تاثیر املا صحیح کلمات برروی سئو

 

تاثیر املا صحیح کلمات بر روی سئو

آیا باید به املا و دستور زبان در نوشته ها دقت داشت و در سئو اهمیت دارد؟ آیا گوگل اشتباهات املایی و گرامری را در رتبه بندی جستجو فاکتور می کند؟

در این مقاله به تاثیر املا صحیح کلمات بر روی سئو و رتبه بندی سایت در نتایج گوگل می پردازیم.

در حالی که بیشتر متخصصان در تلاش برای نوشتن محتوای با بالاترین کیفیت ممکن هستند، اشتباهات املایی و گرامری ممکن است رخ دهد.

اما وقتی محتوا را با این اشتباهات منتشر می کنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا موتورهای جستجو با توجه به این اشتباهات به شما امتیاز پایین تری اختصاص می‌دهند و رتبه مناسبی در بین نتایج برتر کسب نمیکنید؟

با سلکتک همراه باشید تا به صورت کامل این مساله را بررسی کنیم.

 

املا و دستور زبان عامل رتبه بندی در نتایج گوگل!

این که بدانیم املا و دستور زبان یکی از عوامل رتبه بندی در نتایج گوگل باشد نیاز بررسی های زیادی است.

قابل درک است که بسیاری از متخصصان بازاریابی املا و دستور زبان را به عنوان عوامل رتبه بندی احتمالی می دانند. به هر حال، یکی از مواردی که اغلب توسط گوگل تکرار می شود، اجتناب از انتشار محتوای بی کیفیت است.

مهم ترین نکته ای که در کیفیت یک محتوا تاثیر می‌گذارد، املا، نگارش و رعایت نکات دستورزبانی آن است.

کیفیت محتوا یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبود سئو سایت بحساب می آید، از این املا صحیح کلمات برای سئو وبسایت موثر است.

باید بدانید که انتشار یک پست مفید در هفته بهتر از محتوای بی کیفیت است که روزانه منتشر می شود.

رعایت این نکته باعث افزایش ورودی گوگل سایت شما خواهد شد و با لینکسازی داخلی مناسب، قدرت را به صفحات هدف سایت انتقال می‌دهید.

افزایش و خرید ورودی گوگل یکی از کارهایی هست که برای بهبود سئو سایت می‌توانید انجام دهید و سلکتک این خدمت را برای شما فرام کرده است.

 

تاثیر بخش های بی کیفیت در سئو وبسایت

محتوای با کیفیت پایین در برخی از بخش‌های یک وب‌سایت می‌تواند بر رتبه‌بندی کل سایت تأثیر بگذارد، و در نتیجه صفحات با کیفیت پایین را حذف کند.

همچنین کاربران با مشاهده مطالب بی کیفیت و نرسیدن به نتیجه مورد نظرشان، احتمال کمی دارد که مجدد برروی لینک های سایت شما کلیک کنند.

با کاهش نرخ کلیک سایت، گوگل به سایت امتیاز پایینی می‌دهد.

این موارد، به سرعت می‌تواند جایگاه سایت را در گوگل به خطر بیندازد، از این رو باید سریعا اقداماتی برای رفع این مشکل انجام دهید.

 

چطور مشکل صفحات با کیفیت پایین را رفع کنیم؟

محتوای صفحات کم عمق فردی را با صفحات مفیدتر ادغام کرده و یا محتوای آن را بهبود بخشد. همچنین با انتقال صفحات با کیفیت پایین به دامنه ای دیگر می تواند در نهایت به رتبه بندی محتوای با کیفیت شما کمک کند.

به طور کلی از نوشتن متن‌های نامرتب با بسیاری از اشتباهات املایی و گرامری خودداری کنید.

اطلاعات نادرست و بدونه معنی، همچنین عدم ویرایش کامل با املا و دستور زبان ضعیف باعث کسب ضعیف ترین امتیازها در سئو می‌شود.

گوگل در پستی در رابطه با املا عبارت های جستجو توضیحات زیر را منتشر کرد:

به لطف پیشرفت‌های یادگیری عمیق، اکنون راه بهتری برای درک املا داریم.

 اواخر سال گذشته، ما یک الگوریتم املایی جدید را معرفی کردیم که از یک شبکه عصبی عمیق استفاده می‌کند که باعث مدل‌سازی بهتر می‌شود و از اشتباهات املایی کمتر رایج و منحصر به فرد درس می‌گیرد. این پیشرفت ما را قادر می‌سازد مدلی با بیش از 680 میلیون پارامتر را در کمتر از دو میلی‌ثانیه اجرا کنیم.

الگوریتمی بسیار بزرگ که سریع‌تر از مرغ مگس خوار کار می‌کند تا افراد بتوانند بدون وقفه با اشتباهات املایی خود جستجو کرده و عبارت صحیح آن را نمایش دهیم.

به عبارت دیگر، الگوریتم گوگل می‌داند که چگونه غلط املایی را مدیریت کند.

 

چطور مشکل صفحات با کیفیت پایین را رفع کنیم؟

 

چرا گرامر صحیح بر روی سئو تاثیر دارد؟

املا و دستور زبان سیگنال مستقیم رتبه بندی نیستند اما وب‌سایت‌هایی که املا و دستور زبان بهتری دارند، معتبرتر هستند.

در اصل محتوا باید تجربه کاربری خوبی را بدون توجه به تأثیر آن بر رتبه بندی جستجو ارائه دهد.

ممکن است برای شماسوال شود که آیا صاحبان وبلاگ باید نظرات داخل محتوا را ویرایش کنند یا نظرات بد نوشته شده را برای محافظت از کیفیت سایت تأیید نکنند؟

نظرات بی‌معنی در سایت‌هایی مانند یوتیوب وجود دارد، اما این مورد مانع از رتبه‌بندی مناسب ویدیوها توسط یوتیوب نمی‌شود. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید محتوای شما با کیفیت است.

اولین نکته ای که در رعایت گرامر و املا صحیح مطلب باید در نظر داشته باشید این است که حتی اگر این مساله بر موتورهای جستجو تأثیر نگذارد، اما تأثیر مستقیم بر کاربران شما دارد و مهم ترین امر در سئو همین مساله است.

در سال 2021 ، از مولر سؤال شد که آیا الگوریتم های جستجوی گوگل HTML شکسته، غلط های املایی یا اشتباهات گرامری را بررسی می کنند یا خیر؟

مولر پاسخ داد که املا و دستور زبان را منطقه خاکستری می‌داند. درنتیجه بر سئو تأثیر می گذارد زیرا اگر خزنده ها نتوانند تعیین کنند صفحه در مورد چیست، نمی توان آن را به درستی ایندکس کنند.

او خاطرنشان می‌کند که هدف گوگل ارائه محتوای باکیفیت به کاربران و جستجوکنندگان است و محتوای دارای اشتباهات املایی و گرامری بیشتر، بی کیفیت به نظر می‌رسد.

او نتیجه می‌گیرد که بیشتر وب‌سایت‌ها باید بیشتر به اشتباهات املایی و دستوری اهمیت دهند تا اینکه نگران HTML شکسته باشند البته نه در حدی که  HTML آنقدر خراب باشد که خزنده‌ها نتوانند آن را به درستی درک و کراول کنند.

 

آیا باید به املا و گرامر در سئو اهمیت دهید؟

مسلما املا و دستور زبان می تواند بر تجربه کاربر بدون توجه به رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد.

حتی اگر اطلاعات و خدمات خوبی ارائه دهید، اگر صفحه وب شما دارای خطا باشد، در تبدیل جستجوگرها و نمایش سایت در کلمات کلیدی مشکل خواهید داشت.

همچنین، مهم است که توجه داشته باشید که املا و دستور زبان برای سایر موتورهای جستجو اهمیت دارد.

میخواهیم بررسی کنیم که آیا غلط عای املایی و مشکلات نگراش بر روی بهینه سازی سایت در موتور جستجویی مانند بینگ نیز تاثیر گذار هست یا خیر؟

 

اهمیت نگارش و املا کلمات برای بینگ

توضیحاتی در مورد کیفیت و اعتبار محتوا از دید الگوریتم های موتورجستجوی بینگ بیان میکنیم.

تعیین کیفیت و اعتبار (QC) یک وب سایت شامل ارزیابی وضوح هدف سایت، قابلیت استفاده و ارائه محتوا با کیفیت  است.

QC همچنین شامل ارزیابی اعتبار صفحه است، که شامل عواملی مانند شهرت نویسنده یا سایت، سطح گفتمان است. به عنوان مثال، مقاله ای با استناد و ارجاع به منابع داده با کیفیت بالاتری نسبت به مقاله ای که توضیح نمی دهد، در نظر گرفته می شود. صفحاتی که خواستار خشونت، تحقیر، اظهارات توهین آمیز یا استفاده از الفاظ تحقیرآمیز برای بیان نکته هستند، عموماً کیفیت پایینی دارند.

در حالی که به طور خاص به املا و دستور زبان نمی پردازد، اما Bing مشخصا از سیستمی مشابه برنامه رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که نتایج با کیفیتی را به کاربران موتور جستجو ارائه می دهد.

محتوایی که با دستور زبان و املای صحیح است، پیمایش در سایت را برای افراد آسان و قابل دسترس نگه می‌دارد. همچنین تبلیغات هرگز نباید با تجربه سایت تداخل داشته باشد.

 

املا و دستور زبان فاکتور مستقیم رتبه بندی گوگل نیست!

 

املا و دستور زبان فاکتور مستقیم رتبه بندی گوگل نیست!

املا و دستور زبان ممکن است فاکتورهای مستقیم رتبه بندی گوگل نباشند، اما همچنان برای سئو و بهینه سازی بسیار مهم هستند.

  • آنها سیگنال های مهمی برای کاربران وب سایت شما در مورد کیفیت آن هستند و شما باید بیشتر از اینکه الگوریتم آنها را حساب می کند به آن اهمیت دهید.
  • گوگل تنها موتور جستجو نیست و ممکن است فاکتورهای رتبه بندی برای سایر موتورهای جستجو باشد.

ویرایش متنها ممکن است بر رتبه‌بندی سایت در جستجوی Google تأثیری نداشته باشد، اما می‌تواند به سایر موتورهای جستجو کمک کند و تبدیل‌ها و جذب کاربر را از ترافیک سرچ گوگل بهبود بخشد. همچنین بین املا و گرامر خوب و عملکرد و افزایش ترافیک از جستجو همبستگی وجود دارد.

بنابراین، عاقلانه است که با یک ویرایشگر کار کنید یا از ابزارهای خوانایی متن مانند Grammarly استفاده کنید تا محتوای وب سایت خود را از نظر املا، دستور زبان و خوانایی بررسی کنید.

در حالی که نمره عملکرد عالی در Grammarly رتبه اول را برای کلمه کلیدی هدف شما تضمین نمی کند، اما می تواند به ارائه تجربه کاربری بهتر کمک کند و این بدون توجه به مزایای سئو، ارزش سرمایه گذاری را برای شما دارد.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه