جستجوی صوتی چگونه به سئو سایت کمک می کند؟

جستجوی صوتی چگونه به سئو سایت کمک می کند؟

جستجوی صوتی و تاثیر آن برروی سئو وبسایت موضوع مهمی است که هر متخصص سئو باید از آن مطلع باشد و ما به صورت کامل آن را بررسی کرده ایم

اکنون زمان آن رسیده است که جستجوی صوتی را در استراتژی سئوی خود ادغام کنید تا به کسب و کارتان بهترین فرصت را برای نمایش خود بدهید.

امروزه دستیارهای صوتی زیادی فعال هستند، اما مهم ترین آنها دستیار گوگل، سیری، الکسا و کورتانا هستند. دستیارهای صوتی باکیفیت می توانند کارهای بسیار شگفت انگیزی انجام دهند.

voice search می‌تواند به بهبود سئو سایت ها کمک کند و یکی از مواردی است که در سال 2024 بیشتر مورد توجه قرارخواهد گرفت.

به طور کل، اگر دستیاران صوتی محبوب پاسخ‌های سؤالات افراد را می‌خوانند، این احتمال وجود دارد که بتوانند محتوای وب‌سایت شما را به عنوان برخی از این پاسخ‌ها بخوانند!

خرید بازدید سایت نیز یکی از مواردی است که در رشد سئو وبسایت تاثیر گذار است و با استفاده از ابزارهای سلکتک این پارامتر مهم را می‌توانید تامین کنید.

با ما در سلکتک همراه باشید تا جستجوی صوتی را به صورت کامل بررسی کنید.

جستجوی صوتی چیست؟

پیش از بررسی تاثیرات جستجو صوتی باید ابتدا بررسی کنیم که جستجوی صوتی چیست.

جستجوی صوتی به افراد این امکان را می دهد که از دستورها صوتی به دستگاه های هوشمند خود دستوراتی بدهند.

این  مساله بسیار شبیه کامپیوتر یا گوشی هوشمند کار می کند، با این تفاوت که شما به جای تایپ کردن چیزها، از صدای خود برای جستجو استفاده می کنید.

این دستگاه هوشمند از هوش مصنوعی برای پردازش زبان، مراجعه به موتور جستجوی مربوط استفاده می‌کند و بهترین نتیجه را به کاربر برمی‌گرداند.

جستجوی صوتی برای انواع سؤالات و پاسخ‌های مستقیم گرفته تا نمایش مسیرهای رانندگی و حتی گفتن جوک برای شخص استفاده می‌شود.

پردازش زبان طبیعی یا NLP چیزی است که به گوگل، اجازه می‌دهد نه تنها بخواند، بلکه به تفسیر پرسش‌های جستجو نیز مانند یک انسان بپردازد.

از طریق NLP، گوگل جستجوها را به صورت معنایی می‌فهمد و منظور و قصد شما از جستجو را درک می‌کند.

شما می توانید مزایای افرادی را که از جستجوی صوتی برای دسترسی به موارد مختلف استفاده می‌کنند را درک کنید، اما مزایای آن برای مشاغل چیست؟

مزیت جستجو صوتی برای سئو وبسایت

اگر به تازگی می‌خواهید از جستجوی صوتی استفاده کنید، ممکن است چرخه ها در مورد اینکه چگونه می تواند به استراتژی سئوی کسب و کار شما کمک کند کمی سردرگم باشید.

برای هر جستجوی صوتی، دستیار صوتی یک نتیجه را با صدای بلند می خواند.

وقتی در ماشین خود مسیری را جستجو می‌کنید، دستیار صوتی فقط آنچه را که نیاز دارید به شما می‌دهد.

اما هنگامی که یک پرسش واقعی دارید دستیار صوتی شما برای پاسخ به محتوای ارگانیک مراجعه می‌کند. حال اگر برای سوالی، محتوای شما در نتایج گوگل جزو نتایج برتر باشد، ممکن است که از مطالب صفحه شما به عنوان معتبرترین منبع برای پاسخ به این سؤال استفاده کند.

از آنجایی که سئو به معنای ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در بازار خاص شماست، پس اگر به دنبال رشد از طریق سئو هستید، حضور در جستجوی صوتی یک نفر قطعا باید هدف شما باشد!

حال باید بدنبال راه های بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی باشید و در ادامه مطلب ما چند نکته مهم نحوه بهینه‌سازی حضور آنلاین کسب و کار خود برای جستجوی صوتی پرداخته ایم.

مزیت جستجو صوتی برای سئو وبسایت

دو روش برای موفقیت در جستجوی صوتی

دو روش کلی برای بهینه‌سازی جستجوی صوتی وجود دارد:

  • درست کردن محتوای خود
  • دریافت درست اطلاعات NAP کسب و کار محلی شما

اگر می خواهید وب سایت شما در جستجوی صوتی به عنوان یک نتیجه ارگانیک نشان داده شود و یا اطلاعات NAP کسب و کار شما در بخش نقشه ظاهر شود، باید نیاز کاربر را خوب درک کنید و محتوایی اجاد کنید که شخص را به هدف مورد نظرش برساند.

حال هرکدام از این دو روش را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

بهینه‌سازی محتوای ارگانیک برای جستجو صوتی

برای اینکه محتوای شما به سوالات voice search پاسخ دهید، باید محتوا را به گونه ای بنویسید که مستقیما به خواسته جستجوگران پاسخ دهد.

شما باید سؤال را عنوان یک پست وبلاگ قرار دهید.

گوگل وزن جستجوی ارگانیک زیادی را به H1 یا عنوان یک صفحه اختصاص می دهد.

در پاراگراف اول آن پست، پاسخ مستقیم را به صورت مختصر و در عین حال جامع بنویسید. بعد از این توضیحات جامع اما مختصر وجود چند جمله تکمیلی هم ایرادی در کار ایجاد نمیکند.

پس از آن به تکمیل پست خود با جزئیات، تصاویر و هر بخش ددیگری که مد نظر شماست، بپردازید.

ارائه مقدمه به‌عنوان پاسخی که دستیار صوتی می‌خواند، می‌تواند تا حد زیادی به عنوان پاسخ صوتی خوانده شود.

اگر می‌خواهید به‌عنوان معتبرترین پاسخ در اینترنت دیده شوید و می‌خواهید که دستیار صوتی پاسخ شما را به عنوان بهترین پاسخ ارائه دهد، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. که به آنها نیز می‌پردازیم.

نکات مهم برای بهینه‌سازی متن برای voice search

شما میتوانید داده های ساختار یافته (اسکیما) را به پست خود اضافه کنید تا به گوگل در درک محتوای شما کمک کند.

داده های ساختاریافته نیز به ویژه برای محصولات و دستور العمل ها مفید است. این نشانه‌گذاری به Google کمک می‌کند تا نکات دقیق صفحه‌ای را که می‌خواهید تبلیغ کنید، درک کند و محتوای شما می‌تواند در جستجوی صوتی نشان داده شود.

همیشه این واقعیت را به خاطر داشته باشید که افراد تمایل دارند جستجوی صوتی را با استفاده از عبارات طولانی تر و طبیعی تر انجام دهند. به همین دلیل، باید محتوای کاملی داشته باشید و در آن از کلمات کلیدی لانگ تیل (long-tail) استفاده کنید .

بر اساس اینکه این کلمات کلیدی چقدر خاص هستند، باید بتوانید دریابید که چه محتوایی مورد نیاز کاربران هست و بتوانید افراد را به اهدافشان برسانید.

شناخت مخاطب به شما کمک می‌کند تا محتوای مورد نیاز را بسازید و همین مساله در دستیابی به پاسخ جستجوی صوتی کاربران، تولید محتوا را دلپذیرتر می‌کند.

بهینه‌سازی اطلاعات کسب و کار محلی برای دستیار صوتی

افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند، برای اعتماد بیشتر می‌خواهند که اطلاعات بیشتری از قبیل محل کسب و کار و منطقه هدف شما بدانند.

همچنین وقتی افراد درباره ساعات کاری شرکت شما سؤال می‌کنند، دستیار صوتی اطلاعات صحیحی را باید ارائه دهد.

نمایش در بخش نقشه محلی یا همان مپ گوگل، چه از طریق جستجوی صوتی یا سنتی، تماماً مربوط به بهینه‌سازی  حداکثر نمایه کسب‌وکار گوگل شما است.

این بدان معناست که ساعت‌ کار، آدرس‌ها، عکس‌ها، خدمات، لینک وب‌سایت و نظرات دیگر کاربران شما را باید برای جستجوگر و دستیار صوتی به راحتی قابل دستیابی باشد.

دریافت نظرات خوب از مشتریان خوشحال یکی از راه های مطمئن برای موفقیت به عنوان یک کسب و کار محلی است.

این به مردم کمک می کند تا بدانند که تجربه خوبی با شرکت شما خواهند داشت. همچنین به گوگل نشان می‌دهد که این کسب‌وکاری است که مردم آن را مفید می‌دانند، بنابراین همچنان آن را به جستجوگران نشان می‌دهد.

از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه جایی هستند که جستجوهای صوتی انجام می شود، حتما نسخه موبایل وب سایت خود را بهینه کنید تا هرکسی که می خواهد تا بهتر برای جستجوی صوتی در دسترس باشید.

اهمیت جستجوی صوتی برای سایت

اهمیت جستجوی صوتی برای سایت

جستجوی صوتی فناوری جدیدی نیست، اما به عنوان راهی راحت برای دریافت پاسخ به سوالات افراد است که محبوبیت آن در حال افزایش است.

اگر هنوز برای دستیار صوتی، سایت خود را بهینه‌سازی نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است.

باید در نظر داشته باشید که هیچ یک از این کارها به این معنی نیست که نشان دادن سایت در جستجوهای صوتی آسان است.

اما اگر روی انتخاب کلمات کلیدی، هدف آنها و شخصیت کاربر کامل خود تمرکز داشته باشید، بهترین فرصت را به کسب و کار خود می دهید تا از طریق فناوری جستجوی ارگانیک کاربران بیشتری بدست آورید و برای رسیدن به موفقیت در بیزینس خود و بهبود سئو وبسایت گامی بلند برداشته اید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا نام دامنه در رتبه بندی نتایج گوگل موثر است؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید

2024-04-29 15:48:50

زمان مطالعه : 5 دقیقه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه