ابزارهای رایگان گوگل

ابزارهای رایگان گوگل که باید بازاریابان محتوا به کار بگیرند

اگر شما یک تولید کننده ی محتوا و بازاریاب آن هستید حتما برای سهولت درکارتان از ابزارهای رایگان گوگل استفاده کرده اید .

اگرچه در گذشته تجربه های فراوانی در این زمینه کسب کرده اید ولی میدانید که همیشه با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای بهبود عملکرد شما وجود دارد .

شبکه های اجتماعی ، ابزار مناسب کلمات کلیدی و دیگر موارد از این دسته هستند که تاثیر بسزایی در موفقیت شما به عنوان یک بازاریاب محتوا دارند .

اکثر مردم به گوگل نگاه میکنند و فقط موتور جستجو را میبینند . شاید نخواهید وب سایت خود را در نتایج بالای موتورهای جستجو ببینید ولی روند رسیدن به این هدف را نمیتوانید نادیده بگیرید .

وقتی حرف از بازاریابی محتوا میشود ابزارهایی که استفاده می کنید و استراتژی هایی که به کار می گیرید تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی دارد .

با وجود تمامی ابزارهای گوگل ممکن است همه ی آن ها را به کار نگیرید ولی استفاده ی بیشتر از هرکدام آن ها بهینه سازی سایت و بهبود رنک سایت را به دنبال دارد .

ابزارهای رایگان گوگل برای استفاده ی بازاریابان محتوا

ابزارهای رایگان Google جهت استفاده ی بازاریابان محتوا

Google AdWords

اگر به دنبال ابزاری هستید که بهترین کلملت کلیدی را به شما معرفی کند با وجود گزینه های زیاد من به شما Google Keyword  Planner  که از بهترین ها است را معرفی میکنم .

چیزهای بسیاری در مورد این ابزار رایگان وجود دارد مانند این که استفاده از آن بسیار ساده است .

شما به عنوان یک بازاریاب محتوا ، همیشه باید بدنبال کلمات کلیدی باشید که می توانند به بهبود وب سایت و بلاگ شما کمک کند .

بهترین پیشنهاد برای تحقیق کلمات کلیدی آزمایش است .هرچه بیشتر جستجو کنید ، چگونگی کارکرد ابزار را بیشتر متوجه خواهید شد .

مثلا تولید محتوا ممکن است کلید واژه اصلی شما باشد . برای این اصطلاح در رأس گوگل قرار می گیرید .

می دانید که این کار سخت است . همچنین میدانید که اصطلاحات بسیاری وجود دارد که می تواند نتایج جستجو را افزایش دهد . این ابزار به شما کمک می کند این اصطلاحات را پیدا کنید .

اگرچه به نظر می رسد این ابزار فقط یک ابزار ساده است ولی همه ی کارهایی که بازاریابان محتوا میخواهند با استفاده از کلمات کلیدی نتایج خود را بهبود ببخشند را انجام میدهد .

ابزار Google AdWords

Google Analytics

چنان چه چندین هدف را در سر پرورش داده اید این احتمال وجود دارد که بسیاری از آنها بر اساس نتایج موتور جستجو و گزارشات مربوطه باشد .

در این صورت باید با استراتژی های گوگل آنالیتیکس آشنا شوید .

دونفر مشابه به هم از Google Analytics استفاده نمی کنند .  اگر شما یک متخصص محتوا هستید باید طرز استفاده از ابزارهای رایگان گوگل را درک کنید

در ابتدا می توانید با استفاده از این ابزار یک عکس فوری از عملکرد خود را در یک بازه زمانی خاص به دست آورید .

با این کار به شما ذهینت روشنی نسبت به اینکه در راه رسیدن به اهدافتان در مسیر درستی هستید یا خیر نشان میدهد .

با انتخاب هر قسمت میبینید که بیشتر و بیشتر به عمق ماجرا پی میبرید . ابزار های گوگل جهت راحتی و بهبود عملکردهای شما طراحی شده اند .

در یکی از این قسمت ها میتوانید در مورد کارایی انتخاب موضوع ، نوع محتوا و این که آیا مد نظر کاربر بوده است یا خیر تحقیق کنید .

هرچه بیشتر از گوگل انالیتیکس استفاده کنید، تمرکز بر روی داده هایی که بیشترین تأثیر را در وبسایت شما دارند راحت تر خواهد بود .

گوگل آنالیتیکس

سرچ کنسول گوگل ، یکی از جذاب ترین ابزارهای رایگان گوگل

این ابزار از بسیاری جهات شبیه گوگل آنالیتیکس عمل میکند . زمانی صرف شده با این ابزار رایگان گوگل هرگز بیهوده هدر نمیرود .

چیزهای متعددی برای یادگیری از Google Search Console وجود دارد .

Free Google Tools نظیر سرچ کنسول گوگل علاوه بر بررسی سلامت کلی سایت چندین کار دیگر را به شما هدیه میدهد که میتوانید از آن ها برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید .

به عنوان مثال  Search Analytics به شما این امکان را می دهد عملکرد خود را در جستجوی گوگل سریعا بررسی کنید .

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتردر مورد نحوه ی عملکرد کلمات کلیدی خود می توانید روی گزینه ی موقعیت کلیک کنید .

با انجام این کار موقعیت کلی کلمات کلیدی شما در نتایج جستجوی گوگل مشخص میشود .

بازاریابان محتوا باید با همه کارهایی که سرچ کنسول گوگل می تواند برای آنها انجام دهد را درک کنند .

حتی اگر معیار اصلی آن ها گزارش چند فاکتور باشد بسیار این کار ارزشمند است . ابزارهای رایگان گوگل این فرصت کلیدی را برای موفقیت کار شما فراهم آورده اند .

گوگل سرچ کنسول

Gmail

بخش بسیار عظیمی از بازاریابی محتوا که عبارت است از تماس گرفتن و درتماس بودن با کاربر و مشتری از طریق جیمیل صورت میپذیرد .

شاید شما ساعت ها وقت خود را صرف ایجاد یک پست وبلاگ جدید در وب سایت یا فضاهای دیگر میکنید . ایمیل یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار و در تماس بودن با کاربر است .

برای اطمینان از این که حساب جیمیل شما تمام کارهای مدنظر شما را انجام میدهد از پلاگین های مختلفی استفاده کنید .

ازابزارهای رایگان Google  مانند جیمیل به عنوان ارائه دهنده خدمات ایمیل خود استفاده کنید .

با وجود تعداد زیادی گزینه برای انتخاب باید بتوانید صندوق ورودی خود را سفارشی کنید تا نیازهای شما را به عنوان بازاریاب برآورده کند .

حتی اگر ارائه دهنده ایمیل دیگری را برای برقرای تماس با مشتریان ، کاربران یا همکاران خود در نظر دارید باز از یک حساب جیمیل برای انجام استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید .

نزدیک به 42 درصد از بازاریابان تجارت به تجارت ادعا دارند که از استراتژی های بسیار قوی در بازاریابی استفاده میکنند .

ولی بدانید که همیشه جای پیشرفت وجود دارد . از تحقیقات کلمات کلیدی که می تواند حجم جستجوی شما را افزایش دهد تا استفاده از کلمات کلیدی که به طور طولانی مدت در نوشته های وب سایت شما حضور دارند .

در حد نیاز و برای بهبود رتبه و جایگاه سایت خود از ابزارهای رایگان گوگل که نتایج عالی برای شما به همراه دارند استفاده کنید .

سرویس جیمیل

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه