تشخیص کیفیت محتوا توسط گوگل

گوگل چگونه کیفیت محتوا را تشخیص میدهد ؟

هنگامی که حرف از کیفیت محتوا یا Content quality در میان است منظورفاقد غلط املایی ، از نظر دستوری درست ، پوشش کامل موضوع و جذابیت خاص و گیرنده است .

نوشتن محتوای باکیفیت بسیار ضروری است زیرا حدود 60 درصد از کاربران و مشتریان از وب سایت های با محتوای بی کیفیت بازدید و خریدی انجام نمیدهند .

و بالعکس هرچه محتوا با کیفیت و دارای گیرایی بیشتر باشد نرخ تعامل و افزایش بازدید را بیشتر میکند . این یکی از اهداف بازاریابان در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ است .

محتوای با کیفیت نه تنها برای کاربران حائز اهمیت است بلکه گوگل کیفیت محتوا را تشخیص دهد و رتبه ی وب سایت شما را ارتقا میدهد .

در این جا نکته ای که باید به آن اشاره داشت این است که باید خودمان را به جای کاربر بگذاریم و دید که آیا این محتوا ما را مجذوب میکند یا خیر ؟ .

در وب سایت خود سعی کنید تمامی تمرکز خود را بر تولید محتوا بگذارید و محتوای با کیفیت و کاربردی برای مشتریان و کاربران خود ارائه دهید .

گوگل چگونه کیفیت محتوا را تشخیص میدهد ؟

چرا کیفیت محتوا برای تجارت مهم است ؟

کاربران ومشتریان شما برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیاز خود به موتورهای جستجو رجوع میکنند . این نقطه عطف بازاریابی داخلی است .

هیچ گاه انتظار نداشته باشید که آنها صفحات نتایج جستجو پایین را دنبال کنند . برای بیشتر خدمات و محصولات درصد افرادی که از صفحات اول رد میشوند بسیار پایین است .

اگر وب سایت شما رتبه بندی ایده الی در نتایج جستجو برای خدماتی که ارائه می دهید ندارد ، شما مشتریان ایده آل خود را از دست می دهید .

رتبه بندی جستجوی بهتر به معنای بازدید بیشتر از وب سایت شما می باشد . به شما این امکان را میدهد که فروش بیشتری داشته باشید و جذب کاربر را برای شما به ارمغان می اورد .

افرادی که در اینترنت جستجو میکنند عقیده دارند صفحاتی که برای جستجوی در مکان های بالاتر گوگل قرار دارند باید دارای محتوای معتبر و مرتبط تری باشند .

به طور کلی باید گفت فلسفه ی گوگل این است : تمرکز بر روی کاربر و سایر موارد دیگر پیگیری خواهد شد .

گوگل به طور مكرر الگوریتم جستجوی خود را برای اطمینان و تضمین کیفیت محتوا تعیین میکند . هدف نهایی تأمین بهتر نیازهای کاربران است .

اهمیت کیفیت محتوا در تجارت

محتوای با کیفیت چیست ؟

مردم از وب سایت های با محتوای بی کیفیت خرید نمیکنند . همچنین گوگل با استفاده از اصطلاح E-A-T  محتوای با کیفیت را تعریف میکند .

الگوریتم E-A-T مخفف تخصص (Expertise) ، اقتدار(Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) است .

تخصص

شما باید در زمینه خود متخصص باشید.  این یعنی باید مهارت خود  را در محتوای اصلی نشان دهید و آن را ذکر کنید .

شاید تخصص برای وب سایت های طنز و سرگرمی مهم نباشد برای وب سایتهای پزشکی ، دیجیتال مارکتینگ و قانونی بسیار حیاتی است .

اقتدار

شما باید نشان دهید که یک مرجع و دارای اقتدار هستید . اگر صفحه در مباحث خود اقتدار و اعتبارلازم است .

قابلیت اطمینان

باید به کاربر نشان دهید که میتواند به تولید کننده ی محتوا و خالق آن اعتماد کند . قابلیت اطمینان برای وب سایتهای تجارت الکترونیکی که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری خود را می خواهند بسیار حیاتی است .

در شروع کار توجه آنالیزگرها به این نکته معطوف شده است که این الگوریتم تاثیر خود را متمرکز بر سایت های فعال در حوزه های پزشکی و مالی نموده و بر روی سایر سایت ها تاثیر چندانی نگذاشت .

نوشتن یک محتوای با کیفیت و ارزشمند یک انتخاب است . شما میتوانید با صرف کمی وقت و دقت یک محتوای عالی بسازید . و در عین حال میتوانید بی تفاوت باشید .

اما با این کار شما راه به جایی نخواهید داشت و تنا وقت و انرژی خود را هدر میدهید . بازاریابی محتوا که در نهایت موجب ارتقا رتبه سایت و همچنین افزایش ترافیک سایت می‌شود به کیفیت محتوا ربط دارد .

محتوای با کیفیت چیست ؟

محتوای بی کیفیت چیست؟

حال وقت آن رسیده است که بدانیم محتوای بی کیفیت چیست ؟ . محتوای بی کیفیت می تواند هرزنامه باشد و یا دارای اطلاعات غلط باشد .

و مورد بدتر این است که نیازهای کاربر را رفع نمیکند . درست همانطور که امروزه بینندگان انتظار دارند محتوای با کیفیت در یوتیوب و فیسبوک ببینند .

به طور کلی کیفیت محتوا همیشه برای کاربران که در فضای آنلاین در حال گشت و گذار هستند بسیار حائز اهمیت است .

در صورت کیفیت پایین محتوای اصلی دچار خطا میشوید و این مهم نیست که بقیه وب سایت از رتبه بالایی برخوردار باشد .

همچنین در صورتی که نویسنده اطلاعات و تخصص کامل راجع به موضوعی که مینویسد نداشته باشد باعث کاهش کیفیت محتوا میشود .

صفحه آرایی نامنظم و غلط یا استفاده از فضا باعث پرت شدن حواس از محتوای اصلی می شود و استفاده از آن را سخت می کند .

همچنین صفحاتی که برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربر یا فریب موتورهای جستجو طراحی شده اند مخرب هستند و این ها همگی باعث افت کیفیت نوشته میشوند .

گوگل می فهمد که کاربر در صورت پیدا کردن منبع با ارزش و معتبر می تواند از مزایای آن استفاده کند و گوگل به چنین محتوایی پاداش می دهد .

محتوای بی کیفیت چیست ؟

نحوه نوشتن محتوای با کیفیت

کیفیت محتوا آنگونه که به نظر می آید سخت و پرچالش نیست . مطمعن باشید با صرف کمی وقت و تلاش میتوانید تولید محتوا را به طور صحیح و با کیفیت انجام دهید و رتبه بندی بهتری را نصیب خود کنید .

نوشتن محتوای با کیفیت با هدف جستجو آغاز می شود .درک نیاز کاربر و خواننده بسیار مهم است .

کاربر شما به دنبال هرچیزی که باشد خواه یک خدمت یا محصول باشد و خواه تنها پاسخ یک سوال ، چنان چه آن را پیدا نکند شما نرخ تبدیل را ازدست داده اید .

هنگام تولید محتوا آن را با هدف جستجوی کاربر ایجاد کنید . توصیه می کنیم از ابزارهایی مانند Google Search Console  استفاده کنید .

عوامل دیگری مانند لینک سازی و زمان بارگیری می توانند تجربه کاربر را بهبود ببخشند . پس مطمعن شوید که بهترین تجربه را برای کاربر فراهم میسازید .

نحوه ی نوشتن محتوای با کیفیت

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تاثیر Domain Authority در سئو

برخی از متخصصان سئو معتقدند که Domain Authority بیشتر منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود، اما آیا دامین آتوریتی یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟

2024-03-13 12:21:40

زمان مطالعه : 5 دقیقه

نحوه استفاده Google Trends برای سئو

نحوه استفاده از Google Trends برای سئو و بازاریابی محتوا و تکنیک‌های پیشرفته برای بدست آوردن داده های مفید در رابطه با کلمات کلیدی موضوع این محتوا از بلاگ سلکتک است

2024-03-03 11:13:00

زمان مطالعه : 8 دقیقه