آیا آدرس آی پی یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

آیا آدرس آی پی یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

همان طور که همه خانه ها در سراسر دنیا دارای کد پستی هستند، هر کامپیوتر یا تلفن همراه که به اینترنت وصل می‌شود نیز احتیاج به یک آدرس آی پی دارد که به وسیله آن می‌تواند با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند.

IP مخفف Internet protocol (پروتکل اینترنت) است. آدرس IP رشته ای 4 بخشی از اعداد 3 رقمی است که با نقطه از یکدیگر جدا شده اند، هر کدام از این بخش های 3 رقمی در بازه 0 تا 255 قرار می‌گیرند. یک آدرس آی پی می‌تواند همانند 22.154.0.165 باشد.

اکنون که می‌دانیم آدرس IP به چه معناست باید به این سؤال بپردازیم که آیا آدرس آی پی برای سئو و رتبه بندی سایت در گوگل اهمیت دارد یا خیر؟

آدرس IP یا همان آی پی هاست برای سئو و رتبه بندی سایت اهمیت زیادی ندارد و تاثیر چندانی روی بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل نمی گذارد و فقط می‌تواند تاثیر جزئی در سرعت بارگذاری سایت داشته باشد.

در آنالیز سئو که با خرید پلن ابزار سئو سایت از سیستم سلکتک امکان‌پذیر هست، می توانید سرعت بارگذاری هر صفحه را بررسی کنید و در صورت نداشتن سرعت لود مناسب، برای بررسی هاستینگ خود اقدام کنید.

تاثیر موقعیت جغرافیایی سرور در بهبود جایگاه سایت

مقالاتی در اینترنت از سایت های بازاریابی معتبر این ادعا را دارند که آدرس IP شما یک عامل رتبه بندی در گوگل بشمار می‌رود، اما اینگونه نیست و تاثیر چندانی روی سئو سایت شما ندارد.

اینکه سرور و هاست در موقعیت جغرافیایی هدف شما باشد دلیلی بر بهبود یا عدم آن در نتایج گوگل نیست. شاید از لحاظ جایگیری در موقعیت های محلی کمی تاثیر داشته باشد، اما جزو عوامل رتبه بندی گوگل به حساب نمی‌آید.

برخلاف ادعای برخی منابع آدرس IP تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت شما ندارد و نمی‌تواند برای سئو سایت شما اهمیت زیادی داشته باشد.

با سلکتک همراه باشید تا این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم.

بررسی میزان تاثیر آدرس IP بر سئو سایت

آدرس IP تاثیر مستقیم روی سئو سایت شما ندارد. هر وبسایت دارای آدرس IP مختص به خود است که به کمک آن شناخته می‌شود.

وب سایت می‌تواند، یک آدرس IP اختصاصی برای خود داشته باشد یا از آدرس های اشتراکی با دیگر سایت های موجود بر روی Host خود استفاده کند.

در سال های پیش، بعضی بر این باور بودند که داشتن آدرس IP اشتراکی با وب سایت های دیگر که بر روی هاست بارگذاری شده اند در رتبه سئو تاثیر گذار است، پس در این صورت اگر در یک هاست سایت های غیراخلاقی و اسپم باشد، دیگر وب سایت های روی آن نیز مورد برخورد گوگل قرار می‌گیرند.

نظر گوگل در رابطه با آی پی هاست

گوگل در سال 2003 بیانیه ای مبنی بر غلط بودن این موضوع صادر کرد:

"گوگل متوجه می‌شود که میزبانی اشتراکی وب، امری متداول است و صاحبان وب سایت ها واقعاً نمی‌توانند دیگر سایت‌هایی که در آدرس IP مشترکشان و یا در subnet Class C وجود دارند را تحت کنترل درآورند. ضمن این‌که ما می‌دانیم اگر بخواهیم رتبه سایت‌ها را بر اساس آدرس IP و یا زیرشبکه کلاس C تعیین کنیم، اسپم‌ها به آدرس IP دیگری منتقل می‌شوند. در نتیجه این راه‌حل درستی برای رفع این مشکل نخواهد بود."

حال که متوجه شدید آدرس آی پی تاثیر مستقیم آنچنانی روی سئو سایت ندارد اما باید بدانید که کاملا بی تاثیر هم نیست.

تاثیر موقعیت جغرافیایی سرور در بهبود جایگاه سایت

مزایای استفاده از IP Host اختصاصی

استفاده از گواهی نامه SSL برای سایت ها باعث می‌شود که گوگل آن ها را بهتر بداند و همچنین داشتن یک آدرس IP اختصاصی، امکان دریافت گواهی نامه را راحت تر می‌کند.

آدرس های IP اختصاصی معمولا از سرعت بالاتری برخوردار هستند و وب سایت هایی که بر روی این آی پی ها بارگذاری می‌شوند نسبت به سایت هایی که از آی پی اشتراکی استفاده می‌کنند، سریع تر لود می‌شوند. نکته دیگر این که استفاده از سرورهای محلی بهتر است زیرا هر چه فاصله جغرافیایی با سرور کمتر باشد، سرعت لود شدن وب سایت بهتر خواهد بود.

موقعیت مکانی هاست یک عامل رتبه بندی گوگل نیست

اکنون می‌دانیم که استفاده از آدرس IP برای سئو سایت و رتبه بندی گوگل تاثیر مستقیم ندارد اما می‌تواند به سرعت بارگذاری وب سایت شما کمک کند و این باعث می‌شود که گوگل سایت شما را مهم تر بداند.

در نتیجه اگر هاست خود را نسبت به کشور هدف انتخاب کنید، کمی در سرعت بارگذاری سایت، بهینه‌سازی کرده باشید، اما به طور کلی موقعیت مکانی پارامتر تاثیرگذار در سئو نیست، زیرا ما هیچ تأییدی از طرف نمایندگان Google نمی‌بینیم که آدرس‌های IP، میزبانی مشترک و منطقه‌های بد بخشی از الگوریتم هستند.

بنابراین، فعلاً می‌توان نتیجه گرفت که آدرس‌های IP یک عامل رتبه‌بندی نیستند.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا نام دامنه در رتبه بندی نتایج گوگل موثر است؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید

2024-04-29 15:48:50

زمان مطالعه : 5 دقیقه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه