اهمیت سئو تصویر

نکات مهم در سئو تصویر

وقتی حرف از سئو تصویر در میان است عده ای خیال میکنند که به گذاشتن تگ alt و یا نوشتن اسم مناسب باید بسنده کرد در این صورت که چیزی فراتر از این ها است .

برخی حتی ممکن است استدلال کنند که با پیشرفت های اخیر گوگل تگ های alt دیگر اهمیتی ندارند .

اگر میگویید که گوگل محتوای تصاویر را میفهمد پس اضافه کردن تگ   alt نیاز است ؟ بله .

گوگل در هوش مصنوعی  بسیار قدرتمند است  و به وضوح میتوانیم این مورد را در تمامی ابزارهای گوگل مشاهده کنیم . ابزارهایی همچون الگوریتم رنک برین و مرغ مگس خوار .

میتوانیم به خوبی درک کنیم که گوگل تا چه اندازه رفتار کاربران را برای رتبه بندی وب‌سایت‌ها مهم میداند و بر روی این مورد تمرکز میکند .

در بحث تصاویر گوگل با استفاده از یادگیری ماشین به راحتی می‌تواند تصاویر را درک کند . در زیر به نکاتی میپردازیم که با آن ها میتوان بفهمیم که چگونه Image SEO را به کار ببریم .

نکات مهم سئو تصویر

نام تصویر

نام فایل می تواند سرنخ هایی در مورد موضوع  عکس به گوگل بدهد .

با توجه به پیشرفت های اخیر گوگل در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی  در درک تصاویر باید بفهمیم که چه اندازه این مورد مهم است .

نام فایلهای تصویری خود را واضح و توصیفی قرار دهید .

استفاده از تگ alt

تگ  alt توضیحی در مورد یک تصویر میدهد . دقیقا این همان چیزی است که موتورهای جستجو آن را تفسیر میکند و در اختیار کاربران قرار میدهد .

چنان چه در ارائه ی تصویر مشکلی پیش بیاید مرورگرها این متن را نمایش میدهند تا کاربر متوجه بشود که این تصویر در مورد چه چیزی است .

گوگل از تگ alt به همراه الگوریتم های بصری محتویات صفحه برای درک موضوع تصویر استفاده می کند .

انتخاب فرمت تصویر

اکثر تصاویر موجود در وب یکی از سه نوع فایل هستند JPEG ،   PNG و Gif هستند .

هر کدام از این قالب ها دارای ویژگی های خاصی هستند و به صورت ویژه ای فشرده سازی میشوند . این بدان معناست که اندازه فایل بین سه نوع فایل می تواند بسیار متفاوت باشد.

این نکته را میدانید که عکس ها معمولا در کل صفحه عامل بزرگی هستند و این یعنی می توانند بارگذاری صفحات را کند کنند .

زمان بارگذاری صفحه برای سئو بسیار مهم است . فرمت عکس مورد استفاده یکی از عوامل سئو تصویر است .  شما باید مناسب ترین نوع فایل را برای هر تصویر انتخاب کنید  .

JPEG  اندازه ی کوچکی دارد و همچنین تفاوت کمی در کیفیت تصویر با دو فرمت دیگر دارد .

به طور کلی ، JPEG ها  فرمت های ایده آلی برای استفاده هستند  در حالی که PNG ها برای نقاشی های خطی ، متن ایده آل هستند . همچنین از GIF ها برای تصاویر متحرک استفاده میکنند .

تصاویر به آسانی مدت زمان بارگذاری صفحه ها  را میتوانند بر اساس حجم خود افزایش دهند . همچنین میتوانند به طرز چشمگیری تعداد درخواست های ارسال شده به سرور را افزایش بدهد .

نام تصویر

اندازه تصاویر

هرچه تعداد پیکسل های  عکس شما بیشتر باشد اندازه فایل بزرگتر خواهد بود.

بستگی به طراحی کلی وب سایت شما دارد که از چه عکسی با چه اندازه ای استفاده کنید . همچنین می توانید این کار را با دادن css  به تصاویر اعمال کنید .

در حالت کلی دو مقیاس برای تصویر وجود دارد عرض و ارتفاع .  در مقیاس اول پهنا یا عرض (Width) تصاویر هستند که نشان می‌دهد تا چه حد صفحه ی شماغ را پوشش میدهد .

مقیاس دوم ارتفاع تصاویر است که به سمت پایین صفحه کشیده می‌شود. این مورد نسبت به عرض اهمیت کم تری دارد و میتوان به صورت دلخواه وارد نمود .

کاهش حجم تصویر از عوامل مهم سئو تصویر

گوگل مستندات خاصی در بهینه سازی تصویر دارد . تا جایی که میتوانید سعی کنید با کیفیت کار کنید . نتایج بصری بسیار عالی است و نتایج خوبی به همراه دارد .

یکی از قابلیت هایی که در سئو تصویر بسیار کارساز است فشرده سازی تصاویر است . با استفاده از فشرده سازی میتوانید حج عکس ها را کاهش داده و در نتیجه به بالا رفتن سرعت لود شدن آنها منجر شوید .

سایت‌های مختلفی در اینترنت وجود دارد که بدون کاهش کیفیت تصاویر، اندازه آنها را به دلخواه شما تغییر می‌دهند . وب سایت هایی مانند compresspng.com   .

کاهش حجم تصویر

استفاده از schema

schema   برای Image SEO  نیز مهک است . این به این دلیل است که گوگل در نتایج جستجوی تصویر موبایل  نشان های مربوطه را روی تصاویر کوچک نشان می دهد.

می توانید با استفاده از داده های ساختار یافته مناسب در صفحات خود به کاربران کمک کنید تا نوع محتوای مرتبط با تصویر را تشخیص دهند.

استفاده از Cache تصویر

وقتی شما همین پست را بازکردید در واقع یکبار کل تصاویر توسط مرورگر شما دانلود شده است .

اگر ما از Cache  استفاده کنیم در بازدید بعدی نیاز به دانلود کل تصاویر صفحه نیست بلکه در صورتی اضافه شدن تصاویر جدید فقط آنها توسط مرورگر دانلود می‌شوند.

قابلیت کش به شدت سرعت لود سایت را افزایش می‌دهد و این یکی دیگر از نکات مهم در سئو تصویر است که باید بر روی آن تمرکز کرد .

بسته به نوع کسب و کار و هدف شما بهینه سازی تصویر میتواند برای شما مناسب باشد . در مورد Image SEO مقالات متعددی وجود دارد .

بهترین استراتژی ها را برای وب سایت خود پیدا کنید تا بتوانید بیشترین ترافیک و سود را از تصاویر موجود در سایت خود به دست بیاورید .

کاهش حجم تصویر در فرایند سئو تصویر

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه