Domain Authority برروی جایگاه سایت در گوگل تاثیر دارد؟

Domain Authority برروی جایگاه سایت در گوگل تاثیر دارد؟

تاثیر Domain Authority در سئو موضوع این مطلب است و بررسی میکنیم که آیا دامین آتوریتی بر جایگاه سایت در گوگل تاثیر دارد یا خیر؟

برخی از متخصصان سئو معتقدند که Domain Authority بیشتر منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود، اما آیا دامین آتوریتی یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟

راهکارهای زیادی برای بهبود وضعیت سئو وبسایت وجود دارد. اکثر سئوکارها با خرید افزایش بازدید سایت و بهبود آمار بازدید صفحات سایت برای تقویت SEO اقدام می‌کنند. اما در این بین برخی معتقد هستند که با افزایش آتوریتی دامنه و صفحات، جایگاه بهتری می‌توان در گوگل کسب کرد.

در ادامه بیشتر در رابطه با Domain Authority توضیح خواهیم داد، پس با ما در این مطلب آموزشی از بلاگ سلکتک همراه باشید.

دامین آتوریتی چیست؟

برای درک اینکه دریابیم آیا دامین آتوریتی بخشی از فاکتورهای الگوریتم رتبه بندی گوگل است، ابتدا باید بفهمیم Domain Authority چیست.

اولین چیزی که در رابطه با آن وجود دارد، اعتبار دامنه و Domain Authority (DA)، متریک Moz است.

آتوریتی دامنه نمایانگر این است که سایت چقدر برای یک حوزه موضوعی و هدف خاص، مرتبط بودن با کلمات کلیدی و جستجوی آنها، اهمیت قائل است.

به اعتقاد برخی امتیاز دامین آتوریتی یا DA Moz که توسط Moz ایجاد شده است اینگونه تعریف می‌شود که نمره رتبه‌بندی موتور جستجو است و احتمال رتبه‌بندی یک وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را پیش‌بینی می‌کند.

عوامل تاثیر گذار برای تعیین Domain Authority

Domain Authority توسط Moz با استفاده از ده ها فاکتور از جمله تعداد دامنه های لینک شده به سایت و تعداد کل لینک ها محاسبه می شود. امتیاز آتوریتی در مقیاس 100 امتیازی نمایش داده می شود.

شایان ذکر است که Moz تنها پلتفرم سئو نیست که معیاری برای اندازه گیری اعتبار وب سایت ایجاد کرده است.سایتهایی همچون Ahrefs ، Majestic و Semrush امتیازی برای سایت ها ارائه میدهند.

Ahrefs دارای رتبه Ahrefs و رتبه دامنه است. AR وب سایت ها را در پایگاه داده Ahrefs بر اساس اندازه و کیفیت بک لینک هایشان رتبه بندی می کند، در حالی که رتبه دامنه قدرت بک لینک یک وب سایت را در مقایسه با سایرین در پایگاه داده Ahrefs در مقیاس 100 امتیازی نشان می دهد.

Majestic دارای امتیازات متریک جریان است که تعداد پیوندهای یک وب سایت و کیفیت محتوای وب سایت را اندازه گیری می کند.

Semrush دارای یک امتیاز اعتبار است که کیفیت کلی و عملکرد سئو یک دامنه یا صفحه وب را اندازه گیری می کند.

اهمیت Domain Authority در سئو

بسیاری از مقالات در مورد Domain Authority به آن به عنوان امتیاز رتبه‌بندی موتور جستجو اشاره می‌کنند و نشان می‌دهند که یک پیش‌بینی‌کننده خوب برای عملکرد یک وب‌سایت در SERP برای عبارات کلیدی هدفمند است.

به همین علت برخی را بر این باورند که Domain Authority یک عامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو مانند Google است.

اما در این بین وب سایت Moz می گوید امتیاز Domain Authority آن بر نتایج جستجوی گوگل تأثیر نمی گذارد.

طبق گفته شرکت ماُز، Domain Authority یک عامل رتبه بندی گوگل نیست و هیچ تاثیری بر SERP ها ندارد.

Domain Authority (DA) یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است اما موتورهای جستجو از آن استفاده نمی کنند.

اعتبار دامنه و تاثیر آن در بهبود سئو

اعتبار دامنه و تاثیر آن در بهبود سئو

پارامترهای بررسی شده برای محاسبه امتیاز آتوریتی، به پارامترهای تاثیرگذار گوگل شبیه هستند و می‌تواند یک راهنمای نسبی برای تعیین قدرت یک سایت باشد، اما نباید ملاک قدرت سئو وبسایت‌ها را بالا یا پایین بودن آتوریتی قرار دهید.

بارها جان مولر، مدیر ارشد سئو در گوگل اعلام کرده است که اعتبار دامنه و امتیاز های ارائه شده توسط ابزارهای سئو در رتبه بندی سایت ها استفاده نمی‌شود.

در نتیجه مسائلی همچون کاهش ترافیک از سمت گوگل به دلیل از دست دادن Domain Authority نخواهد بود و یا دریافت بک لینک از سایت ها با دامین آتوریتی بالا دلیلی بر رشد و بهبود سئو سایت نیست.

مواردی همچون سرعت خزش توسط ربات های گوگل و بودجه ایندکس سایت نیز توسط دامین آتوریتی مشخص نمیشود.

شما از این امتیازها به عنوان یک نشانگر قدرت سایت (به صورت نسبی، چون کاملا قابل اعتماد نیست) استفاده کنید و در صورتی که میخواهید از سایتی با اعتبار دامنه بالا رفرنس و بک لینک بگیرید، یکی از مواردی که بررسی می‌کنید، می‌تواند اعتبار دامنه باشد.

تاثیر Domain Authority بر جایگاه سایت

Domain Authority (DA) ارائه شده توسط Moz شبیه به Domain Rank (DR) توسط Ahrefs، امتیاز Semrush و امتیازات متریک منتشرشده توسط Majestic است.

همه آنها معیارهای مرجعی هستند که توسط ابزارهای سئو محاسبه می شوند و هیچ تأثیر واقعی بر رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند.

به طور کلی گوگل معیارهایی دارد که با پارامترهای محاسبه آتوریتی دامنه مشابه است، اما جان مولر این موضوع را رد کرده است و اعلام نموده به هیچ عنوان از DA برای تعیین جایگاه سایت ها در نتایج گوگل استفاده نمی‌کنند.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که Domain Authority قطعاً یک فاکتور رتبه‌بندی نیست.

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه