بازاریابی محتوا و انواع آن

بازاریابی محتوا و نحوه ی استفاده از آن

تولید محتوا به تنهایی در کسب و کارتان کافی نیست. شما باید محتوایی ایجاد کنید که نیاز کاربر را رفع کند و جذاب باشد . باید گفت بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ یک هنر است .

شاید به نظر شما این کار آسانی به نظر بیاید ولی در حقیقت انتخاب محتوای مناسب در بازاریابی دیجیتالی یک هنر خاص است که از ارکان مهم موفقیت است .

Content marketing فرآیند تولید محتوای جذاب و متناسب با نیاز کاربر جهت جذب او است . اگر خوب دقت کنید همه جا پرشده است از پیغام های بازاریابی و این باعث ایجاد محیطی شلوغ و متاسفانه گاها بدون توجه به نیاز کاربر شده است .

این امر سبب شده است تا نویسندگان محتوا به فکر این باشند تا یک محتوای ایده آل بنویسند و نشر دهند .

وجود یک استراتژی هدفمند در این کار که به خوبی برنامه ریزی شده است کسب و کار شما را در موقعیت یک رهبر فکری قرار می دهد و باعث بیشتر دیده شدن برند شما میشود .

ارائه محتوای مفید و جذاب پلی است میان شما و کاربر که با گذشت زمان به رشد و تقویت خود ادامه می دهد .

در ضمن این نکته را بدانید که بازاریابی محتوا با کپی رایتینگ تفاوت دارد . برای خواندن مطلب کپی رایتینگ به وبلاگ مراجعه فرمایید .

بازاریابی محتوا و نحوه ی استفاده از آن

انواع بازاریابی محتوا

محتوا آن چیزی است که تولید میکنید  به همین سادگی ! اما بسیار مهم و و تکنیکی است . همچنین به بخش های مختلف تقسیم میشوند که عبارتند از :

  • وبلاگ
  • ویدیوها
  • شبکه های اجتماعی
  • اینفوگرافیک ها
  • پادکست

حال به تشریح هر کدام از آن ها میپردازیم .

بازاریابی محتوایی وبلاگ

به طور کلی هنوز هم وبلاگ ها نقش به سزا و عمده ای در Content marketing  ایفا میکنند .

طبق گزارشی مشاغلی که از وبلاگ استفاده می کنند ترافیک بیشتری را دریافت میکنند و درصد صفحات فهرست بندی شده ی بیشتری در نتایج جستجو دارند .

به همین دلیل است که وبلاگ نویسی بسیار حائز اهمیت است زیرا برای مشاغل کوچک با بودجه ی کم بسیار کارساز و مقرون به صرفه است .

پست های وبلاگ زمانی بیشترین تأثیر را دارند که مانند بسیاری از انواع بازاریابی محتوا به طور کامل استفاده شوند .

به نحوی که در نوشتن وبلاگ به جای فروش محصول خود در مورد موضوعات مربوط به خدمات و محصولات خود بنویسید .

تا جایی که اگر شرکت خود را تاسیس کردید برای رقابت نیاز به فشار آوردن بر محصولا نداشته باشید و با افزودن چیزی جدید و ارزشمند ، فراتر از سایر وبلاگ های عمومی تأثیر واقعی را اضافه کنید .

مورد دیگر این است که کاربران میخواهند درمورد شما بدانند و درک کنند که چگونه به نیاز آن ها کمک میکنید نه آنچه از دیگران شنیده اند .

انواع Content marketing

بازاریابی محتوایی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک انتقال محتوا به روش دیداری است . به عبارتی تلفیقی از اطلاعات و طراحی گرافیکی است که هدف آن انتقال پیام به مخاطب در یک نگاه است.

از بین انواع مختلف بازاریابی محتوا اینفوگرافیک یکی از مواردی است که میتواند کمی برای بازاریابان پیچیده باشد . یک اینفوگرافیک خوب می تواند توجه زیادی را در قالب اشتراک گذاری و لینک های ورودی مجذوب خود کند .

با توجه به اینکه نباید از اینفوگرافیک در همه جا استفاده کرد اما انتخاب زمان و گرافیک مناسب می تواند این قالب محتوا را به سطح عالی برساند .

اینفوگرافیک های موفق  ساده و تاثیر گذار هستند . همچنین اطلاعات پیچیده را از یک نظر سنجی گرفته و به نکات مهم تقسیم بندی میکنند .

پادکست ها

پادکست های باکیفیت برای بعده ای از بازاریابان مفید واقع شده اند . هرچند که از راه حل جهانی برای نیازهای بازاریابی محتوای شما دور هستند .

با در دست داشتن تجهیزات مناسب میتوان ساده آن ها را تولید کرد و اگر از طریق شبکه پادکست توزیع شوند می توانند دسترسی گسترده ای داشته باشند .

از پادکست حرفه ای خود جهت معرفی و آگاهی برند خود در بازارهای پرتجمع امروزه استفاده کنید . همچنین میتوانید شخصیت و هویت برند خود را معرفی کنید .

در صورت استفاده از شبکه ی پادکست می توانید آن پادکست ها را در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود برای اشتراک گذاری با کاربران خود قرار دهید .

قالب های بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ویدئویی

Content marketing ویدئویی از لحاظ قیمت میتواند گران تر باشد و همچنین زمان بر است  . اما ناگفته نماند که در میان مصرف کنندگان بسیار مورد تقاضا است .

ویدیوهای تولید شده توسط شما جنبه های متفاوت و خاص از تولید محتوا و کسب و کار شما را نشان میدهد . ویدیوها همه جا کاردبرد خاص خود را دارند مانند وبلاگ ها .

چنان چه فیلم های شما به زبان دیگر است برای آن ها زیرنویس ایجاد کنید و یک متن معرفی کنید تا به کاربر بفهماند که میخواهد چه چیزی را ببیند و به آن برسد .

می توانید تقریباً در هر مکانی از این محتوا مانند صفحات بلاگ ، صفحات سایت ، صفحه رسانه های اجتماعی خود یا حتی در کمپین های ایمیل استفاده کنید .

رسانه های اجتماعی

از میان انواع مختلف بازاریابی محتوا رسانه های اجتماعی ازجمله اینستاگرام به تنهایی بررسی میشود زیرا قوانین خاص خودش را دارد .

برای یافتن و تولید محتوا که مناسب کاربر باشد و بتواند پاسخگوی نیازهای او باشد باید کمی تلاش کنید .

با بررسی و آنالیز شبکه های اجتماعی خود می توانید به سرعت بفهمید که آیا مخاطب شما از افرادی است که فیلم ، وبلاگ ، پست های علمی  و... را ترجیح میدهد .

در واقع بزرگترین رمز برای موفقیت در بازاریابی محتوا این است که تمام تلاش خود را جهت رسیدن به موفقیت انجام دهید و بفهمید کاربر چه میخواهد .

ممکن است لازم باشد در تلاش های بازاریابی خود کمی آزمایش کنید تا بفهمید چه نوع محتواهایی برای کاربران شما قابل فهم تر است .

بازاریابی محتوای ویدیویی

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه