مشکلات کپی کردن نحوه سئو سایت رقیب

مشکلات کپی کردن نحوه سئو سایت رقیب

کپی کردن استراتژی سئو رقبا می تواند به ضرر سایت شما باشد و بهتر است به جای کپی کردن نحوه سئو سایت رقیب، به بهبود استراتژی سئو سایت خود بپردازید.

در این مطلب قصد داریم خطرات تمرکز بر استراتژی های سئوی رقبا و نحوه صحیح استفاده از کارهای سئو آنها را برای شما توضیح دهیم.

به طور کلی اگر همه برای سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها به یکدیگر نگاه کنند و نحوه کار یکسانی داشته باشند، هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد و نتیجه ای مثبتی نخواهید داشت.

اما اگر با مشاهده اشتباهات رقبا یاد بگیرید و استراتژی بهتری برای سایت خود ایجاد کنید، امتیاز بهتری در موتورهای جستجو خواهید گرفت باعث افزایش کلیک گوگل برای سایت خواهد شد.

خطرات تمرکز بر استراتژی های سئوی رقبا

خطر تمرکز بر روی کاری که رقبا انجام می دهند، در مقابل ترسیم مسیر سئو و بهینه‌سازی وبسایت ریسکی است که هیچوقت نباید آن را انجام دهید.

اگر هر متخصص سئو برای بهینه‌سازی سایت و سئو آن از روش کار رقبا و سایت های قوی استفاده کنند و هیچ خلاقیت و استراتژی خاص خود را در پیش نگیرد، در اصل تجربه کاربری بهتر و راه‌حل‌های بهتری برای جستجوهای موتورهای جستجو ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند جایگاه بهتری نسبت به آنها بدست بیاورد.

در این صورت میتوان گفت اگر همه برابر باشند، باز هم فقط یک برنده می تواند وجود داشته باشد.

در عوض شما می‌توانید از روش کار آنها ایده بگیرید و حتی مشکلات آنها را برای خود انجام ندهید تا جایگاه بهتری نسبت به رقبا بدست آورید.

نحوه سئو رقبا را تحلیل کنید اما یکسان عمل نکنید

با تحلیل سئو سایت های رقیب می‌دانید آنها چه کارهایی انجام می‌دهند و از چه الگوهایی استفاده می‌کنند. پس از بررسی کامل توسط ابزارهای سئو مشکلات و روش بهینه‌سازی آنها را متوجه خواهید شد.

اینکار به شما بینشی در مورد اینکه آنها چه کار می کند و چه کار نمی کند، می دهد. کپی کردن راه و روش آنها میتواند خسارات جبران ناپذیری به سایت شما وارد کند و باید با مشاهده اشتباهات رقبا تجربه کسب کنید.

زمانی که متوجه شدید که آیا استفاده از استراتژی های رقیب برای شما منطقی است یا خیر، می‌توانید با مشاهده اشتباهات دیگران یاد بگیرید و تصمیم بگیرید که در حالی که از آن برای ایجاد یک وب سایت بهتر استفاده کرده اید.

ترفند رقبا در سئو برای گمراه کردن شما

گاهی اوقات سایت های رقیب ممکن است کارهایی انجام دهند که از لحاظ امتیازهای سئو به نفع سایت نباشد، اما آنها چه کاری انجام می‌دهند؟

یکی از ترفندهایی که رقبا در سئو سایت خود ممکن است استفاده کند این است که لینک سازی های اسپم برای خود انجام می‌دهند و پس از آن از طریق سرچ کنسول تمام آن لینک هارا حذف کرده و اطلاع می‌دهد در رتبه بندی و سئو آنها را لحاظ نکند.

در این صورت و با تحلیل سایت آنها توسط ابزارهای بررسی، لینک های فراوانی خواهید دید، اما نکته ای که هست هیچکدام در تقویت سئو آنها تاثیر ندارد و شما با لینک سازی در آن سایت ها، فقط به سایت خود ضربه زدید!

رقبا فقط برای مشخص نبودن استراتژی لینک سازی خارجی سایت خود و گمراه کردن سایر سئوکارها در سایت های اسپم اقدام به لینک سازی می‌کنند و پس از آن از طریق بخش removals داخل سرچ کنسول، تمام این لینک هارا حذف می‌کنند تا سئو سایت تاثیری از آنها نگیرد. این سایت‌ها اسپم شناخته می‌شوند و شما اگر در آنها برای سایت خود لینک ایجاد کنید نه تنها نتیجه مثبت نمی‌بینید، بلکه باعث افزایش اسپم سایت خود میشوید.

بررسی استراتژی سئو سایت های رقیب

بررسی استراتژی سئو سایت های رقیب

اگر قصد دارید استراتژی سئو سایت های رقیب را بررسی کنید، ابزارهای زیادی وجود دارند. سایت هایی همچون Ahrefs و یا Moz برای بررسی سئو رقبا بخش هایی دارند.

نکته مهم در این قسمت این است که نحوه سئو آنها را تحلیل کنید و از نکات مثبت آنها در استراتژی سئو سایت خود بهره ببرید.

همچنین از مشکلات و ضعف های آنها درس بگیرید و سعی کنید این مشکلات را در سایت خود مرتکب نشوید.

به طور کلی تمرکز خود را برای سایت و بهینه‌سازی قرار دهید و با کپی کردن روش های دیگران وقت و هزینه را تلف نکنید و با توجه به کارهایی که دیگران انجام می دهند، می توانید از اشتباهات آنها درس بگیرید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه