تاثیر سیگنال های شبکه اجتماعی بر سئو سایت

 

تاثیر سیگنال های شبکه اجتماعی بر سئو سایت

آیا سیگنال های شبکه اجتماعی بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو تأثیر می گذارد؟

تاثیر سوشیال سیگنال و شبکه های اجتماعی بر سئو موضوع مورد بررسی این مقاله هست و دلایل اهمیت سیگنال های شبکه اجتماعی را ذکر کرده ایم.

در دنیایی که شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی همیشه در حال تحول هستند، آیا تعامل در یک شبکه اجتماعی بر روی شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج گوگل بهتر دیده شوید؟

باید بررسی کرد که گوگل با این تعامل ها در رسانه های اجتماعی چگونه برخورد میکند و آیا به آنها بها خواهد داد تا در انتها به سایت شما قدرت بیشتری بدهد یا خیر!

حال میخواهیم بدانیم آیا تعامل در شبکه های اجتماعی برای سئو مفید است؟ ما در رابطه با تاثیر سوشیال سیگنال ها بر سئو سایت را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

تاثیر سوشیال سیگنال بر جایگاه سایت در گوگل

سوشیال سیگنال یا همان سیگنال های شبکه اجتماعی درگیر شدن کاربران این رسانه ها با محتوایی است که از وب سایت خود به اشتراک گذاشته اید.

اشتراک گذاری خلاصه مطلب و پست ها و محتواهایی در رابطه با شما در سایت هایی مانند فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و غیره توسط افراد و اکانت های متفاوت، که هر کدام از این پست ها، لایک و کامنت و اشتراک گذاری های بیشتری در پی داشته باشد، بشدت در افزایش سیگنال شبکه اجتماعی مؤثر است.

این تعامل باعث افزایش کاربران و ترافیک سایت خواهد شد و از طرفی باعث رشد سئو سایت میگردد.

با تقویت سئو صفحات شما شاهد رشد جایگاه سایت برای کلمات کلیدی در گوگل خواهید بود و باعث افزایش ورودی گوگل سایت خواهد شد.

 

اهمیت شبکه های اجتماعی برای سئو

شبکه های اجتماعی همیشه یکی از راه های تاثیرگذار بر سئو و رشد هر کسب و کاری بحساب آمده است.

ترافیک و کاربرانی که از طریق رسان های اجتماعی به سایت شما هدایت می‌شوند از اهمیت قابل توجهی برای گوگل برخوردار هستند.

ایجاد محتوای جذاب و مفید احتمالاً بیش از هر یک از عوامل دیگری باعث جلب توجه کاربران این پلتفرم ها است.

کاربران با دیدن محتوای خوب به آن جذب می‌شوند و احتمالاً می خواهند سایر کاربران را به سمت آن هدایت کنند. اینکار می تواند از طریق پست های وبلاگ، خدمات رسانه های اجتماعی، ایمیل، انجمن ها و یا ابزارهای دیگر انجام گیرد.

بدین ترتیب با پخش شدن برند تجاری، لینک ها و مطالب سایت شما در دیگر سایت ها و پلتفرم های اجتماعی و تعامل کاربرها با شما به قدرت سئو سایت افزوده خواهد شد.

 

آیا سوشیال سیگنال یک عامل رتبه بندی سایت است؟

گوگل به صورت واضح عنوان میکند که سایت‌هایی که بر اساس تعامل و اشتراک‌گذاری کاربر ساخته شده‌اند، تطبیق و قرار دادن و نمایش صفحات آن را به کاربران آن دسته و زمینه آسان‌تر کرده است.

در داخل گوگل آنالیتیکس، بخشی برای گزارش های شبکه اجتماعی وجود دارد. طبق گزارش‌ها گوگل آنالیتیکس تحلیل اجتماعی ابزارهایی را برای اندازه گیری تأثیر اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد.

می‌توانید شبکه‌ها و محتواهای با ارزش را شناسایی کنید، تعامل کاربران در سایت و خارج از سایت را با محتوای خود دنبال کنید و همه آن را از طریق اهداف و تبدیل‌ها بررسی کرده و برای ایجاد یک استراتژی مناسب برای سئو سایت خود استفاده کنید.

در گذشته گوگل از سیگنال‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌کرد، اما بعد از آن، گوگل اشاره می کند که چگونه می توان از تعاملات اجتماعی کاربر به عنوان سیگنال اجتماعی استفاده کند.

 

دلایل تاثیرگذاری social signal بر سئوسایت

تاثیرگذاری social signal برسئووبسایت میتواند تاثیر به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد.

فاکتور تقویت کننده می تواند بر اساس تعداد افرادی باشد که یک سیگنال را به اشتراک گذاشته اند و یا محبوبیت آنها در آن شبکه اجتماعی و تعامل بیشتر افراد با شما، دارد.

این فاکتور به صورت غیر مستقیم هم برروی سئو تاثیر میگذارد. بدیین صورت که باعث معروفیت و محبوبیت سایت و برند تجاری شما شود.

طبق گزارش‌ها خوانده شده گوگل سیگنال هایی مانند تعداد فالوورها یا لایک ها را در الگوریتم های خود لحاظ نکرده است. شما نمی توانید فرض کنید که چون سیگنالی در توییتر یا فیس بوک وجود دارد، گوگل حتما آن را دریافت می کند.

اما بازهم کاربرانی که از طریق این پلتفرم ها به سایت شما هدایت می‌شوند و منبع ورود آنها شبکه اجتماعی میخورد در بهبود سئو تاثیر دارد.

همچنین باعث افزایش شناخت و معرفی برند و محصولات شما میشود و به صورت غیر مستقیم هم برروی افزایش سرچ کلمات کلیدی به همراه برند یا افزایش جستجوی برند شما در گوگل می‌شود.

 

تاثیر سوشیال سیگنال و شبکه های اجتماعی بر جایگاه سایت در گوگل

 

نظر گوگل برای سیگنال های اجتماعی به عنوان یک عامل رتبه بندی

طبق گفته جان مولر، یکی از مدیران ارشد جستجو در گوگل، اینگونه بیان می‌کند که سیگنال های اجتماعی به طور مستقیم در رتبه بندی ارگانیک کمک نمی کنند.

لینک ها در اکثر پست های اجتماعی نوفالو (nofollow) هستند. آنها به رتبه بندی ارگانیک کمکی نمی کنند. با این حال، پست های شبکه اجتماعی که به وب سایت شما لینک دارند می توانند در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

گوگل از پیوندهای رسانه‌های اجتماعی به عنوان راهی برای ارزش افزودن به کاربران استفاده می‌کند، نه به این امید که آنها جایگاه سایت را در رتبه‌بندی بهبود بخشند.

در سال 2021 ، مولر در پاسخ به تعداد لایک هایی که یک توییت خاص دریافت می کرد، به شوخی گفت: "با عرض پوزش، ما از لایک به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده نمی کنیم."

در آگوست2021 ، از مولر پرسیده شد که آیا کلیک‌ها از طریق ایمیل می‌تواند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد یا خیر. او جواب داد: "هیچ تاثیری بر سئو ندارد! آنها مانند تبلیغات و رسانه های اجتماعی هستند! این نکته خوبی است که چندین منبع متفاوت برای ترافیک وب سایت خود داشته باشید، و لازم نیست همه چیز تأثیر سئو داشته باشد."

چند ماه بعد ، از مولر پرسیده شد که آیا رسانه های اجتماعی به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر سئو تأثیر می گذارند؟

"اگر من در توییتر به شما مشاوره بدهم که به بهبود دید وب سایت شما در جستجو کمک می کند، آیا این تاثیر غیرمستقیم سیگنال های اجتماعی بر SEO خواهد بود؟"

این پاسخ که به شوخی عنوان شد، سرنخی از احساسات آنها در مورد سیگنال های اجتماعی است.

 

تاثیر سوشیال سیگنال و شبکه های اجتماعی بر سئو

این که آیا سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد کمی گیج کننده است. بین سال‌های 2010 تا 2014، گوگل ممکن است سیگنال‌های اجتماعی را در نتایج جستجو آزمایش کرده باشد.

به علاوه، نکاتی وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند به تلاش های سئوی شما کمک کنند. در حالی که سوشیال سیگنال‌ ممکن است یک عامل رتبه‌بندی نباشند، پروفایل‌ها و لینک هایی که از سمت شبکه اجتماعی ها به وبسایت داده میشوند، می‌توانند بر نمایش برند شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

در نهایت، به نظر می رسد که گوگل ممکن است در گذشته از سیگنال های اجتماعی برای ایجاد نتایج بهتر برای کاربران استفاده کرده باشد، اما اکنون به نظر می رسد سیگنال های اجتماعی تاثیر مستقیم و زیاد در بهبود سئو و تغییر جایگاه سایت در گوگل ندارد.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه