تاثیر Domain در بهبود سئو سایت

تاثیر Domain در بهبود سئو سایت

هنگامی که تصمیم به طراحی سایت دارید، ابتدا انتخاب نام دامنه و برند به ذهن شما می آید، می خواهیم بررسی کنیم آیا نام دامنه تاثیری در بهبود سئو سایت دارد؟

با بهبود سئو و رشد در نتایج گوگل بازدیدکنندگان بیشتری بدست می آورید، اما آیا نام Domain باعث افزایش بازدید سایت می شود؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید.

در ادامه این مقاله بیشتر در رابطه با دلایل آن و تاثیراتی که در جذب مشتری دارد، بیشتر توضیح داده ایم، پس با سلکتک همراه باشید.

نام دامنه و تاثیر آن بر جایگاه سایت در گذشته

در گذشته داشتن یک دامنه که با کلمه کلیدی و زمینه فعالیت شما تطبیق داشت، کار بزرگی بود. اما آیا نام دامنه امروزه نقشی در رتبه بندی نتایج جستجو دارد؟

بیشتر سایت ها در گذشته برحسب کلمه کلیدی دامنه های خود را ثبت می کردند، به طور مثال دامنه mobile.ir یک وبسایت برای بررسی، تحلیل و خرید و فروش موبایل است.

مسلما هنگامی که مشخصات یک تلفن همراه را میخواستید ببینید، به سراغ این سایت می رفتید و آن هم در بین نتایج گوگل رتبه بهتری داشت. در نتیجه نام دامنه در گذشته بر جایگاه سایت در گوگل تاثیر داشته است.

اما امروزه آیا نام دامنه شما بر نتایج جستجو تأثیر دارد؟ بیایید نگاه دقیق تری به این موضوع بیندازیم.

آیا نام دامنه و آدرس سایت در سئو تاثیر دارد؟

در سال 2010، CarInsurance.com به قیمت 49.7 میلیون دلار فروخته شد که گران‌ترین خرید دامنه در تمام دوران بحساب می آید. بنابراین واضح است در آن زمان افراد برای دامنه هایی که شامل کلمه کلیدی هستند، ارزش قائل می‌شدند.

برای متخصصان سئو رایج بود (و گاهی اوقات هنوز هم وجود دارد) که از Exact Match Domain یا EMD دفاع کنند. نظر آنها به این صورت است که این دامنه ها فوراً اعتبار لازم را برای سایت ایجاد می کنند و به نوعی مزیت رقابتی برای سایت فراهم می‌کند.

اما در اصل، پارامترهایی که بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر دارند، موارد مهمی را بررسی می‌کنند و اینکه دامنه شما شامل کلمه کلیدی باشد، نمی تواند تاثیر مستقیم بر جایگاه سایت داشته باشد.

اما باید این را هم در نظر داشته باشید که به صورت غیر مستقیم وجود کلمه کلیدی در دامنه باعث جذب افراد و بازدیدکنندگان بیشتر خواهد شد که در نهایت باعث رشد سئو سایت خواهد شد.

نام دامنه در رشد سئو تاثیر مستقیم ندارد

اطلاعات ترکیبی زیادی در مورد نام دامنه و تأثیر آنها بر رتبه بندی وجود دارد. شکی نیست که نام دامنه در قسمتی از سئو تاثیر مثبت دارد و باعث رتبه بندی بهتر سایت می‌شود.

باید بدانید که دامنه‌های تطبیق دقیق (EMD که کلمه کلیدی به صورت کامل در آن وجود دارد) با کیفیت پایین در نتایج جستجو کمتر دیده می‌شوند و صرفا عامل رتبه بندی نیست.

طبق گفته جان مولر، کلمات کلیدی در نام دامنه دیگر نقشی در تعیین رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو ندارند.

او بیان کرد که شما از داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه سایت خود امتیاز خاصی دریافت نمی کنید.

اما این بدان معنا نیست که نام دامنه بی اهمیت است. آنها فقط فاکتورهای رتبه بندی مستقیم نیستند!

تاثیر نام دامنه بر سئو

نام دامنه یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست، اما مهم است

تا اینجای مطلب دریافتید که نام‌های دامنه بخشی از رتبه‌بندی کلی موتورهای جستجوی شما نیستند. اما آیا برای انتخاب نام دامنه و برند خود از کلمات کلیدی استفاده نمی‌کنید؟

انتخاب نام دامنه شما می تواند جنبه مهمی از UX و تصویر عمومی و برندسازی شما باشد. نام دامنه شما معمولاً باید قابل تشخیص ترین جنبه کسب و کار شما باشد. گاهی اوقات این دامنه فقط نام تجاری شما نیست بلکه یک برند یا علامت تجاری خاص است.

همچنین هنوز برخی از ابزار آنالیز سئو سایت هنگام تحلیل سایت و آدرس ها، به وجود کلمه کلیدی در آدرس و دامنه تاکید دارند.

ممکن است بخواهید زیر دامنه ها یا حتی دامنه های جداگانه ای را برای بخش‌های مختلف سایت در نظر بگیرید. اگر فروشگاه هستید، شاید بخواهید هر فروشنده آدرس اختصاصی خود را داشته باشد و به این ترتیب این کار می‌تواند به مشتریان شما کمک کند راحت‌تر شما را پیدا کنند.

در نتیجه، مهم است نام دامنه انتخابی شما، قابل فهم و آسان بوده و با یکبار دیدن، در ذهن افراد بماند.

تاثیر نام دامنه بر سئو

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه شما از نظر رتبه بندی جستجو کمکی نمی کند، اما اگر روند انتخاب دامنه به‌درستی انجام نگیرد، حتی می تواند به سئوی شما آسیب برساند.

اگر نام تجاری شما به شدت بر روی یک سرویس یا محصول خاص متمرکز است، گنجاندن یک کلمه کلیدی در دامنه می‌تواند به کاربران کمک کند تا در یک نگاه متوجه شوند که موضوع و خدمات شما در مورد چه چیزی است. یک کلمه کلیدی با دقت قرار داده شده نیز می تواند به جذب مخاطبانی که احتمال تبدیل بالایی دارند کمک کند.

اگر کلمه کلیدی بسیار مرتبط و یا بخشی از برند شما است، برای استفاده از آن نترسید.

حال می‌دانید نام دامنه شما مستقیماً بر رتبه‌بندی Google شما تأثیر نمی‌گذارد، اما فرصت‌هایی را برای بازاریابان باهوش فراهم می‌کند تا ارزش‌های برند خود را منعکس کنند و تجربیات مثبت بیشتری برای کاربر ایجاد کنند.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

اسکیما سوالات (FAQ Schema)

راهنمای کامل برای قراردادن FAQ Schema در صفحات سایت و دلیل همیت آن را در این مطلب از بلاگ سلکتک بخوانید

2024-05-13 15:11:54

زمان مطالعه : 9 دقیقه

آیا نام دامنه در رتبه بندی نتایج گوگل موثر است؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید

2024-04-29 15:48:50

زمان مطالعه : 5 دقیقه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه