود، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

ماهیت این پلتفرم هم برای برندها و هم برای کاربران جذاب است. تصاویر زیبا یک ابزار عالی برای جذب مخاطب شما هستند. شبکه اجتماعی اینستاگرام در طول سالها بسیار رشد کرده است و ابزارهای منحصر به فرد و فوق العاده ای را ارائه کرده است که می تواند در جذب مخاطب به شما کمک زیادی کند.

 

افزایش بازدید و لایک اینستاگرام

 

ویژگی هایی مانند استوری ، نکات برجسته ، پخش زنده یاهمان لایو می تواند کاربران زیادی به سمت شما بفرستد و باعث جذب فالوورهای بیشتر و در نتیجه بازدید بیشتر از وبلاگ و سایت شما کمک می کند. اینستاگرام امکان ایجاد روابط در سطح شخصی تری را فراهم می کند.

پس اینستاگرام هم می تواند به شما در فرایند سئو‌وبهینه‌سازی کمک زیادی کند و تاثیرگذاری بالای خودش را به شما نشان دهد.

 

افزایش فالوور اینستاگرام

 

مقایسه بین یوتیوب و اینستاگرام

محتوای قابل قرارگیری

در حالی که YouTube عمدتا برای فیلم ها در نظر گرفته شده است، اما شما میتوانید علاوه‌بر ویدیوها ، عکس را در Instagram اضافه کنید، اگرچه طول فیلم ها در Instagram بسیار کوتاه تر بود اما اخیر اینستاگرام با آپدیت های خوبش،میشود فیلم های بیش از 1 دقیقه را هم به راحتی پست کنید.

 استوری ها در اینستاگرام پس از 24 ساعت منقضی می شوند در حالی که استوری های YouTube 7 روز طول می کشد تا حذف شود ، اما خب برای ارسال داستان(استوری) در یوتیوب به تعدادخاصی سابسکرایب یا همان دنبال کننده نیاز دارید.

 

ویژگی های ویدیو

با آپدیت جدید اینستاگرام شما با هر تایم ویدیویی می توانید آن را آپلود کنید.

در YouTube  نیز ویدیو با تایم و کیفیت زیاد آپلود کنید.

 

عملکرد دو پلتفرم

اینستاگرام یک پلتفرم عالی است اگر محتوای شما دیداری است و مواردی مانند تبلیغات را به خوبی میشود در این پلتفرم اجرا کرد در حالی که YouTube برای آموزش ، مقایسه وبررسی و غیره بهترین است.

همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد که بر اساس چه پلتفرمی انتخاب کنید. در پایان ، اگر مطالب شما به بهترین شکل با تصاویر و فیلم های کوتاه توضیح داده شده است ، اینستاگرام گزینه ی مناسبی است. 

حال باید شما انتخاب کنید که کدام یک و یا هر دو شبکه اجتماعی تاثیر بهتری در روند کسب و کار و فعالیتتان دارد

 

بازدید ویدیو یوتیوب و بازدید اینستاگرام

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه