تشریح الگوریتم RankBrain و نحوه ی کار آن

الگوریتم RankBrain چیست و چرا باید از آن استفاده کرد ؟

الگوریتم RankBrain یا الگوریتم رتبه بندی مغز الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری متوالی است که این امکان را به گوگل میدهد نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه کند .

گاهی اوقات فکر میکنید سئو سایت پایان یافته است و به زوال کشیده شده است . اما چه عواملی باعث می شود که این فکر را بکنید ؟ .

شاید یکی از دلایل اصلی  این واقعیت است که هر سال چیزی بالغ بر 500 تا 600 بار الگوریتم های دچار تغییر میشوند .

این یعنی تقریباً دو بار در روز و در حال حاضر تقریباً غیرممکن است که بتوانید با عوامل رتبه بندی در حال تغییر متداوم گوگل همراه باشید .

تلاش برای سئوی سایت خود برای موتورهای جستجو یکی از سخت ترین و گمراه کننده ترین فاکتورهایی است که می توانید به شخصی اختصاص دهید .

گوگل سرمایه گذاری های عظیم و گسترده ای را در یادگیری هوش مصنوعی برای لیست نتایج جستجو و رتبه بندی انجام  می داد .

گوگل این فناوری جدید را الگوریتم رنک برین نامید و در سال 2015 رسما اعلام د اشتند این فناوری به نتایج جستجو کمک شایانی  میکند .

در این پست میخواهیم تشریحی بر این که الگوریتم رتبه بندی مغزی چیست ، چگونه کار میکند و همچنین چه تاثیری بر بهبود سئو سایت دارد را داشته باشیم .

الگوریتم RankBrain و دلیل استفاده از آن

الگوریتم RankBrain چیست ؟

نتایج جستجوی گوگل در طی این سال ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است . از قطعه ها گرفته تا نمودار دانش  موتور جستجو در حال بهبود و بهتر شدن است .

هدف اصلی گوگل این است : ارائه تجربه بهتر موتور جستجو در کمترین زمان و به بهترین نحو ممکن به کاربر .

این یعنی که هنگام جستجوی یک سوال یا عبارت تقریباً نتایج فوری و متناسب دریافت خواهید کرد .

گوگل گنجینه ی اطلاعاتی است که ما به دنبال آن هستیم و در مورد آن اما و اگر وجود ندارد . اما روش کار آن نسبت به گذشته تغییر کرده است .

مثلا وقتی قبلاً کلمه کلیدی را جستجو می کردید ، میلیون ها نتیجه در صفحاتی که دارای آن کلمه کلیدی بودند به دست می آوردید .

اگر به قبل برگردید چگونه می توانید از این ویژگی  برای سئو استفاده کنید ؟ . شما میتوانستید آن کلمه کلیدی را مکرر در محتوای خود استفاده کنید تا درنتایج نشان داده شوید .

اما امروزه نتایج گوگل چنین نیست . گوگل تنها محتوای شما را نمی خواند و وب سایت شما را برای کلمات کلیدی رتبه بندی نمی کند .

اگر شما کلمه ای مثل دیجیتال مارکتینگ را سرچ بزنید گوگل به دنبال این موضوع است که بفهمد شما دقیقا چه چیزی را میخواهید و منطقی ترین نتیجه را برای آن نوع جستجو ارائه میدهد .

گوگل اکنون اساساً قادر به درک و تشخیص چگونه شکل دادن کلمات است . و الگوریتم RankBrain ابزاری است که این درک را بیشتر میکند .

الگوریتم رتبه بندی مغزی  یک سیستم یادگیری ماشین است که از هوش مصنوعی برای بهبود نتایج جستجو و تجزیه و تحلیل درخواست ها و سوالات جدید استفاده میکند .

الگوریتم RankBrain چیست ؟

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی یعنی چی ؟

برای درک کامل و عمیق از الگوریتم RankBrain باید در مورد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی اطلاعاتی داشته باشیم .

این دو نقش مهمی در نحوه کار الگوریتم رنک برین  و نحوه عملکرد گوگل دارند .

یادگیری ماشینی کاربردی از هوش مصنوعی است که به سیستم های رایانه ای موجود کمک می کند تا تجربه ی کاربر را اتوماتیک وار بیاموزند بدون اینکه بگویند چه کاری انجام بده .

یادگیری ماشینی رفتار کاربر را گرفته و در راستای این که چه چیزی اهمیت دارد استفاده میکند .

با استفاده از الگوها و رفتارهای مداوم ماشین ها می توانند محتوا را بر اساس تاریخچه ی مشترک ارائه دهند . حال باید پرسید که جرا یادگیری ماشینی مهم است ؟ .

یادگیری ماشین فاکتور گسترده و بزرگی در نحوه نمایش نتایج توسط موتورهای جستجو است.  اگر محتوای شما مطابق تجربه ی کاربر نیست با رتبه بندی خداحافظی کنید .

هوش مصنوعی در تلاش است تا کامپیوترها در انجام کارها مانند انسان درک کنند و مانند انسان نیز رفتار کنند

این فرآیند کاملا به الگوریتم RankBrain متصل است زیرا این سیستم به دنبال درک نحوه تعامل کاربران واقعی با گوگل و چگونگی تصمیم گیری سریع بر اساس تشخیص است .

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی فاکتورهای اساسی و بزرگی در آینده ی گوگل هستند و در حال حاضر بر الگوریتم رتبه بندی مغزی تاثیر دارند .

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

الگوریتم RankBrain سومین فاکتور مهم در سئو است

طبق ادعای یکی از تحلیل گران رتبه بندی RankBrain یکی از صدها موردی است که Google برای تعیین نتایج موتور جستجو از آن استفاده میکند .

این یعنی فاکتور اساسی در رتبه بندی ایده آل است . این نکته را باید گفت که صدها فاکتور رتبه بندی دیگرتوسط مهندسان گوگل ارائه میشوند .

ولی الگوریتم رنک برین  فناوری یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است که به طور مستقل از نتایج جستجو برای کسب نتیجه یاد می گیرد.

این کار RankBrain را به عنوان یک عامل برتر در هنگام نمایش محتوای شما در نتایج ارگانیک به حساب می آورد .

اگر شما به سادگی از الگوریتم RankBrain و فناوری های وابسته  به آن صرف نظر میکنید ترافیک ارگانیک و رتبه بندی خود را تا حدودی ازدست میدهید .

دو عامل دیگر که بالاتر از رنک برین هستند محتوا و لینک های شما هستند . با قرار دادن رنک برین در کنار این دو راه موفقیت را طی خواهید کرد .

بنابراین شما نمی توانید RankBrain را نادیده بگیرید . برای کسب ترافیک ارگانیک باید به آن اهمیت بدهید .

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که اعتماد کنیم گوگل حقیقت امر را به ما میگوید و الگوریتم رتبه بندی مغزی تاثیر به سزایی در رتبه بندی دارد .

دو عامل حضور کاربر در صفحه و CTR تاثیر زیادی بر تصمیم گیری رنک برین در مورد کیفیت محتوای شما دارند . با بهبود این دو فاکتور وضعیت سئوی خود را بهبود ببخشید .

الگوریتم RankBrain فاکتور مهم در سئو

 

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه