نحوه تنظیم تاریخ انتشار و بروزرسانی صفحات سایت

نحوه تنظیم تاریخ انتشار و بروزرسانی صفحات سایت

با استفاده از روش های مشخص کردن تاریخ انتشار و بروزرسانی صفحات سایت از سردرگمی کاربران جلوگیری کرده و  اعتبار خود را نزد آنها حفظ کنید.

نحوه تنظیم تاریخ انتشار و بروزرسانی صفحات سایت به کمک متاتگ ها و سیگنال تاریخ را در این محتوا به صورت کامل شرح داده ایم.

با استفاده از چندین سیگنال تاریخ برای نمایش تاریخ صحیح در نتایج جستجو، یکپارچگی و قابل اطمینان بودن وب سایت خود را افزایش دهید.

این ویژگی از پارامترهای تاثیرگذار در رتبه بندی سایت به حساب نمی‌آید، اما با نمایش تاریخ انتشار یا آپدیت هر صفحه هنگام نمایش لینک در بین نتایج گوگل و بروز بودن آن می‌تواند در افزایش ترافیک گوگل برای سایت تاثیر فراوانی داشته باشد.

با سلکتک همراه باشید تا ترفندهای استفاده از قطعه کدهای نمایش تاریخ انتشار مطالب در گوگل را آموزش ببینید.

اهمیت تعیین سیگنال تاریخ انتشار و بروزرسانی برای صفحات سایت

اگر مدیر سایت و یا متخصص سئو باشید، همیشه بدنبال راه های بهبود جایگاه سایت در گوگل و افزایش ترافیک صفحات وب هستید. در این میان برخی کارها تاثیر خاص خود را در افزایش ورودی گوگل سایت دارند.

گوگل همواره بر اهمیت قراردادن چندین شاخص تاریخ در صفحات سایت برای اطمینان از نمایش تاریخ صحیح در نتایج جستجو تاکید دارد

بدین ترتیب تاریخ ایجاد و یا بروزرسانی صفحه در کنار لینک سایت در بین نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

تاریخ های نادرست یا قدیمی می تواند به اعتبار وب سایت آسیب برساند و کاربران را از بازدید از سایت شما باز دارد.

برای انجام گرفتن اصولی این موضوع، هم گوگل و هم شخص طراح صفحه در حصول اطمینان از نمایش تاریخ صحیح در SERP نقش دارند.

البته گوگل در نمایش صحیح تاریخ باید دقیق باشد اما طراح صفحه و متخصص سئو سایت شما نیز با ارائه سیگنال‌های صحیح به گوگل باید سهم خود را انجام دهند.

آیا سیگنال تاریخ برای سئو مهم است؟

پارامترهای تاثیر گذار بر سئو و بهبود جایگاه سایت در گوگل بسیار هستند، اما آیا قرار دادن سیگنال های تنظیم کننده تاریخ بروزرسانی و انتشار صفحه برای گوگل مهم هستند؟

گوگل برای رشد جایگاه سایت به یک عامل تاریخ وابسته نیست، زیرا همه عوامل می توانند مستعد بروز مشکلات باشند. به همین دلیل است که سیستم رتبه‌بندی گوگل به چندین عامل نگاه می‌کنند تا بهترین تخمین ما از زمان انتشار یا به‌روزرسانی قابل توجه یک صفحه را تعیین کنند.

البته Google تضمین نمی‌کند که این تاریخ‌ها، چه قابل مشاهده و چه در داده‌های ساختاریافته، در نتایج جستجو نمایش داده شود. اما باید بدانیدکه پیروی از دستورالعمل‌های آن به الگوریتم‌های Google کمک می‌کند اطلاعات را بیابند و بهتر پردازش کنند.

اما پاسخ سؤال این است که قرار دادن سیگنال تاریخ در صفحه از پارامترهای تاثیرگذار بر سئو نیست، اما قرار دادن آنها بر جلب نظر جستجوگران تاثیر دارد و به صورت غیرمستقیم بر افزایش ترافیک سایت و سئو اثرگذار است.

در ادامه درباره نحوه قراردادن سیگنال تاریخ و موارد مورد نیاز برای نمایش تاریخ در نتایج جستجو آورده‌ایم.

بهترین روش ها برای نمایش تاریخ مقاله در نتایج جستجوی گوگل

چندین راه برای اطمینان از نمایش تاریخ صحیح در نتایج جستجو وجود دارد که آنها را برای شما آورده ایم.

استفاده از lastmod تگ

 Lastmodبرچسبی است که در sitemap موجود است و برای نشان دادن آخرین باری که یک صفحه وب تغییر کرده است استفاده می شود. موتورهای جستجو می توانند از این اطلاعات برای ارزیابی ارتباط و تازگی صفحه استفاده کنند و ممکن است آن را در نتایج جستجوی خود بگنجانند.

استفاده از تگ pubdate

برای سایت‌های وبلاگی یا خبری، pubdate می‌توان از این برچسب برای تعیین تاریخ انتشار مقاله استفاده کرد. این تگ باید در داخل <article> قرار گیرد و به موتورهای جستجو در تعیین تاریخ انتشار مقاله کمک می کند.

تگ article:published_time

همانند تگ pubdate، از تگ article:published_time نیز می توان برای نشان دادن تاریخ انتشار مقاله استفاده کرد. این تگ که بخشی از پیشوند article است باید در <head> صفحه HTML قرار گیرد.

تگ <time> در HTML

تگ <time> یک تگ HTML ویژه است که برای نمایش تاریخ و زمان استفاده می شود. هنگامی که تاریخ در این عنصر قرار می گیرد و ویژگی datetime گنجانده می شود، تاریخ و زمان دقیق را می توان در قالبی مشخص کرد که به راحتی توسط ماشین ها قابل خواندن باشد. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تاریخ انتشار صفحه را بفهمند و آن را به طور دقیق در نتایج جستجو نشان دهند.

نکات مهم برای تعیین تاریخ صفحات وب

نکات مهم برای تعیین تاریخ صفحات وب

علاوه بر استفاده صحیح از تگ های HTML برای تعیین تاریخ، تازه نگه داشتن محتوای شما می تواند احتمال نمایش تاریخ صحیح توسط گوگل را افزایش دهد.

در نهایت، مهم است که سیگنال‌هایی را که ممکن است برای گوگل گیج‌کننده باشند، مانند نمایش چندین تاریخ در یک صفحه، به حداقل برسانید.

برای کمک به اطمینان از نمایش تاریخ‌های دقیق در اخبار و نتایج جستجو، دستورالعمل‌های گوگل بیان می‌کند که مقاله‌ها باید دارای یک تاریخ و زمان واضح و قابل مشاهده باشند که به طور ایده‌آل بین عنوان و متن مقاله قرار گرفته باشد.

گوگل در حال کار بر روی بهبود توانایی خود برای شناسایی و نمایش تاریخ مقالات با حداقل سیگنال است، اما هنوز به صورت کامل به این توانایی نرسیده است.

تا زمانی که گوگل به این تشخیص برسد، بهتر است که برای صفحات وب‌سایت از روش های گفته شده برای تعیین تاریخ انتشار و بروزرسانی مقاله استفاده کنید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا نام دامنه در رتبه بندی نتایج گوگل موثر است؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید

2024-04-29 15:48:50

زمان مطالعه : 5 دقیقه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه