تاثیر الگوریتم رنک برین در نتایج جستجوی گوگل

 

تاثیر الگوریتم رنک برین در نتایج جستجوی گوگل

RankBrain یکی از الگوریتم های گوگل است که ممکن است بر نتایج جستجو در گوگل تاثیرگذار باشد و قصد داریم تاثیر رنک برین در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنیم.

به دلیل ارتباط آن با جستجو،RankBrain  معمولاً به عنوان یک عامل رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو به حساب می‌آید.

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، ممکن است فکر کنید کهRankBrain  سیگنال دیگری برای سئو است که باید برای آن سایت را بهینه سازی کنید. اما دقیقاً به این صورت کار نمی کند.

قصد داریم به این موضوع بپردازد که RankBrain برای انجام چه کاری طراحی شده است، و چه زمانی گوگل از آن برای کمک به پاسخگویی به سوالات درخواست می کند.

در این مقاله، ادعاهای مربوط به RankBrain را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی بررسی می‌کنیم و شفافیت در مورد اینکه رنک برین  چیست و چگونه در نتایج جستجو استفاده می‌شود را شرح میدهیم.

اگر قصد افزایش بازدید خارجی برای سایت خود را دارید در پنل کاربری سلکتک میتوانید اقدام به ثبت سفارش کنید.

 

الگوریتم رنک برین چیست؟

 RankBrainیک سیستم هوش مصنوعی (AI) است که در سال 2015 برای کمک به گوگل در بازگرداندن نتایج جستجوهایی که قبلا هرگز جستجو نشده اند، معرفی شد.

در بین سالهای 2015 و 2016 زمانی که یک به‌روزرسانی اعلام‌نشده برای RankBrain ایجاد شد که هوش مصنوعی را در تمام سرچ ها یکپارچه می‌کرد، این وضعیت را تغییر کرد.

گوگل در مورد اینکهRankBrain  چگونه همه سرچ ها را بهبود می‌بخشد مشخص نیست، اما بر رتبه‌بندی و جایگاه سایت ها تأثیر می‌گذارد.

گوگل مشخصاً در مورد اینکه دقیقاً چگونه جستجو را بهبود می‌بخشد مبهم است اما مشخصا RankBrain در هر جست‌وجو نقش دارد و بر رتبه‌بندی واقعی تأثیر می‌گذارد. این موضوع با این احتمال وجود دارد که در هر پرس و جو تاثیر نمی‌گذارد، اما در بسیاری از سرچ ها تاثیر دارد.

چیزی که RankBrain را از سایر الگوریتم‌های گوگل متمایز می‌کند، توانایی آن در یادگیری نحوه پاسخگویی به سوالات مبهم کاربران است.

همانطور که گری ایلیس از گوگل توضیح می دهد ، این کار از طریق حدس زدن های آموزشی انجام می شود که یک کاربر احتمالاً روی چه چیزی برای جستجویی که قبلاً دیده نشده است، کلیک می کند.

 

اهمیت رنک برین در نمایش نتایج جستجو

 

آیا RankBrain برای جایگاه سایت در نتایج گوگل موثر است؟

RankBrain یک مؤلفه رتبه‌بندی یادگیری ماشینی جذاب روابط عمومی است که از داده‌های جستجوی تاریخی برای پیش‌بینی اینکه کاربر به احتمال زیاد برای جستجویی که قبلاً دیده نشده روی چه نتیجه و سایتی کلیک می‌کند، استفاده می‌شود.

رنک برین به گوگل اجازه می دهد تا مشکلاتی را که قبلاً با الگوریتم های سنتی با آن مواجه می شد حل کند.

برخلاف نظریه های رایج در مورد نحوه عملکرد الگوریتم  RankBrain، از داده های جمع آوری شده از تعاملات کاربران با یک صفحه وب استفاده نمی کند.

الگوریتم رنک برین بیشتر بر داده های جمع آوری شده از تعامل کاربران با نتایج جستجو متکی است.

به طور خلاصه RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است که به الگوریتم جستجوی گوگل اجازه می دهد تا نتایج مرتبط تری پیرامون مورد جستجوی کاربر به او ارائه دهد.

تصور می‌شود که این امر از طریق درک بهتر سرچ‌های مبهم و کلمات کلیدی طولانی انجام می‌شود .

RankBrain از داده‌های جمع‌آوری‌شده از تعامل کاربران با نتایج جستجو استفاده می‌کند تا پیش‌بینی کند که احتمالاً روی کدام صفحه‌ها برای جستجوی جدید کلیک می‌شود.

 

اهمیت رنک برین در نمایش نتایج جستجو

گوگل تایید کرده است که RankBrain برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می شود و در اکثر جستجوها دخالت دارد.

در سال 2016، آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل گفت کهRankBrain  یکی از سه سیگنال مهم رتبه بندی همراه با محتوا و لینک‌ها است.

RankBrain  همچنان نقش مهمی در نتایج جستجو دارد.

این الوریتم با فاکتورهای رتبه‌بندی سنتی متفاوت است، زیرا روش واضحی برای بهینه‌سازی فعال برای آن وجود ندارد.

چگونه برای کلمات کلیدی مبهم یا سرچ‌هایی که هیچ کس قبلاً آن را انجام نداده است، بهینه سازی می کنید؟

تنها گزینه این است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد یک صفحه در اختیار گوگل قرار دهید، کاری که صاحبان سایت و سئوکارها در صورت ایجاد محتوای جامع برای کاربران باید انجام دهند. شما در هرصورت محتوای خود را برای کاربران و در نتیجه برای RankBrain بهینه می کنید.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه