آموزش لینک سازی داخلی برای بهبود سئو سایت

 

آموزش لینک سازی داخلی برای بهبود سئو سایت

تاثیر لینکسازی داخلی بر سئو سایت و نحوه اصولی لینک سازی داخلی از مهم ترن مسائلی هست که باید هر متخصص سئو بداند و در این مطلب به آن پرداخته ایم.

شما همیشه در مورد اهمیت لینک های داخلی و نحوه این نوع لینکسازی می شنوید، اما این موضوع چقدر اهمیت دارند؟

آیا لینک‌های داخلی بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند، و اگر چنین است، چگونه می‌توانید آنها را برای بهبود سئو بهینه کنید؟

لینک های داخلی چگونه بر بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو تاثیر می گذارند؟ اگر نیاز به آموزش لینک سازی داخلی برای بهبود سئو سایت را دارید با سلکتک همراه باشید.

 

لینک های داخلی چیست؟

پیوندهای داخلی همان لینک های متنی هستند که دو صفحه را در یک دامنه به هم متصل می کنند.

در اصل هنگامی که در صفحه ای از سایت یک لینک به یکی دیگر از صفحات همان سایت بدهید، یعنی یک لینک داخلی ایجاد کرده اید.

هر متخصص سئو میداند که وجود پیوند داخلی برای سئو بسیار مهم است، اما شما باید با رعایت یکسری اصول این کار را انجام دهید.

بهبود سئو سایت ملزم به انجام کارهای بسیاری است. برخی از این فعالیت ها در داخل سایت است و برخی در بخش سئو خارجی قرار دارند. هدف نهایی از این کارها افزایش ترافیک و بهبود سئو است تا سایت شما در نتایج گوگل جایگاه مناسبی کسب کند. خرید ورودی گوگل از سلکتک یکی از بهترین کارهایی است که در سئو وبسایت و شناسایی سریعتر صفحات و لینکسازی داخلی سایت توسط گوگل تاثیر مثبت دارد.

با سلکتک همراه باشید تا اصول لینک سازی داخلی را بهتر یاد بگیرید.

 

تاثیر لینک های داخلی بر بهبود سئو

گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو توضیحاتی می دهد که چگونه پیوندها به گوگل در کشف و خزش محتوای جدید کمک می کنند.

از آنجایی که وب و سایر محتواها دائماً در حال تغییر هستند، فرآیندهای خزیدن ربات های گوگل همیشه در حال اجرا هستند تا به این روند ادامه دهند. ربات های خزش یاد می‌گیرند که محتوایی که قبلاً دیده‌اند چقدر تغییر می‌کند و در صورت نیاز دوباره از آن بازدید می‌کنند. درنتیجه با ظاهر شدن لینک های جدید به آن صفحات یا اطلاعات، محتوای جدیدی را کشف می کنند.

لینک های داخلی به عنوان پیوندهای عادی در محاسبه رتبه صفحه در نظر گرفته می‌شود.

بدین ترتیب پیوندهای داخلی می توانند بر عملکرد یک صفحه در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

 

آیا لینکسازی داخلی بر سئو و بهبود جایگاه سایت تاثیر دارد؟

آیا گوگل به متن لنگر لینکسازی داخلی نگاه می کند؟ جان مولر، پاسخی به این سوال بعداً در سال 2017 در توییتر منتشر کرد.

طبق گفته او بیشتر پیوندها از طریق متن لنگر خود کمی اطلاعات را به ربات های خزش گوگل ارائه می دهند، و باید، متن درستی در لینک ها استفاده کنید.

اگر متن انکر لینک را برای کاربران مفیدتر کنید، برای خزنده های موتورهای جستجو نیز مفیدتر خواهد بود.

هنگامی که از مولر در مورد تغییرات رتبه‌بندی مربوط به نمایه‌سازی موبایل فرست پرسیده شد، گفت: اگر شما سایت و تمام محتوای مورد نیاز برای رتبه‌بندی را برای تلفن همراه از جمله لینک‌های داخلی، تصاویر و غیره بهینه کنید، جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب خواهید کرد.

بدین ترتیب بهینه سازی متن پیوندهای داخلی و به‌کارگیری متن مفید به کاربران کمک می کند و از دید موتورهای جستجو نیز مفید هست و به آنها کمک می کنند.

 

لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو

سئو سایت به پارامترهای مختلف و زیادی وابسته است. لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین بخش های آن است.

شما می‌توانید از پیوندهای داخلی استفاده کنید تا گوگل از مهم‌ترین صفحات وب‌سایت مطلع شود و آنها را بهتر خزش کند. برای مثال، اگر یک محصول مهم‌تر از محصولات دیگر برای کسب‌وکار خود دارید، به طور خاص از صفحه اصلی سایت و سایر صفحات مهم وبسایت به آن محصول لینک دهید.

این کار به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد که یک محصول از سایر محصولات در سایت مهم تر است.

 

راهنمای جامع لینکسازی داخلی سایت

 

راهنمای جامع لینکسازی داخلی سایت

برای انجام لینکسازی داخلی باید به صورت اصولی آن را انجام دهید. اگر گوگل بتواند ساختار سایت را بدرستی درک کند و تفاوت اهمیت برخی از صفحات را نسبت به سایرین ببیند، تعداد لینک های داخلی قابل قبول است.

شاید برای شما سؤال شده باشد که آیا قرار دادن لینک در سرصفحه، یا فوتر و یا محتوا تفاوتی ایجاد می کند؟ مولر در این زمینه پاسخ داد که هیچ اشکالی ندارند، اما از لحاظ منطقی بهتر است ایجاد لینک های تکراری و زیاد در سایت جلوگبری کنید.

همچنین همانطور که گفته شد با ایجاد یک ساختار اصولی و قرار دادن لینک صفحات مهم در دیگر صفحات، به اهمیت بیشتر آن اشاره کنید.

لینک بیلدینگ در سایت یکی از بزرگترین کارهایی است که می‌توانید در یک وب‌سایت انجام دهید تا گوگل را به مهم‌ترین محتوای خود راهنمایی کنید.

لینک های داخلی به افراد و موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر درک کنند. گوگل به لینک‌های داخلی وزن می‌دهد و از آنها برای کمک به تعیین اینکه کدام صفحات مهم‌تر هستند استفاده می‌کند.

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد یک لینک داخلی خوب می شود؟

 

توصیه های گوگل برای پیوندهای داخلی موثر

موثرترین راه برای نشان دادن صفحات مهم سایت با استفاده از پیوندهای داخلی چیست؟

توضیح گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو برای صاحبان سایت، نقشی را که لینکها در کمک به گوگل برای کشف محتوای جدید اعمال می کنند، تکرار می کند.

گوگل باید دائماً به دنبال صفحات جدید و به روز شده باشد و آنها را به لیست صفحات شناخته شده خود اضافه کند که اصولا به این فرایند URL discovery مینامند.

برخی از صفحات به این دلیل شناخته شده اند که گوگل قبلاً از آنها بازدید کرده است. صفحات دیگر زمانی کشف می شوند که گوگل پیوندی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید دنبال می کند.

بهترین کار این است که مدیرسایت از سرچ کنسول گوگل استفاده کنند تا سایت را برای ربات های خزنده قابل دسترسی تر کنند.

 

اهمیت برادکرامب در بهینه سازی لینک های داخلی

مطمانا با برادکرامب آشنا هستید. شما باید بدانید Breadcrumb برای بهینه‌سازی در لینک های داخلی استفاده میشود.

برادکرامب ها بخشی از پیوندهای داخلی در بالا یا پایین صفحه هستند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی بروند. بسیاری از breadcrumb ها عمومی ترین صفحه (معمولاً صفحه اصلی) را به عنوان اولین و سمت چپ‌ترین پیوند دارند و بخش های خاص تر را در سمت راست فهرست می کنند. توصیه می‌کنیم هنگام نمایش برادکرامب ها از نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته استفاده کنید.

همچنین پیوندهای داخلی بخشی از یک سلسله مراتب طبیعی لینک بیلدینگ بحساب می آید.

به کمک این قابلیت و استقاده از اسکیمای برداکرامب صفحات را برای کاربران و گوگل بهتر قابل دسترسی میسازید و همچنین یک نوع لینکسازی داخلی بین صفحات مرتبط ایجاد کرده اید.

 

نکات مهم در ایجاد لینک های داخلی سایت

معماری لینک ها یا همان روش لینک دهی داخلی در سایت شما یک گام مهم در طراحی سایت است.

اگر می خواهید سایت شما توسط موتورهای جستجو به خوبی ایندکس شود باید به صورت اصولی اینکار را انجام دهید. این موضوع نقش مهمی در توانایی Googlebot برای یافتن صفحات سایت شما ایفا می کند و تضمین می کند که بازدیدکنندگان شما می توانند در سایت شما به صفحات مختلف به راحتی دسترسی داشته باشند و از آن لذت ببرند.

روند لینک سازی در سایت (لینک داخلی و یا لینک خارجی) برای گوگل در چارچوب قوانینی که تعریف کرده است عمل میکند.

  • گوگل استفاده از nofollow را برای پیوندهای داخلی توصیه نمی کند.
  • گوگل با پیوندهای داخلی متقابل، مشکلی ندارد.

تحت تحقیقات سئویی انجام شده، گوگل اهمیت لینک های داخلی برای لینک های وب سایت شما در نتایج جستجو را مورد بحث و بررسی بیشتر قرار می دهد.

 

نکات مهم در ایجاد لینک های داخلی سایت

 

ویژگی های متن لینک

مطمئن شوید که متن لنگر پیوندهای داخلی شما مختصر و مرتبط با صفحه ای است که به آن اشاره می کنند. بهبود متن لینک تا 20 درصد بیشتر میتواند لینکسازی و شناسایی آنها توسط ربات را بهینه تر کند.

شما باید هنگام نوشتن متن انکر لینک، دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • توصیفی باشد: از کلمات مرتبط با صفحه مقصد استفاده کنید، از عبارات کلی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «مقاله» اجتناب کنید. مطمئن شوید که کاربر می تواند با خواندن متن لنگر، یک تصور و تصویر مناسب از محتوا و عملکرد کلی صفحه مقصد دریافت کند.
  • آن را مختصر نگه دارید: متن لنگر حاوی چند کلمه یا یک عبارت کوتاه برای کاربران جذاب تر و راحت تر از یک جمله یا لینک طولانی است.

 

آیا تعداد لینک های داخلی مهم است؟

ساخت لینک های داخلی مشکلی ایجاد برای سایت ایجاد نمی کند. قالب ها و معماری وب سایت به طور طبیعی منجر به ساخت بسیاری از پیوندهای داخلی با متن لنگر منطبق می شود. تا زمانی که طبیعی و برای تجربه کاربر مورد اذییت کننده ای نباشد، اشکالی ندارد.

 

پیوندهای داخلی به عنوان یک عامل رتبه بندی در نتایج جستجو

مستندات گوگل در مورد نحوه عملکرد جستجو و راهنمای شروع آن در مورد اینکه چگونه صاحبان سایت می توانند به گوگل در درک محتوای آنها کمک کنند اهمیت پیوندهای داخلی را توضیح می دهد.

همچنین میتوانید دسترسی کاربران سایت را به دیگر صفحات آسان تر کند.

برای ایجاد دسترسی راحتتر برای ربات های گوگل بهتر از اسکیما برادکرامب (داده های ساختار یافته) استفاده کنید. به کمک ابزار سئو سلکتک می‌توانید schema برادکرامب را برای سایت خود ایجاد کرده و ان را در کد های صفحه سایت خود قرار دهید.

در نتیجه می‌توان گفت لینک های داخلی بخشی از فاکتورهای رتبه بندی هستند که به تعیین رتبه صفحات سایت شما در نتایج جستجو کمک می کنند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه