تغییر هاست سایت و تاثیر آن بر سئو

 

تغییر هاست سایت و تاثیر آن بر سئو

تغییر هاست سایت و تاثیر آن بر سئو مساله ای است که گوگل شرح می دهد که چگونه می تواند بر عملکرد آن در نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

در این مقاله بررسی می کنیم که آیا تغییر ارائه دهنده میزبانی وب سایت شما به یک ارائه دهنده در یک مکان جدید می تواند بر سئو و رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد یا خیر.

سوال زیر از جان مولر پرسیده شده است:

آیا تغییر محل میزبانی وب سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟ به عنوان مثال یک وب سایت استرالیایی (و مخاطبان هدف) که هاست سایت را از استرالیا به ایالات متحده تغییر می‌دهد.

در پاسخ، مولر می‌گوید در ابتدا تغییراتی در نحوه رفتار گوگل با یک سایت پس از تغییر میزبانی ایجاد خواهد شد.

آیا این شامل چیزی است که بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد؟ پاسخ کامل او را در ادامه این مطلب به صورت کامل بخوانید.

 

بعد از تغییر هاست سایت در گوگل چه اتفاقی می افتد

طبق بررسی های زیاد مشخص شده که در ابتدای تغییر هاس سایت گوگل سرعت خزیدن و کراول را کند می کند .

جان مولر می‌گوید بزرگ‌ترین تغییری که احتمالاً بعد از تغییر میزبان وب‌سایت متوجه آن می‌شوید، کندی در خزیدن است.

این کار برای اطمینان از اینکه گوگل با خزیدن زیاد سایت مشکلی ایجاد نمی کند انجام می شود.

زمانی که Google متوجه شد هیچ مشکلی در انجام خزش ها وجود نخواهد داشت، تنظیم خزیدن از سر گرفته می‌شود.

این نکته را فراموش نکنید که با زیاد بودن بازدیدکنندگان سایت، گوگل خیلی سریعتر متوجه این موضوع خواهد شد.

وجود بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف به گوگل می فهماند که سایت شما از لحاظ سرعت بارگذاری مشکلی ندارد و ربات ها می‌توانند همانند قبل سایت را کراول کنند.

با استفاده از خدمت افزایش بازدید با آی پی خارج سلکتک این پارامتر تاثیر گذار در سئو را برای سایت خود فراهم و تامین می‌کنید.

 

تاثیر تغییر هاست بر بودجه خزیدن ربات ها

طبق گفته های جان مولر، این مورد به صورت کلی تاثیرات در بودجه خزش ربات ها بدون توجه به تغییر میزبانی که انجام می دهید اتفاق می افتد. چه در حال انتقال به یک ارائه دهنده میزبانی در همان مکان یا یک مکان جدید باشید، Google در مورد میزان خزیدن ربات ها در سایت محتاط خواهد بود.

وقتی نوبت به جابجایی هاست می‌رسد، ممکن است سیستم‌های گوگل را در ابتدا مشاهده کنید که سرعت خزیدن کمی را کاهش می‌دهند. هر زمان که تغییر میزبانی تشخیص داده شد، ابتدا بررسی می شود که برای کراول ربات ها مشکلی پیش نیاید. بنابراین ما تمایل داریم به عنوان یک اقدام احتیاطی به طور خودکار سرعت خزیدن را کاهش دهیم.

با گذشت زمان، هنگامی که سیستم‌های گوگل متوجه شوند که سریع‌تر کراول کردن مشکلی ایجاد نمی‌کند، دوباره سرعت را افزایش خواهد داد. این مستقل از نوع تغییر میزبانی است که شما ایجاد می کنید و فرقی نمی‌کند که در این مسیر به ارائه‌دهنده دیگری نقل مکان کنید یا هاست را به کشور دیگری انتقال داده‌اید.

 

تاثیر تغییر هاست بر زمان بارگذاری وب سایت

 

تاثیر تغییر هاست بر زمان بارگذاری وب سایت

انتقال میزبانی وب سایت به یک مکان جدید ممکن است بر سرعت بارگذاری سایت برای کاربران تأثیر بگذارد.

اگر اکثر بازدیدکنندگان دورتر از محل میزبانی وب‌سایت زندگی کنند، می‌تواند منجر به سرعت لود پایین تر و تجربه کاربر کندتر شود.

به نوبه خود، این می تواند بر روی فاکتورهای رتبه بندی سرعت و تجربه صفحه تأثیر بگذارد.

یکی از تأثیرات عملی که ممکن است متوجه شوید این است که مکان هاست سایت می‌تواند بر سرعت بارگیری وب‌سایت برای کاربران تأثیر بگذارد. به دلیل فیزیک و شبکه های کامپیوتری، دسترسی به سروری که دور است ممکن است مقدار بیشتری زمان ببرد. بسته به میزان قابل مشاهده بودن این موضوع، می تواند در سرعت و فاکتورهای رتبه بندی تجربه صفحه برای یک وب سایت نقش داشته باشد.

 

راه حل: وب سایت خود را در مکان های مختلف میزبانی کنید

برای جلوگیری از تأثیر نامطلوب زمان بارگذاری وب سایت خود، می توانید وب سایت خود را روی سرورها در مکان های مختلف میزبانی کنید.

شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) اغلب این کار را انجام می‌دهند، و بسته به پلتفرم میزبانی که از سایت شما استفاده می‌کنید ممکن است بر روی چندین سرور باشد.

شما برای اینکه تا حد امکان به کاربران نزدیک شوید، باید از سرورهای مختلف در سرارسر کشورخود و دیگر کشورها استفاده  کنید. شبکه های ابری و CDN اغلب این کار را انجام می دهد (مانند کلودفلر).اگر از یک پلت فرم میزبانی استفاده می کنید، ممکن است این کار را برای شما نیز انجام دهند. استفاده از اینها میتواند تاثیرات مثبتی بر سئو سایت بگذارد.

 

آیا مکان و لوکیشن هاست برروی سئو تاثیر دارد؟

طبق گفته های گوگل مکان میزبان وب سایت شما برای هدف گذاری جغرافیایی استفاده نمی شود و یک عامل رتبه بندی جایگاه سایت نیست.

بنابراین نتایج جستجوی شما در یک منطقه جغرافیایی خاص در نتیجه تغییر میزبان وب سایت تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

جان مولر تاکید دارد که : با توجه به سئوو بهینه سازی، مکان سرور برای هدف‌یابی جغرافیایی استفاده نمی‌شود. اگر می خواهید وب سایت شما کاربران را در یک مکان خاص هدف قرار دهد، باید از دامنه سطح بالای کد کشور یا تنظیمات مناسب در سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.

 

آیا مکان و لوکیشن هاست برروی سئو تاثیر دارد؟

 

اما نکته مهم این است که سایت در کشوری که میزبان و هاست آن قرار گرفته سرعت بارگزاری بهتری دارد. از این رو وقتی سرعت بارگذاری سایت بیشتر شود، سئو وبسایت بهبود می یابد.

به طور خلاصه، تغییر مکان میزبان وب سایت شما تأثیر موقتی بر خزیدن خواهد داشت و می تواند تأثیراتی بر زمان بارگذاری داشته باشد. در نتیجه هر پارامتری که بتواند کمی بر سئو تاثیر بگذارد، شما باید آن را در سایت بهینه کنید.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه