طراحی لوگو برند تجاری

نکات مهم در طراحی لوگو

هر برند تجاری دارای یک لوگو است  . طراحی لوگو اگر خلاقانه انجام شود تاثیر زیادی در جذب کاربر و بهبود کسب و کار شما دارد .

امروزه هر برند و کسب و کاری با لوگوی خود شناخته شده است .

لوگو خلاقانه و جذاب و در ساده ترین شکل کسب و کار شما را به دیگران معرفی خواهد کرد و در نتیجه باعث اعتماد مشتری به کسب و کار شما خواهد شد .

لوگو یک نماد گرافیکی است که در واقع نماد هویت یک شرکت را به وجود می آورد و در معرض نمایش میگذارد . همچنین یک محصول یا خدمتی را به کاربران معرفی میکند .

از آن میتوان در تشخیص انواع برند در دنیای رقابتی امروزه که مارا به سمت خود میکشانند کمک گرفت .

یک آرم معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی ‌ها، نمادها و رنگ‌ ها است . برند ایده یا تصویری است که مردم در ذهن خود هنگام معرفی محصول و خدمت خود دارند .

Logo design فرایند طراحی یک آرم است در حالی که برندسازی فرایند ساخت یک برند است . میتوان گفت برندسازی یک استراتژی است که توسط شرکت‌ ها طراحی شده ‌است  تا کاربران محصولات و خدمات آن ها را شناسایی کنند و دلیلی برای انتخاب آن ها پیدا کنند .

در این پست به صورت کامل به مراحل طراحی لوگو در کسب و کار خواهیم پرداخت . از تعریف هویت برند تجاری خود تا مزایای استفاده از لوگو و نحوه ی ایجاد لوگو صحبت خواهیم کرد .

نکات مهم طراحی لوگو

مراحل طراحی لوگو

چرا به لوگو نیاز داریم ؟

قسمتی ازکسب و کار یافتن کاربر و جذب او است . شما در حال تلاش برای جذب مشتریان مناسب هستید وسعی دارید آنها را مایل به علاقه مندی به برند خود کنید .

بنابراین از لوگوی خود به عنوان تصویرو نشانه ی برند خود در  این دستیابی به کاربر و مشتری استفاده کنید . این چیزی است که مردم را جذب می کنند و سعی می کنند بیشتر در مورد شما تحقیق کنند .

لوگو شما تاثیر زیادی  در اولین برخورد مشتری با شما دارد . از آنجا که لوگو شما چنین بخش مهمی از برند تجاری شما است پس سعی کنید آن را به بهترین نحو انجام دهید .

یک طراحی لوگو عالی و حرفه ای دارای قدرت برای برقراری ارتباط  بین شما و مخاطب خود است .

تعریف هویت برند تجاری خود

در واقع شما لوگو را برای تعریف شخصیت برند خود ایجاد میکنید به همین علت ابتدا باید بدانید که شخصیت اصلی برند شما چیست .

در طی همین راستا باید از خود بپرسید که هدفتان از شروع این کسب و کار چیست ؟ چه اهداف و ارزش هایی برای شما مهم است ؟ چه چیزی باعث متمایز شدن کار شما میشود ؟ و ... .

بررسی رقابت

بهترین مکان برای گرفتن ایده های عالی رقابت شما است . بررسی کنید که میزان رقابت شما با دیگران که در حوزه ی کاری شما هستند تا چه اندازه است و چه چیزی شما را متمایز میکند .

به طور مثال اگر آن ها از لوگوی تک رنگ یا سنتی استفاده میکنند شما از یک لوگوی مدرن در Logo design استفاده کنید .

مراحل طراحی لوگو

انتخاب سبک طراحی

بعد از اینکه شما یک طرح ایده آل از کسب و کار خود پیدا کردید وقت آن است که شروع به وقت آن است که شروع به طراحی و پیاده سازی آن ایده کنید .

بسیاری از عناصر مختلفی وجود دارد  که شما باید بر روی آن ها تمرکز کنید . مواردی که باید بر روی آن ها مانور بدهید مانند رنگ ها، اشکال گرافیکی ، تایپوگرافی است .

هنگام فکر کردن در مورد ایجاد لوگو اولین چیزی که می خواهید انجام دهید این است که سبک زیبایی برای لوگوی برند خود انتخاب کنید .

یک سبک کلاسیک به شما قدرت بیشتری می دهد و می تواند مخاطبان گسترده تری را به سمت شما هدایت و جذب کند . شما میتوانید لوگوی خود را با ابزاری همچون Photoshop طراحی کنید .

توجه به رنگ در طراحی لوگو

رنگ ها میتوانند معناهای مختلفی داشته باشند . روانشناسی رنگ بسیار پیچیده است و در واقع احساسات و ایده های خاصی را به آنها متصل می کنند .

به عنوان نمونه رنگ قرمز برای هیجان ، اشتیاق و خشم است و یا رنگ نارنجی یک رنگ پر جنب و جوش است یا آبی یک انتخاب بسیار کلاسیک  که نماد آرامش و اعتماد است .

انتخاب تایپوگرافی مناسب

شما باید فونتی استفاده کنید که جذاب باشد و لوگوی شما را به خوبی تکمیل کند . دو نمونه که می توانید با آن کار کنید  :

فونت Serif

آنها بسیار متنوع هستند و با هر نوع طراحی عالی هستند همچنین در طراحی های ظریف یا کلاسیک کار می کنند .

فونت Serif Sans

فونت های Sans-Serif مناسب برای یک نگاه مدرن و تمیز هستند ودر لوگوهای مدرن بسیار کاربردی است .

انتخاب سبک طراحی

ارزیابی لوگوی خود

ارزیابی گزینه های لوگو شما مهم است  . تا جایی که مقدور اسن از همکاران و یا دوستان خود بخواهید نظرات خود را به شما بدهند تا بتوانید از آن ها هم ایده هایی بگیرید .

لوگوی خوب بلافاصله قابل تشخیص است و پیام برند تجاری شما را میدهد . یک Logo design مناسب و ایده آل موارد زیر را در خود دارد :

  • منحصر به فرد و متمایز است
  • در ذهن می ماند
  • در هر اندازه و هر جا کار می کند
  • هویت نام تجاری شما را نشان می دهد

در طراحی لوگو نکاتی هم وجود دارد که باید از آن ها دوری کنید . برای مثال زیاد آن را پیچیده نکنید و آن را ساده نگه دارید .

الزاما نیاز نیست که در ایجاد لوگو نوع کسب و کارتان وجود داشه باشد مثلا اگر شما دندانپزشک هستی نباید لوگوی شما حتما دندان داشته باشد .

برای کاهش هزینه و به عبارتی خرج نکردن سعی نکنید لوگوی بی کیفیت تحویل بگیرید . بدانید که یک logo نشانه ی کسب و کار شما است .

ارزیابی لوگوی خود

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه