انجام تغییرات در سایت

 

انجام تغییرات در سایت بدونه آسیب رساندن به سئو و کاهش ترافیک

در جامعه ای که تحت سلطه ی فضای مجازی است ، وب سایت ها اهمیت بی چون و چرا دارند. امروزه ، هر نهادی باید حضور در این فضای مجازی و دیجیتالی را داشته باشد تا در این بازار رقابتی به روز و برجسته باشد. 

وجود وبسایت برای هر کسب و کاری استراتژی مناسبی برای حضور در صحنه ی رقابت باشد .

اما گاهی مجبور به یکسری تغییرات در ساختار سایت خود می شوید و این تغییرات شاید منجر به خراب کردن تمام تلاش های قبلی شما شود .

امروز میخواهیم در این مطلب شما را راهنمایی کنیم تا در صورت ایجاد تغییرات در سایت و یا دامنه خود به سئو سایتتان آسیبی وارد نکنید .

تغییرات اساسی در سایت و دامنه

تغییرات اساسی در سایت به کلیه کارهایی که در یک وب سایت انجام میگیرد گفته میشود که می تواند بر روی ترافیک و یا جایگاه آن در موتورهای جستجو تأثیر مستقیم بگذارد.

اگر روند این تغییرات به طور مطلوب انجام نشود ، منجر به کاهش قابل توجه ترافیک برای مدت نامحدود می شود. به عنوان مثال ، در صفحاتی که برای ایجاد درآمد به ترافیک سایت بستگی دارد ، یک مشکل واقعی به حساب می آید که می تواند به معنای شکست مطلق پروژه باشد .

اقداماتی که جزء حساس ترین و اساسی ترین تغییرات در یک سایت هستند چیست ؟

اقدامات زیادی وجود دارد که می توان آنها را یک تغییر کلی در وب سایت در نظر گرفت ، برخی از آنها واقعاً کوچک و بی اهمیت هستند ، برخی دیگر از اهمیت زیادی برخوردارند و میتوانند در روند کار یک سایت تاثیر گذار باشند .

1- تغییر دامنه

تغییر دامنه سایت اساسی ترین و حساس ترین تغییر در یک سایت هست که اگر این عمل به درستی و با رعایت اصول انجام نگیرد و پس از تغییر به صورت واضح این عمل را به گوگل اعلام نکنید ، تمام کارها برروی دامنه قبل شما از بین خواهد رفت .

2- تغییر آدرس (URL)

گاهی برای بهبود خوانایی ، کوتاه کردن یک آدرس یا حذف یک بخش از آن ، ممکن است شما آدرس برخی صفحات را تغییر دهید .

3- تغییر هاست

در تغییر هاست سایت شما باید تمام نکات را در نظر بگیرید تا به صورت کامل سایت انتقال پیدا کند و دچار باگ ها و از دست رفتن اطلاعات نشوید .

تغییر هاست

4- استفاده از ssl  و یا تغییر http به https

این ریدایرکت نیز اگر به درستی انجام نگیرد باعث ایجاد مشکل در آدرس صفحات میشود .

همکاران ما در بخش سئو سلکتک میتوانند شما را در انجام این کار راهنمایی کنند .

5- طراحی مجدد وب سایت

گاهی شما تصمیم به طراحی مجدد سایت میگیرید که باید این نکته را در نظر بگیرید که برای هیچ یک از آدرس های سایت مشکلی پیش نیاید .

6- تغییر ساختار سایت

گاهی شما به دلیل گسترش تحارت مجبور به اضافه کردن قسمت هایی به سایت می شوید که باید مراقب باشید به قسمت های قبلی آسیبی نزنید و قسمت های جدید با اطلاعات و بخش های قدیمی هماهنگ باشد

7- تغییر cms

تغییر CMS هم جزء رایج ترین کارهاست و درصورتی که از سیستم مدیریت حال حاضر سایتتان انتظارات و تفکرات شمارا نتواند پیاده سازی کند ، تصمیم به تغییر آن میگیرید .

تغییر cms

 

8- ادغام محتوا

برخی مواقع برای بهبود سئو تصمیم به ادغام چند محتوا میکنید اما اگر این کار را با رعایت اصول سئو انجام ندهید به سئو سایت لطمه وارد کرده اید .

9- ادغام صفحات وب

معمولاً زمانی اتفاق می افتد که صفحات وب موجود باید به منظور یکدست شدن قدرت یکی بر دیگری متحد شوند. به عنوان مثال: وقتی شرکتی شرکت دیگری خریداری می کند.

برخی مواقع تصمیم به ادغام چند صفحه و یا خدمت به منظور یکدست شدن قدرت دو صفحه میکنید . به عنوان مثال: وقتی شرکتی شرکت دیگری خریداری می کند.همانند مورد قبلی باید به شدت مراقب باشید .

متداول ترین دلایل کاهش ترافیک پس از تغییرات در سایت

دلایلی که باعث می شود وب سایت ترافیک خود را پس از تغییرات کلی از دست بدهد یا کاهش یابد ، متفاوت است .  در حقیقت ، پیدا کردن دلیلی که باعث کاهش آن شده است ، نیازمنده تجزیه و تحلیل جامع همه تغییرات ایجاد شده است .

  • تگ های نامتعارف در ساختار جدید

وجود تگ ها و برچسب هایی که به صفحات نامعلوم لینک شده اند و یا از دست رفتن برچسب های قبلی میتواند بر افت یک وبسایت تاثیر مستقیم بگذارد .

  • مشکلات robots.txt

فایل روبوت به شدت برای سئو سایت لازم هست و در صورت مشکل در آن می توان برای سئو سایت مضر باشد .

  • از دست دادن فرا داده

هنگام ایجاد تغییرات و یا انتقال ممکن است گاهی قسمت هایی از دیتابیس را از دست بدهید و یا متاهایی مانند متا عنوان و یا متا توضیحات و... از بین بروند و در صورت رفع کردن این مشکل باعث از دست رفتن ترافیک قابل توجهی می شود .

 

کاهش سرعت وبسایت

 

سرعت سایت جزء اساسی ترین ملاک های حفظ کاربران است و در صورت انجام تغییرات و کاهش پیدا کردن سرعت سایت باعث از دست دادن کاربران میشود که باید سریعا این مشکل را برطرف نمود .

 

  • از دست رفتن پیوند های داخلی

باید در صورت تغییر در سایت حتما تمام صفحات را چک کرد تا لینک دهی های داخلی به صورت درست و منظم و هماهنگ با تغییرات جدید باشند .

  • از دست رفتن پیوند های خارجی

با تغییر دامنه و آدرس ها ، مسلما لینک دهی های خارجی ، 404 می شوند که باید نسبت به نوع لینک دهی خارجی اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام دهید .

  • تغییر آدرس ها

تغییر مسیرها یکی دیگر از دلایل از دست دادن ترافیک است. ریدایرکت 301  یک بخش اساسی در روند کار تغییرات در سایت است، که اگر شما آن را انجام نداده اید، منجر به شکست پروژه خواهد شد. تغییر مسیرها یک مشکل واقعی در استراتژی SEO به حسای می آید که شما باید با تجزیه و تحلیل از هر گونه ایجاد لینک شکسته جلوگیری کنید .

تغییر آدرس ها

 

  • در دسترس نبودن راحت به محتواها

در دسترس نبودن یک محتوا و یا ایندکس نشدن صفحات از مشکلات رایج در روند تغییرات در سایت هست که با کمک گرفتن از سرچ کنسول میتوانید این مشکل را رصد و رفع کنید

  • مشکلات پلتفرم

ایجاد تغییراتی همچون تغییر در طراحی سایت گاهی ممکن است سرعت بارگذاری در پلتفرم های مختلف را کاهش دهد که حتما باید تمام مراحل سئو داخلی سایت را مجددا بررسی نمود و مشکلات را رفع کرد .

  • به روز رسانی های گوگل

الگوریتم های گوگل دائماً در حال تغییر هستند ، در برخی موارد ، به روز رسانی دقیقاً در زمان تغییرات ما در سایت رخ می دهد که باعث برخی مشکلات در عملکرد می شود . در این صورت باید بررسی کنید آیا واقعا به روزرسانی Google باعث افت ترافیک سایت شده است یا خیر ؟!

توصیه ما برای انجام تغییرات در سایت

ما یک لیست کوتاهی برای شما تهیه کردیم اما مهم ترین نکته ای که همیشه باید در نظر بگیرید این است که آیا تغییرات مد نظر ارزش این ریسک را دارند یا نه ؟

  • همه جنبه های این تغییرات را از قبل بررسی کنید.
  • تغییرات را با توجه به منابع موجود برنامه ریزی کنید و تعیین کنید که آیا امکان پذیر است یا خیر.
  • صفحات دارای بیشترین بازدید بیشتر بررسی کنید و در اولویت قرار دهید.
  • نظارت بر عملکرد و در نظر داشتن مشکلات احتمالی
  • از Google Analytics و Search Consol برای نظارت بر همه تغییرات استفاده کنید.
  •  

الگوریتم های گوگل

 

همیشه صبور باشید چرا که اعمال شدن این تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد. دستیابی به عملکرد مطلوب به صبر زیادی نیاز دارد. لازم است به طور مداوم بر تمام جنبه های وب سایت خود نظارت داشته باشید. در صورت عدم دستیابی به نتایج مورد انتظار ، حتما از متخصصان مناسب کمک بگیرید .

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب به شما کمک کرده باشیم ، همچنین در صورت نیاز می توانید از طریق پنل کاربری سلکتک فرم مربوط به سئو و بهینه سازی را تکمیل کنید تا ما با بررسی سایتتان نواقص آن را یافته و مشکلات را رفع کنیم .

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه