طراحی وب سایت و بهبود سئو

نکات طلایی اما ساده در طراحی سایت

نکات کلیدی در طراحی سایت بسیار زیاد هستند و اکثر آنها بر بهبود سئو تاثیرگذار هستند، اما ما در این مقاله چند مورد ساده آن را توضیح خواهیم داد.

نکات گفته شده، شامل ابتدایی‌ترین مواردی است که هنگام طراحی هر سایتی باید در نظر گرفت. اگر قصد دارید در نتایج گوگل بهتر رشد داته باشید پس حتما نکات کلیدی سئو را در هنگام طراحی سایت باید در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید که سئو جنبه ها و پارامترهای زیادی دارد و تکیه کردن بر روی بهینه‌سازی چند مورد آن تاثیر زیادی برای شما ندارد.

ما در بلاگ سلکتک سعی کردیم نکات طلایی اما ساده در طراحی سایت را برای شما بیاوریم تا در مسیر رشد و بهینه‌سازی سئو سایت بهتر عمل کنید.

چگونه طراحی وب سایت اصولی بر سئو اثر میگذارد؟

راه اندازی یک وب سایت بدون در نظر گرفتن ارزشمندی نکات طراحی وب سایت و نرم افزار برای بهبود جایگاه شما در نتایج برتر گوگل کاری بیهوده و تلف کردن وقت است، ، پس باید نکات کلیدی در طراحی وب سایت را بدانید.

اگر اینترنت را مانند اقیانوس وسیعی از تعداد وب سایت ها در نظر بگیریم در انتهای این اقیانوس تعداد زیادی وب سایت زیبا و جذاب وجود دارد.

وب سایت هایی که شاید به دلیل نداشتن دیزاین و طراحی مناسب از رسیدن نور به آن ها در مانده اند.

چنانچه برای مثال شما کلمه ی دیو را سرچ بزنید شاید به طور مثال مجبورید به صفحه ی 5 نتایج جستجوی گوگل بروید.  در آن جا خواهید دید خواهید دید این موجود افسانه ای در واقع صد درصد واقعی است.

این بدان معنا نیست که این سایت ها بد طراحی شده اند حتی جستجو و پیمایش در آنها بسیار دلپذیرو محتوای آن ها کار آمد است.شاید مشکل اساسی در آن ها سئوی بد باشد.

وقتی ما در مورد سئو صحبت می کنیم ، گفتمان اغلب بر هدف قرار دادن کلمه یا کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا برای قوت گرفتن آن کلمات کلیدی متمرکز است.

شما میخواهید که گوگل وب سایت شما را در صفحه ی پر طرفدار و نتیجه 1 قراردهد بنابر این مطالب و محتوای کار امد را صرف این موضوع میکنید.

موضوعی که اغلب کاربران اطلاع ندارند این است که سئو بسیار عمیق‌تر از بهینه سازی کلمات کلیدی است و باید وب سایت پخته شود.

تاثیر طراحی وب سایت بر سئو

موارد تاثیر گذار در طراحی وب سایت بربهبود سئو

موارد زیادی را می‌توان نام برد که برای بهبود سئو باید در هنگام طراحی سایت رعایت نمود. در ادامه سعی کردیم چند مورد از ابتدایی ترین نکاتی که در هنگام طراحی وب باید رعایت نمود را آورده ایم.

خزنده ها را درنظر بگیرید

این موجودات کوچک ولی بسیار هوشمند مصنوعی که خزنده های موتور جستجو نام دارند کارشان خزیدن و پیمایش وب سایت ها است.

آن ها  با پیمایش در وب سایت ها داده ها و پیوندها را پیمایش کرده و نهایتا تعیین میکنند که جایگاه وب سایت از نظر جستجوی کلمات کلیدی در کجا قرار دارد.

نیازی نیست به گوگل بگویید که مثلا سایت من  در مورد فناوری اطلاعات است. خزنده ها خود از سایت شما رد شده و مشخص میکنند که موضوع سایت شما فناوری اطلاعات است.

هنگامی شخصی به دنبال فناوری اطلاعات بگردد نتایج خزیدن شما را بر اساس فناوری اطلاعات بودن موضوع سایت شما و اینکه گوگل فکر میکند این همان درخواست کاربر است ، قرار میدهد.

این یعنی باید در اولین قدم طراحی وب سایت شما باید اطلاعات کافی از کاربران و خزنده های موتور جستجو را داشته باشید.

خزنده های گوگل

ساده باش بدون پیچیدگی

هیچ کس وب سایتی را نمی پذیرد که پیمایش در آن دشوار باشد. با کاهش تعداد URL ها ، طول URL ها و زیر مجموعه ها در URL ها ، پیمایش سریع وب سایت خود را آسان کنید .

هرچه وب سایتی ساده‌تر باشد و پیمایش در آن آسان تر ، کاربر تجربه ی دلپذیری در آن به دست می آورد و هم برای خزند های موتور جستجو بهتر است.

طراحی ریسپانسیو داشته باشید

افراد  به وب سایت شما در محل کار، مسافرت ، تعطیلات و... با لپ تاپ ، تلفن همراه و... نگاه میکنند.

نکته ی مهم  این است که این روزها تعداد صفحات مختلفی با اندازه متفاوت وجود دارد و یک وب سایت با طراحی ریسپانسیو به گونه ای پاسخگو خواهد بود که همه آنها را در خود جای دهد.

این مورد تنها شامل تجربه ی کاربر نمیشود بلکه گوگل میزان پاسخگویی طراحی شما را بررسی کرده و به وب سایت شما بر اساس آن رتبه میدهد.

سادگی و ریسپانسیو در دیزاین وب سایت

در دیزاین وب سایت تصاویر رانشان بدهید و بگویید

تصاویر بسیار برای بهبود سئو مناسب هستند و باعث افزایش تجربه کاربر و انتقال بهتر و کارامدتر مفهوم به مخاطبین میشوند.

اکثر طراحان سایت مستمر هستند که متن مربوط را در داخل تصویر بگذارند که این کار سئوی منفی است.

خزنده ها تصاویر و داخل آن را نمیخوانند فقط تصویر رامیبینند ومیفهمند که تصویری وجود دارد و به کار خود ادامه میدهند.

این یعنی صرفا استفاده از متن داخل تصویر امتیاز سئویی برای شما در نظر گرفته نمیشود و فقط شما را ازجایگاه صفحات برتر گوگل دور میکند .

کلماتی را در تصاویر قرار دهید که مطمئن هستید در محتوا از آن استفاده شده اند.

سایز وحجم تصاویرهنگام طراحی وب سایت

اگرچه شاخ و برگ دادن به تصاویر در تمامی صفحات سایت شما وسوسه انگیز است ولی انجام این کار در دیزاین وب سایت زمان بارگیری را طولانی میکند.

با طولانی شدن زمان بارگیری زمان خزیدن ربات های موتور جستجو نیز بیشتر میشود و این دو فاکتور بسیار برای سئو مضر است.

حتی کوچکترین تاخیر در بارگذاری صفحات سایت شما کار را از شما دور میکند زیرا برای کسی که عجله دارد حتی یک ثانیه بارگیری اضافه میتواند غیرقابل قبول باشد.

خزنده های موتور جستجو تأخیر را منفی می‌دانند و با گزارش بدی درباره بهینه سازی سایت شما ، به گوگل گزارش میدهند.

سایز و حجم عکس در طراحی وب سایت

 دیگر نکات طراحی وب سایت

به طور کلی ، از حجم عظیم متن خودداری کنید. کوتاه ، اما آموزنده به طور کلی از نظر خوانایی فاکتوری است که باید درنظر گرفته شود.

مراقب طرح های رنگی خشن ، چه در قلم و چه در زمینه های خود باشید. هرچه رنگ مورد استفاده ساده‌تر باشد جذابیت بیشتری برای کاربر دارد.

 دامنه

دامنه ی شما بسیار مهم است و بستگی به کاری که انجام می دهید دارد. اطمینان از اینکه همه تغییرات ، آدرس ها و دامنه ها به درستی به سایت اصلی هدایت می شوند مهم است.

 هاست

هاست مورد استفاده ی شما نیز مهم است. یک سایت کند باعث ایجاد ناخوشایندی مخاطب می شود.

هاست شما باید سریع باشد، درمحل کاربران شما قرار بگیرد و متناسب بر قوانین باشد.

اگر همه ی این کارها به درستی انجام شده باشد ، یک کاربر و موتور جستجو  قبل از اینکه یک صفحه را ببینند ، کاملاً نظرخوبی راجع به آن دارند.

سلکتک با انجام خدمات متنوع درحوزه ی طراحی وب سایت ، سئو ، خدمات ویدیو و دیجیتال مارکتینگ همواره در خدمت شما برای رسیدن به نتیجه ی دلخواهتان است.

نکات طراحی وب سایت

اهمیت طراحی سایت با رعایت نکات سئو

سئو و بهینه‌سازی یک سایت، در هر مرحله از کار قابل انجام است. نکته ای که وجود دارد این است که خزنده های گوگل در برخورد اول با صفحه و کراول آن اگر با یک صفحه بهینه مواجه شوند آن صفحه از سایت بهتر ایندکس خواهد شد.

پس نتیجه می‌گیریم بهتر است هنگام ایجاد و کدنویسی وبسایت نکات سئویی را رعایت کنید.

امیدواریم نکات ذکر شده به شما کمک کند تا یک سایت بهینه را طراحی کنید.

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه