نحوه انجام جستجوها در گوگل

 

نحوه جستجوی سایت در گوگل

گوگل به عنوان برترین موتور جستجو، صفحات وب را به طور دقیق و کارآمد با عبارات جستجوی شما مطابقت می دهد. گوگل می تواند میلیون ها نتیجه را در کمتر از یک ثانیه به شما نمایش دهد.

گاهی اوقات، کاربران برای اطلاعات مورد نیاز خود نیاز به فیلتر کردن هزاران SERP دارند. گوگل فیلترهایی برای جستجوگران تعبیه کرده است تا کاربران بتوانند نتایج جستجوی خود را محدود کنند.

سریعترین راه پیدا کردن در دنیای وب، جستجو کردن در گوگل هست. شما می توانید با اعمال فیلتر ها به نتایج دقیق‌تر و بهتر دست پیدا کنید.

عملگرهای جستجو نوعی روش جستجوی پیشرفته هستند. می توانید از عملگرهای جستجو برای فیلتر کردن نتایج جستجو بر اساس عنوان، نوع فایل و موارد دیگر استفاده کنید.

 

جستجو سایت در اینترنت به چه معنا است؟

اگر قصد دارید پیرامون یک سایت مشخص جستجو انجام دهید، نحوه جستجو و یا همان سرچ، متفاوت می شود.

جستجوی سایت شامل استفاده از گوگل برای جستجو در یک دامنه خاص است. هنگامی که جستجوی سایت را انجام می دهید، به گوگل دستور می دهید که نتایج را از یک وب سایت مشخص برگرداند، نه از کل سطح وب!

برای انجام جستجوی سایت، "site:" را قبل از آدرس سایتی که می خواهید جستجو کنید اضافه کنید.  ("site:www.domain.com ")

 

انواع مختلف جستجو

جستجوی دقیق عبارت

 برای انجام جستجوی دقیق یک عبارت با کلمه، عبارت مورد نظررا در بین علامت نقل قول قرار دهید. به صورت "عبارت مورد نظر" جستجو را انجام داده و گوگل فقط نتایجی را می آورد که دقیقاً مطابقت با درخواست شما دارند.

 

جستجوی عبارات منفی

جستجوی عبارات و کلمات منفی برعکس جستجوی یک عبارت انجام می گیرد. شما باید قبل از پرس و جو خود یک "-" برای حذف عبارت مورد نظر از نتایج جستجو "-عبارت یا کلمه موردنظر" قرار دهید. گوگل هر نتیجه جستجویی را که حاوی درخواست منفی شما باشد فیلتر می کند.

 

جستجوی AND

اضافه کردن "AND" در بین دو عبارت و پرس و جو، نتایج جستجوی شما را به صفحاتی محدود می کند که هر دو عبارت شما در آن ظاهر می شوند.

 

جستجوی OR

افزودن «OR» بین دو عبارت جستجو، نتایج جستجوی شما را گسترش می‌دهد تا نتایجی را در جایی که هر یک از عبارت‌های جستجوی مورد نظرشما ظاهر می‌شود، شامل شود. 

 

جستجوی سایت

 جستجوی سایت فقط نتایج یک وب سایت خاص را نمایش می دهد. نحوه سرچ بدین صورت است که "site:www.domain.com " قرار می دهید.

 

جستجوی سایت

 

جستجوی یک آدرس

جستجوی آدرس برای صفحه‌ی درخواستی شما فیلتر می شود. برای انجام این جستجو، باید "inurl:" را در مقابل درخواست خود اضافه کنید.

 

جستجوی عنوان

جستجوی عنوان نتایج جستجوی شما را به صفحاتی که درخواست شما در عنوان صفحه نشان داده می‌شود، نمایش می دهد. شما باید "intitle:" را در مقابل درخواست خود اضافه کنید. 

 

جستجوی نوع فایل

با افزودن «نوع فایل:» در مقابل درخواست شما، نتایج فقط در محدوده نوع فایل مشخص شده نمایش داده می شود. 

 

جستجوی مرتبط

 یک جستجوی مرتبط نتایج مرتبط با درخواست شما را نشان می دهد. این پرس و جو می تواند یک کلمه کلیدی یا وب سایت باشد. 

 

جستجوی نویسنده

 می توانید نتایج جستجوی خود را با استفاده از جستجوی نویسنده به مواردی که توسط نویسنده خاصی نوشته شده است محدود کنید. شما باید "inpostauthor:" را ابتدای درخواست خود اضافه کنید.

همچنین شما می توانید چندین عملگر را برای تغییر بیشتر نتایج خود ترکیب کنید.

 

دلایل استفاده از عملگرهای جستجو

می توانید از عملگرهای جستجو برای موارد زیر استفاده کنید: 

 

انجام تحقیقات رقیب

از جستجوهای سایت برای پیمایش آسان در URL های رقیب خود استفاده کنید. برای کلمات کلیدی خاص در محتوای صفحه وب یا عنوان فیلتر کنید. وبلاگ رقیب خود را برای موضوعات خاص، انتشار محصولات جدید و سایر اطلاعات مفید بررسی کنید.

 

یافتن محتوای مرتبط

استفاده از عملگرهای جستجو می تواند محتوای موجود را برای ارجاع در پست‌های وبلاگ یا محتوای وب شناسایی کنند. جستجوهای سایت را با جستجوهای پرس و جو ترکیب کنید تا صفحاتی را در یک وب سایت معتبر که به موضوع وبلاگی که می نویسید ارجاع می دهند، بیابید.

 

محتواها سایت خود را چک کنید

می توانید یک جستجوی سایت در دامنه خود انجام دهید تا محتوای مرتبط قدیمی را پیدا کنید که می توانید به آن مراجعه کنید یا آن را به روز کنید. اگر وب سایت یا وبلاگ شما گسترده است، جستجوی سایت برای فیلتر کردن سریع محتوای قدیمی بسیار عالی است. 

 

دلایل استفاده از عملگرهای جستجو

 

روش های دیگر برای تجزیه و تحلیل محتوای و صفحات سایت

جستجوی سایت اولین قدم عالی برای تجزیه و تحلیل محتوای سایت شما است. می توانید از طریق آدرس‌های وب سایت خود برای یک کلمه کلیدی خاص فیلتر کنید یا حتی از جستجوهای سایت برای فیلتر کردن زیر دامنه ها مانند بلاگ استفاده کنید.

شما می توانید هر آدرس صفحه را یک به یک بررسی کنید. با استفاده از ابزار سئو نیز می توانید صفحات خود را بررسی کنید تا از لحاظ ساختاری مشکلی نداشته باشند.

 

بررسی سئو به شما در ایندکس شدن صفحات به شما کمک فراوانی می کند و با استفاده از محتوای مناسب، به شکلی بهتر در نتایج گوگل نمایش داده می شوید.

 

نتیجه نهایی استفاده از عملگرهای جستجوی گوگل

جستجوهای سایت بهترین راه برای پیمایش در اینترنت یا تجزیه و تحلیل محتوای یک وب سایت خاص می باشد.

این عملگرها و علامت ها در سرچ وجود دارند و می توانند به فیلتر کردن نتایج جستجوی شما به مفیدترین آنها کمک کنند.

اگر متوجه اشکال در ایندکس شدن یک آدرس شدید، باید به بررسی و تجزیه تحلیل سئو صفحه بپردازید. ایندکس شدن سریع در بهبود سئو سایت تاثیر به سزایی دارد.

پس باید ابتدا اشکالات صفحه را بررسی کنید. گاهی اوقات اشتباهات تولید محتوا در ایندکس شدن صفحه تاثیر منفی می گذارد. پس باید مشکلات سئویی را برطرف نمایید، سپس با استفاده از عملگرهای جستجو از ایندکس شدن آن صفحه اطمینان کسب کنید.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه