سئوی نوشته ها

نکاتی در مورد بهبود سئوی نوشته ها در پست های وبلاگ

هنگامی که پستی را مینویسید نوشتن تنها کافی نیست و باید روی سئوی نوشته ها تمرکز زیادی کرد.اگرقبلا یک پست وبلاگ نوشته اید میدانید چقدر زمان میبرد.

از جمع‌آوری موضوع و تحقیق آن ها تا نوشتن پست و انتشار که ساعتها زمان میبرد. اگر پست شما ترافیک سایت مناسبی به دست نیاورد کاری بیهوده و همراه با افت است.

راه بسیار مناسبی برای غلبه بر ترافیک کم وجود دارد و آن بهبود سئوی نوشته ها در پست های وبلاگ است. ما همیشه به دنبال نوشتن محتوایی هستیم که رتبه ی بالایی  در گوگل داشته باشد.

Seoی نوشته ها پلی است که به ما را برای رسیدن به این هدف کمک میکند. حال باید نکات مهم برای سئوی نوشته ها را یاد بگیرید تا به نتیجه ی مطلوب خود برسید.

فرآیند بهبود سئوی نوشته در پست بلاگ

برای بهبود سئو سایت، قرار دادن پست در بلاگ امری بسیار مهم به حساب می آید. بدین ترتیب شما باید در فرآیند بهبود سئوی نوشته در پست بلاگ کوشا باشید تا بهترین نتیجه از هر پست را بگیرید.

در ادامه این مطلب از بلاگ سلکتک قصد داریم بیشتر در رابطه با ارامترها مهم سئو در نوشته ها را برای شما شرح دهیم.

دقت داشته باشید که هر پست جدید، یعنی اضافه شدن یک صفحه در وبسایت، پس باید به بهترین شکل بهینه سازی را برای آنها انجام دهید.

نکاتی در مورد سئوی نوشته ها

سئوی نوشته ها به چه معناست ؟

سئوی نوشته ها به فرآیند نوشتن محتوایی برای بهبود رتبه ی نوشته ها در صفحات برتر گوگل میگویند. که شامل تحقیق کلمات کلیدی ، نوشتن محتوای جذاب و باکیفیت ، بهینه‌سازی هدرها و ... میشود.

یک تحقیق نشان میدهد که میزان کلیک بر روی وب سایت های جایگاه یک صفحه ی اول گوگل حدود 25 درصد و جایگاه دوم حدود 15 درصد است و اگر به صفحه ی دوم برویم این درصد خیلی کمتر میشود.

این یعنی اگر وب سایت شما در صفحه ی اول نباشد احتمال کمی دارد که کاربران به وب سایت شما به صورت ارگانیک راه پیدا کنند و بازدید کم یعنی ورودی سایت کمتر و درآمد کمتر.

برای حل این موضوع شما میتوانید به سراغ تبلیغات بروید که این کار نیز هزینه بر است. اگر بودجه ی لازم را ندارید پس بهتر است به فکر سئوی نوشته ها در سایت و وبلاگ خود باشید.

سئوی نوشته ها چیست ؟

نکات ضروری در سئوی نوشته ها درپست های وبلاگ

عنوان پست ها

از عنوان ها به صورتی استفاده کنید که به نفع شما کارکنند. عنوان ها به خزنده های وب گوگل کمک میکنند تا پست های وبلاگ شما و دیگر بخش های آن را بهتر درک کنند.

خزنده ها از وبلاگ شما رد میشوند تا مروری بر آنچه شما ارائه داده اید بکنند. یعنی H1 ،  H2،  H3،H4  و ... که زیر مجموعه ی قطعه ها را تجزیه میکنند.

بنابراین زیرعنوان های شما باید محتوای موجود در بدنه ی محتوا را منعکس کنند و شامل کلمات کلیدی با اصلی یا مترادف باشند.

وقتی از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید همانطور که مخاطب شما از آن ها استفاده میکند یعنی شانس بالایی در پیدا شدن در نتایج جستجو دارید.

 برای انسان بنویسید نه موتور های جستجو

با تمام راهنمایی های جستجو گرها شاید فراموش کنیم وقتی کاربری مطلبی را سرچ میزند به دنبال جواب آن است. بهترین راه برای بهبود رتبه ی شما نوشتن پست های با کیفیت بالا است.

شخصیت های خریدار یا کاربر ، انگیزه ها ، چالش ها و علایق آنها را در نظر بگیرید. همچنین موضوعاتی انتخاب کنید که مورد توجه کاربر باشد.

عنوان نوشته ها

کلمات کلیدی در متا

توضیحات متا بسیار مهم است. اگر به آن توجه نکنید یعنی احتمالا تماس مناسب با پست های خود را ندارید پس دلیل مهم بودن این موضوع را بررسی میکنیم.

توضیحات متا مبحث دیگری است که گوگل برای تعیین رتبه بندی جستجو در نظر میگیرد. توضیحات متا توصیف های یک تا سه جمله ای هستند که در زیر عنوان نتایج پیدا شده میشود آن رادید.

توضیحات متا را کوتاه کنید و سعی کنید جذاب باشد. همچنین از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده کنید. توضیحات متای شما باید در مقایسه با دیگر رقبا جذاب تر باشد تا باعث بهبود بهینه‌سازی نوشته ها برای موتورهای جستجوشود.

اضافه کردن متن alt به تصاویر

هر تصویری که پست اضافه میکنید متن alt را به آن اضافه کنید. متن alt آنچه در تصویر اتفاق میفتد را توصیف میکند و این برای سئوی نوشته ها بسیار مناسب است.

تحقیق کلمه کلیدی

طبق تحقیقی تخمین زده شده است که google بیش از 70000 درخواست جستجو در ثانیه را پردازش میکند.

اگر میخواهید بهم ریختگی نتایج جستجو را کاهش دهید و از رقبا پیشی بگیرید در مورد کلمات کلیدی متناسب با حوزه ی کارتان و درخواست مخاطبانتان  تحقیق کنید.

با استفاده از وب سایت هایی چون google keyword planner و یا Ahrefs میتوانید جزییاتی در مورد جستجوی کاربران و میزان محبوبیت این کلمات را به دست بیاورید.

اگر ایده ی مناسب و کافی برای کلمات کلیدی ندارید از رقبای خود کمک بگیرید تا ببینید دامنه ی کلمات کلیدی آنها چگونه رتبه بندی میشود.

این را درنظر بگیرید که همیشه کلمات کلیدی انتخابی با استراتژی های شما همسو نیستند و ممکن است با گذشت زمان تکامل بیابند.

تحقیق کلمه کلیدی

از لینک های خارجی استفاده کنید

همیشه در حین نوشتن محتوای پست از لینک های خارجی به وب سایت های معتبر استفاده کنید.

پیوند دادن به وب سایت های معتبر هم به خوانندگان وبلاگ شما مطالب اضافی یاد میدهد و هم باعث بهبود سئوی نوشته ها میشود.

از پست های طولانی تراستفاده کنید

در دوره ای که توجه کردن کوتاه است سعی کنید از پست های  با محتوای طولانی تر استفاده کنید.

ربات های موتور های جستجو به پست های طولانی تر اهمیت بیشتری میدهند و این یعنی بهینه سازی نوشته ها برای موتورهای جستجو.

لینک دهی داخلی

به سایر پست ها و صفحات خود لینک داخلی بدهید. پیوند به سایر صفحات یا پست های وبلاگ در وب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا یک نقشه سایت دقیق ایجاد کنند.

همچنین به کاربران شما این امکان را میدهد که سرتاسر صفحات وب سایت شما را بچرخند و محتوای بیشتری را درک کنند.

در سمت کاربر پیوند داخلی باعث میشود کاربر به مدت بیشتری در وب سایت شما بماند و نرخ پرش را کاهش دهد. تمامی این اقدامات موجب بهبود سئوی نوشته ها در پست ها و وبلاگ میشود.

لینک های داخلی و خارجی

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه